  • 1. Data: 2010-05-14 20:27:18
    Temat: Wyładowująca się bateria płyty głównej - spóźniający się zegar
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    Mam od dawna płytę główną Gigabyte GA-M55plus S3G. Jakieś 3 miesiące temu po
    włączeniu komputera musiałem ustawiać zegar gdyż dość mocno się spóźniał.
    Po jakimś czasie wymieniłem więc baterię na płycie na nową. Po kilku
    tygodniach problem wrócił i dodatkowo po każdym włączeniu komputera musiałem
    od nowa wprowadzać wszystkie ustawienia w BIOSie, bo się kasowały.
    Zmierzyłem napięcie baterii - było nieco pow. 1V.
    Kupiłem więc kolejną baterię - ponad miesiąc wszystko było ok ale teraz
    znowu problem spóźniającego się zegara powraca. Nie chce mi się wierzyć,
    żeby trzecia z rzędu bateria była jakaś kiepska - mam teorię, że może mam
    jakieś zwarcie, które rozładowuje szybko baterię.
    Ktoś się spotkał z podobnym problemem?

    --
    Odpowiadając na priv zamień końcówkę adresu e-mailowego "zmyla" na "pl"

  • 2. Data: 2010-05-15 15:00:44
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Przemolo" <p...@g...zmyla> napisał w wiadomości

> [...]
    > żeby trzecia z rzędu bateria była jakaś kiepska - mam teorię, że może mam
    > jakieś zwarcie, które rozładowuje szybko baterię.

    Była kiedyś seriia płyt Shuttle, która po roku wyładowywała bateryjkę (po 1
    miesiącu). Serwis wylutowywał kondensator smd równoległy do bateryjki
    (posiadał upływność). Następne płyty już nie wysyłałem do serwisu ttylko sam
    wylutowałem. :-)

  • 3. Data: 2010-05-16 09:16:53
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > żeby trzecia z rzędu bateria była jakaś kiepska - mam teorię, że może mam
    > jakieś zwarcie, które rozładowuje szybko baterię.
    > Ktoś się spotkał z podobnym problemem?

    problem ten rozwiązuję dolutowując 2 baterie R6 alkaliczne połączone
    szeregowo tak aby dawały 3V. Skoro mała pastylka ciągnie przez miesiąc to
    płyta nigdy nie zdoła wyładować 2xR6.

  • 4. Data: 2010-05-16 12:01:54
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    Użytkownik "Doxent" <d...@g...pl> napisał w wiadomości news:hsod61

    > problem ten rozwiązuję dolutowując 2 baterie R6 alkaliczne połączone
    > szeregowo tak aby dawały 3V. Skoro mała pastylka ciągnie przez miesiąc to
    > płyta nigdy nie zdoła wyładować 2xR6.

    Zrobiłem identycznie tylko dałem aku zamiast zwykłej baterii :)
    Ciekawe ile pociągnie.

  • 5. Data: 2010-05-16 21:15:08
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > Zrobiłem identycznie tylko dałem aku zamiast zwykłej baterii :)
    > Ciekawe ile pociągnie.

    aku to zły pomysł. Samorosładowuje się szybko więc po góra 4 tygodniach
    padnie. Alkaliczne powinny trzymać 5 lat.

  • 6. Data: 2010-05-17 10:22:45
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    On 2010-05-18 12:48 AM, Harry wrote:

    > https://www.hurt.com.pl/?o=shpp&i=6368

    Nie masz daty zle ustawionej?

  • 7. Data: 2010-05-17 11:58:33
    Od: "Harry" <m...@w...pl>

    > Nie masz daty zle ustawionej?

    Dopuściłem do kompa moją kobietę i dopiero rano zauważyłem, że grając w jakąś
    flashową gierkę przesunęła datę do przodu o 24h.

    Sorry i dzięki za zwrócenie uwagi.

    - Harry

  • 8. Data: 2010-05-17 23:48:01
    Od: "Harry" <m...@w...pl>

    > aku to zły pomysł. Samorosładowuje się szybko więc po góra 4 tygodniach
    > padnie. Alkaliczne powinny trzymać 5 lat.

    Chyba, że będą to Sanyo Eneloop, które w odpowiedniej wersji mają nawet blaszki,
    które można ze sobą ładnie lutować.
    https://www.hurt.com.pl/?o=shpp&i=6368

    Pozdrawiam

    - Harry