eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Wysoko niuty i dziwne parametry nowych silników benzynowych (co2)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 54

  • 1. Data: 2020-08-22 08:21:23
    Temat: Wysoko niuty i dziwne parametry nowych silników benzynowych (co2)
    Od: Peter <p...@o...pl>

    Jest sobie taka nowa TOYOTA yaris 2020

    silnik 1.5 benzyna 125KM w pierwszej chwili WOW myślałem już kupić



    ALE jak czytam specyfikacje:

    moc maksymalna przy 6600obrotów
    a niuty 153Nm przy 4800

    toto dramat jest


    mam obecnie silnik 1.4 wolnossący benzyna który ma 124niuty przy 2750,
    moc max 75KM przy 5000obr
    i jeździ toto bardzo fajnie, nie ma wrażenia muła wmieście


    a piszę czy nie było by lepiej autko kupić takiego zwykłego francuza 1.2
    benzyna 75KM który ma 118Nm przy 2750 i będzie to lepiej sprawowało się
    w mieście ?



  • 2. Data: 2020-08-22 08:34:24
    Temat: Re: Wysoko niuty i dziwne parametry nowych silników benzynowych (co2)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-08-2020 o 08:21, Peter pisze:
    > Jest sobie taka nowa TOYOTA yaris 2020
    >
    > silnik 1.5 benzyna 125KM w pierwszej chwili WOW myślałem już kupić
    >
    >
    >
    > ALE jak czytam specyfikacje:
    >
    > moc maksymalna przy 6600obrotów
    > a niuty 153Nm przy 4800

    A ile przy 2750?

    >
    > toto dramat jest
    >
    >
    > mam obecnie silnik 1.4 wolnossący benzyna który ma 124niuty przy 2750,
    > moc max 75KM przy 5000obr
    > i jeździ toto bardzo fajnie, nie ma wrażenia muła wmieście
    >
    >
    > a piszę czy nie było by lepiej autko kupić takiego zwykłego francuza 1.2
    > benzyna 75KM który ma 118Nm przy 2750 i będzie to lepiej sprawowało się
    > w mieście ?

    j.w.


  • 3. Data: 2020-08-22 09:54:08
    Temat: Re: Wysoko niuty i dziwne parametry nowych silników benzynowych (co2)
    Od: Peter <p...@o...pl>

    W dniu 2020-08-22 o 08:34, Cavallino pisze:
    > W dniu 22-08-2020 o 08:21, Peter pisze:
    >> Jest sobie taka nowa TOYOTA yaris 2020
    >>
    >> silnik 1.5 benzyna 125KM w pierwszej chwili WOW myślałem już kupić
    >>
    >>
    >>
    >> ALE jak czytam specyfikacje:
    >>
    >> moc maksymalna przy 6600obrotów
    >> a niuty 153Nm przy 4800
    >
    > A ile przy 2750?


    nie wiem, patrząc na typową charakterystykę silnika wolnossącego to -30% ?


  • 4. Data: 2020-08-22 11:07:06
    Temat: Re: Wysoko niuty i dziwne parametry nowych silników benzynowych (co2)
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-08-22 o 08:21, Peter pisze:
    > Jest sobie taka nowa TOYOTA yaris 2020
    >
    > silnik 1.5 benzyna 125KM w pierwszej chwili WOW myślałem już kupić
    >
    > ALE jak czytam specyfikacje:
    >
    > moc maksymalna przy 6600obrotów
    > a niuty 153Nm przy 4800
    >
    > toto dramat jest
    >
    > mam obecnie silnik 1.4 wolnossący benzyna który ma 124niuty przy 2750,
    > moc max 75KM przy 5000obr
    > i jeździ toto bardzo fajnie, nie ma wrażenia muła wmieście
    >

    Ano jest.
    Mam Avensis z silnikiem 2.0 147KM, maksymalna moc przy 6000 obrotów,
    moment natomiast przy 4000, a zaraz powyżej oraz poniżej mocno, ale to
    bardzo mocno spada.
    Laguna 1.8 16V 125KM jest dynamiczniejsza.

