  • 1. Data: 2011-11-04 20:04:56
    Temat: Wybór taniej stacjonarki
    Od: thorbringer <t...@g...com>

    Jako że wypadłem zupełnie z obiegu i nie znam się na współczesnym
    sprzęcie, chciałbym zasięgnąć Waszej porady.

    Potrzebny mi komputer stacjonarny do zastosowań biurowo-
    multimedialnych. Edytory tekstu, programy graficzne, montaż wideo,
    oglądanie filmów, słuchanie muzyki. Chciałbym się zmieścić poniżej
    1000 zł - nie potrzeba mi fajerwerków, jedynie komfortowej pracy.
    Zależy mi na solidnej obudowie i zasilaczu. Mam dobrą kartę dźwiękową
    i dysk sata II, które mógłbym ewentualnie do niego dołożyć (nie jest
    to konieczne). Nie musi mieć systemu, docelowo miałyby być
    zainstalowane Win 7 i Ubuntu.

    Możecie coś doradzić? Nie muszą być konkretne modele, mogę sam
    pogrzebać, bylebym wiedział na co zwracać uwagę.

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

  • 2. Data: 2011-11-04 20:30:29
    Temat: Re: Wybór taniej stacjonarki
    Od: gadacz <g...@o...pl>

    W dniu 2011-11-04 21:04, thorbringer pisze:
> [...]
    >
    > Możecie coś doradzić? Nie muszą być konkretne modele, mogę sam
    > pogrzebać, bylebym wiedział na co zwracać uwagę.

    Asus P5G41T-M LX3 - 179,90 zł
    GeIL Dual 2x 2GB DDR3 1333 MHz CL7 Value Plus -179,90 zł
    iBox Orion 910B czarna piano - bez zasilacza - 86,90 zł
    Chieftec GPA-400S bulk - 119,90 zł
    Logitech M100 White - 43,90 zł
    Logitech K120 Keyboard for Business - 39,90 zł
    Samsung DVD+/-RW SH-S222AB bulk black (Serial ATA) - 74,90 zł
    Intel Pentium Dual Core E6600 3.06 GHz BOX - 249 zł

    ja jakieś 2-3tyg temu takie coś złożyłem,
    koszt całe: 974,30

    w zasadzie, można to i taniej złożyć bo to w komputroniku było kupowane,
    ale cała konfiguracja pracuje pod W7, jest używana wyłącznie do prac
    biurowych i panie, które mają ten sprzęt są zachwycone :)

    oczywiście w przypadku tej konfiguracji ważna była kasa... "ma być
    tanio", i wg mnie jest tanio i nawet markowo :)

    pozdrawiam
    gadacz

  • 3. Data: 2011-11-04 20:47:40
    Od: gadacz <g...@o...pl>

    W dniu 2011-11-04 21:30, gadacz pisze:
    <ciach>

> [...]
    > Intel Pentium Dual Core E6600 3.06 GHz BOX - 249 zł
    >
    > ja jakieś 2-3tyg temu takie coś złożyłem,

    zapomniałem dopisać, dysk miałem już wcześniej kupiony, dlatego go nie
    było w konfiguracji.

    pozdrawiam
    gadacz

  • 4. Data: 2011-11-05 14:41:53
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "gadacz" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > zapomniałem dopisać, dysk miałem już wcześniej kupiony, dlatego go nie
    > było w konfiguracji.

    no właśnie, a dysk 500GB teraz to ok. 500zł. ;-)
    O Windowsie 7 nie wspominając - to wychodzi jakieś 2000zł.
    Za 1299zł masz w biedronce eMachines z 17,3" matrycą
    http://biedronka.pl/laptop/
    z 4 rdzeniowym prockiem i 3GB RAM. :-)

  • 5. Data: 2011-11-05 15:22:47
    Od: gadacz <g...@o...pl>

    W dniu 2011-11-05 15:41, nom pisze:

