  • 11. Data: 2024-02-28 00:58:18
    Temat: Re: Wykorzystanie starszych płytek Linuksowych
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 26.02.2024 18:43, Marek wrote:

    > Jeśli masz sam kernel to można połączyć z nim w miarę współczesny
    > userspace (jeśli to popularna architektura jak np. Arm) jest niewiele
    > niekompatybilności na styku userspace-kernel więc wiekszosc binariów
    > będzie ci działać. Ale niestety współczesne userspace są dość
    > zasobożerne  (głupi  współczesny bash to potrafi zużyć grube megabajty
    > ram).

    Właśnie widzę, że w przypadku najstarszych płytek zabawa ze współczesnym
    Linuksem (czy nawet samym userspace) średnio będzie miała sens.
    Poeksperymentowałem trochę z Angstrom Linuksem na Sarge (polski SBC na
    AT91RM9200, opisywany w "Elektronice Praktycznej" lata temu).
    Jednak myliłem się co do wyłączenia repozytorium - nadal jest dostępne,
    po prostu trochę zmienił się URL i trzeba było go ręcznie zmodyfikować.

    Niestety, nawet na historycznym Linuksie boleśnie czuć ograniczenia
    sprzętu, zwłaszcza niewielki RAM (32MB). Żeby wywołanie opkg install
    przeszło, trzeba ubić większość procesów działających w tle. W
    przeciwnym razie operacja wywali się z powodu za małej ilości RAM-u.
    Aktualizacji przez opkg update nie udało mi się przeprowadzić - pamięci
    brakowało nawet po wywaleniu wszystkiego, co mi przyszło do głowy.
    Swapu niestety nie ma i nie da się go ustawić.

    Niemniej przy rozsądnym gospodarowaniu zasobami pewnie dałoby się coś
    zrobić w oparciu o tę płytkę.

    LinkitSmart/Onion Omega2 pewnie będą prezentowały się nieco lepiej, bo
    tam jest już aż 128MB RAM-u. ;)