    --
    Irokez


  • 5. Data: 2020-08-22 11:28:19
    Temat: Re: Wysoko niuty i dziwne parametry nowych silników benzynowych (co2)
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-22 o 08:21, Peter pisze:
    > Jest sobie taka nowa TOYOTA yaris 2020
    > silnik 1.5 benzyna 125KM w pierwszej chwili WOW myślałem już kupić
    > ALE jak czytam specyfikacje:
    > moc maksymalna przy 6600obrotów
    > a niuty 153Nm przy 4800

    Jaki procent użytkowników (potencjalnych nabywców) samochodów
    analizuje te parametry bardziej szczegółowo?
    (więcej niż połowa pewnie nawet nie wie co to jest)


  • 6. Data: 2020-08-22 13:36:20
    Temat: Re: Wysoko niuty i dziwne parametry nowych silników benzynowych (co2)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-08-2020 o 09:54, Peter pisze:
    > W dniu 2020-08-22 o 08:34, Cavallino pisze:
    >> W dniu 22-08-2020 o 08:21, Peter pisze:
    >>> Jest sobie taka nowa TOYOTA yaris 2020
    >>>
    >>> silnik 1.5 benzyna 125KM w pierwszej chwili WOW myślałem już kupić
    >>>
    >>>
    >>>
    >>> ALE jak czytam specyfikacje:
    >>>
    >>> moc maksymalna przy 6600obrotów
    >>> a niuty 153Nm przy 4800
    >>
    >> A ile przy 2750?
    >
    >
    > nie wiem,

    To trzeba sprawdzić.


  • 7. Data: 2020-08-22 15:15:30
    Temat: Re: Wysoko niuty i dziwne parametry nowych silników benzynowych (co2)
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f40e532$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
    user cef pisze tak:

    > W dniu 2020-08-22 o 08:21, Peter pisze:
    >> Jest sobie taka nowa TOYOTA yaris 2020
    >> silnik 1.5 benzyna 125KM w pierwszej chwili WOW myślałem już kupić
    >> ALE jak czytam specyfikacje:
    >> moc maksymalna przy 6600obrotów a niuty 153Nm przy 4800
    >
    > Jaki procent użytkowników (potencjalnych nabywców) samochodów
    > analizuje te parametry bardziej szczegółowo?
    > (więcej niż połowa pewnie nawet nie wie co to jest)

    Nie ci co kupują bryłę.

    no jak Krysia podoba ci się? no to fajnie ;)

    --
    Piter

    Dlaczego się nie zatrzymałeś?
    To pułapka. Widziałeś kiedyś zepsutego Della?


  • 8. Data: 2020-08-23 05:29:12
    Temat: Re: Wysoko niuty i dziwne parametry nowych silników benzynowych (co2)
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 22 sierpnia 2020 04:28:22 UTC-5 użytkownik cef napisał:
    > W dniu 2020-08-22 o 08:21, Peter pisze:
    > > Jest sobie taka nowa TOYOTA yaris 2020
    > > silnik 1.5 benzyna 125KM w pierwszej chwili WOW myślałem już kupić
    > > ALE jak czytam specyfikacje:
    > > moc maksymalna przy 6600obrotów
    > > a niuty 153Nm przy 4800
    >
    > Jaki procent użytkowników (potencjalnych nabywców) samochodów
    > analizuje te parametry bardziej szczegółowo?
    > (więcej niż połowa pewnie nawet nie wie co to jest)

    Pewnie niewielki.
    w hameryce wlasciwie tej mocy nie podaja. Tylko ilu litrowy jest silnik i jego typ
    (I4, V6, V8). Znaczy sie producenci podaja, ale trza sie dogrzebac a jakis dealer czy
    ogloszeniodawca juz nie pisze. Nie ogarniaja.