    > Użytkownik "gadacz" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    ojapier..e,
    ostatnio nie zerkałem na ceny dysków, totalna masakra...
    jeszcze niedawno(2-3 miesiące temu) kupowałem 2 dyski zewnętrzne 2Tb za
    niecałe 400zł szt.

    ps. autor wątku wspomina, że dysk ma, więc to jest jakiś ratunek ;)

    pozdrawiam
    gadacz

  • 6. Data: 2011-11-05 15:37:58
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > ojapier..e,
    > ostatnio nie zerkałem na ceny dysków, totalna masakra...
    > jeszcze niedawno(2-3 miesiące temu) kupowałem 2 dyski zewnętrzne 2Tb za
    > niecałe 400zł szt.

    We wrześniu kupowałem nowy 2TB za 235zł, a wczoraj sprzedałem 3-letni 1TB za
    270zł ;-)
    Ponoć główny sprawca to powódź w Tajlandii. Zalała jedną z głównych
    światowych fabryk dysków. A dolar też swoje robi.

  • 7. Data: 2011-11-05 16:11:12
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-11-05 16:37, =Marcos= wrote:

> [...]
    > Ponoć główny sprawca to powódź w Tajlandii. Zalała jedną z głównych
    > światowych fabryk dysków. A dolar też swoje robi.

    No coz, to nie pierwsze takie zdarzenie, ze ceny podzespolow szaleja.
    Powodz w Tajlandii (z tego co mi wiadomo same fabryki nie zostaly
    zalane, tak czy owak zostala wstrzymana produkcja, a to 60% produkcji WD).

    Co wplywa na ceny dyskow? Przede wszystkim spekulacje dystrybutorow i
    byc moze producentow. Jezeli dystrybutor ma na stanie 500 dysków i z
    dnia na dzien zmienia ich cene o 100%, to powodem nie jest stricte
    powodz ;) Jezeli Seagate nie ponioslo strat w wyniku kataklizmu, a jego
    dyski kosztuja podobnie jak WD, to powodem nie jest stricte powodz.. Tak
    dziala rynek, po nowym roku powinno sie unormowac.

  • 8. Data: 2011-11-07 08:05:00
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    ja tez...
    250 MB ATA - 560zl
    1TB SATA - 615zl

    o mamo...
    jak k* dysku potrzebuje to ceny ida w gore,
    jak kupie ram, to za tydzien spada o 50%..
    :)

  • 9. Data: 2011-11-07 08:37:27
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-11-07 09:05, Q wrote:

> [...]
    >
    > o mamo...
    > jak k* dysku potrzebuje to ceny ida w gore,
    > jak kupie ram, to za tydzien spada o 50%..

    Szukaj okazji, raczej ceny nie spadna przed swietami, wszyscy beda
    trzymali towar na swieta, a ze go malo, to ceny daja zaporowe.

  • 10. Data: 2011-11-08 06:55:29
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Za 1299zł masz w biedronce eMachines z 17,3" matrycą
    > http://biedronka.pl/laptop/
    > z 4 rdzeniowym prockiem i 3GB RAM. :-)

    Właśnie wczoraj kupiłem tego laptopa. Ma AMD Phenom N970 (4 rdzenie),
    grafika ATI 4250, karta wifi Artheros B/G/N, LAN 1Gb, DVD-RW Optirac, dysk
    320GB WD, czytnik kart 5 in 1, kamera 1280x1024, mikrofon (bardzo kiepski,
    szumi, trzeszczy), win7 64bit, office 2010 starter. Działa cicho i nie
    grzeje się, od czasu do czasu włącza się wentylator na kikanaście sekund.
    Matryca 17,3" od LG-Philips, kąty nawet OK, podświetlanie na górze
    ciemniejsze niż na dole. Głośniki cicho grają nawet przy ustawieniu "na
    maksa". Pokrywa dwukolorowa, błyszcząca, w środku srebrna i wokół klawiatury
    czarna (jakby imitacja drewna hebanowego :-) ) - matowa. Baterii i osiągów
    nie testowałem (w Windowsie pokazuje ogólną wydajność 4,1, a procesor ma
    6,9).