  • 1. Data: 2021-05-04 00:28:27
    Temat: Wyłącznik bezprzewodowy bez baterii, zasilany klikiem
    Od: Marek <f...@f...com>

    Ciekawe rozwiązanie:

    https://youtu.be/9Pw7U0XFgUM

    Na eBay można znaleźć pod hasłem "kintecic curv switch". Zasięg 20m.
    Czy ktoś to testował, jak się to sprawdza?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2021-05-04 08:31:27
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-05-04 00:28, Marek wrote:
    > Ciekawe rozwiązanie:
    >
    > https://youtu.be/9Pw7U0XFgUM
    >
    > Na eBay można znaleźć pod hasłem "kintecic curv switch". Zasięg 20m.
    > Czy ktoś to testował, jak się to sprawdza?

    mam w dzwonku, działa, chociaż czasem (tak raz na 20) trzeba pstryknąć
    dwa razy

  • 3. Data: 2021-05-04 09:56:54
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-05-04 o 08:31, m4rkiz pisze:
> [...]

    W nas też osiągalne, nawet w marketach.

    > mam w dzwonku, działa, chociaż czasem (tak raz na 20) trzeba
    pstryknąć dwa razy

    Potwierdzam, ale aby zadziałał za każdym razem trzeba kliknąć energicznie.

    Robert

  • 4. Data: 2021-05-04 10:24:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/05/2021 09:56, Robert Wańkowski wrote:
    > Potwierdzam, ale aby zadziałał za każdym razem trzeba kliknąć energicznie.

    Widziałem 2 rodzaje:

    1) takie w których zadziałanie zależy od szybkosci wciskania (nie czuć
    klika, tylko opór, przycisk ma długi skok)

    2) takie w któych jest wyraźna histereza mechaniczna i jak bym nie
    naciskał, zawsze kliknie tak samo.

    Pierwsze są podatne na uszkodzenie, podobno, ale za to mogą mieć nawet
    sygnalizację optyczną zadziałania.

    Ponieważ w moim dzwonku bateria kosztuje 5zł i działa 2-3 lata, nie
    widzę sensu na dzisiaj...

  • 5. Data: 2021-05-04 11:20:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 04 May 2021 00:28:27 +0200, Marek wrote:
    > Ciekawe rozwiązanie:
    > https://youtu.be/9Pw7U0XFgUM
    >
    > Na eBay można znaleźć pod hasłem "kintecic curv switch". Zasięg 20m.
    > Czy ktoś to testował, jak się to sprawdza?

    Ciekawe, ale ... dobre baterie trwaja 10 lat, a nawet 20.
    Ciekawe, czy ten mechanizm przetrwa 10 lat,
    albo czy druga czesc przetrwa ...

    A magnes ile wytrzyma? Mam wrazenie, ze te stare mi oslably ... ale to
    tak po 20-50 latach ..

    J.

  • 6. Data: 2021-05-04 12:43:04
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-05-04 o 10:24, heby pisze:

> [...]
    > klika, tylko opór, przycisk ma długi skok)
    >
    > 2) takie w któych jest wyraźna histereza mechaniczna i jak bym nie

    No taki mam. I jak wolno się naciska, to też jest charakterystyczny
    klik, ale nie ma sygnału.

    https://www.leroymerlin.pl/zabezpieczenie-domu/dzwon
    ki-gongi-domofony/dzwonki-i-gongi-bezprzewodowe/zest
    aw-bezprzewodowy-dzwonek-z-przyciskiem-230v-srebrny-
    lexman,p572050,l1127.html?gclid=Cj0KCQjw4cOEBhDMARIs
    AA3XDRgR7JeGhr9noGh2GZQgQdUlWsGI1W-RxT1YI2xGn6XXUCIn
    WFtvyIsaAl9aEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

    I ten przycisk ma taką samą przypadłość.

    https://www.power-cube.pl/PowerRemote-pilot

    > Pierwsze są podatne na uszkodzenie, podobno, ale za to mogą mieć nawet
    > sygnalizację optyczną zadziałania.
    >
    > Ponieważ w moim dzwonku bateria kosztuje 5zł i działa 2-3 lata, nie
    > widzę sensu na dzisiaj...

    W akcie desperacji wziąłem ten z LM, bo poprzednie albo słabo z
    zasięgiem, ale rdzewiały.

    Robert

  • 7. Data: 2021-05-04 12:47:16
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-05-04 o 11:20, J.F pisze:

    > A magnes ile wytrzyma? Mam wrazenie, ze te stare mi oslably ... ale to
    > tak po 20-50 latach ..

    Ja myślałem, że tam jest piezo.

    Robert

  • 8. Data: 2021-05-04 13:53:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 May 2021 12:47:16 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > Ja myślałem, że tam jest piezo.

    Jest cewka, to musi byc magnes.

    Piezo:
    -maly prad, ale duze napiecie generuje, gorzej.
    -tez ma swoja zywotnosc.

    J.

  • 9. Data: 2021-05-04 14:24:06
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2021-05-04 13:53, J.F wrote:

    > Jest cewka, to musi byc magnes.
    >
    > Piezo:
    > -maly prad, ale duze napiecie generuje, gorzej.
    > -tez ma swoja zywotnosc.

    I nie lubi wilgoci.

    W.

  • 10. Data: 2021-05-14 20:45:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    > Ja myślałem, że tam jest piezo.

    Ha - jest i wersja piezo:
    https://www.youtube.com/watch?v=qZ0Z18CcTzI

    jestem troche zdziwiony, ze piezo dostarcza wystarczajaco energii ...

    J.