    Zreszta taki Peter co tu pisuje tez farmazoni bo ani charakterystyki nie sprawdzil
    ani przyspieszen katalogowych 0-100, 60-100 czy jak to teraz sie podaje. Ani nawet
    nie zapytal czy skrzynia jakos kompensuje te charakterystyke silnika. No i tak patrze
    w co on patrzyl i nijak nie widze na stronie 1.5L silnika 125KM. Jest 121KM.

    I nawet on, ten ciekawy, nieco swiadomy pytacz nie ogarnia ze niutonometry na wale sa
    tak istotne jak wolty na zarowce. Wiec tak, masz racje. Wiekszosc ma takie pojecie o
    temacie ze w sumie sie producentom nie dziwie ze sie tym nie chwala :)


  • 9. Data: 2020-08-23 05:35:51
    Temat: Re: Wysoko niuty i dziwne parametry nowych silników benzynowych (co2)
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 22 sierpnia 2020 01:21:22 UTC-5 użytkownik Peter napisał:
    > Jest sobie taka nowa TOYOTA yaris 2020
    >
    > silnik 1.5 benzyna 125KM w pierwszej chwili WOW myślałem już kupić
    >
    >
    >
    > ALE jak czytam specyfikacje:
    >
    > moc maksymalna przy 6600obrotów
    > a niuty 153Nm przy 4800
    >
    > toto dramat jest
    >
    >
    > mam obecnie silnik 1.4 wolnossący benzyna który ma 124niuty przy 2750,
    > moc max 75KM przy 5000obr
    > i jeździ toto bardzo fajnie, nie ma wrażenia muła wmieście
    >
    >
    > a piszę czy nie było by lepiej autko kupić takiego zwykłego francuza 1.2
    > benzyna 75KM który ma 118Nm przy 2750 i będzie to lepiej sprawowało się
    > w mieście ?

    Przeczytaj sobie specyfikacje katalogowa i poszukaj tam pozycji 0-60km/h.

    Porownaj.

    Ujawnie ci tajemnice: Na miasto to w sumie byle co sie zbiera podobnie.
    Mialem malacza i zbieral sie do tych 50km/h podobnie jak fiesta 1.3. Roznice
    kosmetyczne (sekunda czy cos).
    Teraz mam auto z 170KM i zbiera sie niewiele lepiej od tej fiesty. Ale wazy prawie
    dwa razy tyle.

    Na miasto to w sumie wszystko jest podobne. Roznice objawiaja sie dopiero na trasie.
    I 70-90 w przypadku tego Twojego 74konnego auta bedzie znacznie sie roznic od 70-90
    dla tej tojoty, nawet jak ona bedzie o te 30% ciezsza.

    Roznice miedzy 80-110 dla tych aut to juz bedzie sporo.

    No i jak juz pisalem, moment na wale jest tak istotny jak napiecie na zarowce.
    Magia dzieje sie w skrzyni, szczegolnie jak to jakis automat.

    A jak manual to sztuczka w postaci 1-2, noga w podloge i 4-ka (albo ewentualnie 5-ka)
    i spokojne kulanie sie do nastepnych swiatel tez daje frajde i nie kosztuje duzo
    paliwa.

    Idz sobie na jazde probna. Tam wszystko sobie omacasz i przetestujesz.


  • 10. Data: 2020-08-23 11:31:47
    Temat: Re: Wysoko niuty i dziwne parametry nowych silników benzynowych (co2)
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-08-23 o 05:29, s...@g...com pisze:
    > W dniu sobota, 22 sierpnia 2020 04:28:22 UTC-5 użytkownik cef napisał:
    >> W dniu 2020-08-22 o 08:21, Peter pisze:
    >>> Jest sobie taka nowa TOYOTA yaris 2020
    >>> silnik 1.5 benzyna 125KM w pierwszej chwili WOW myślałem już kupić
    >>> ALE jak czytam specyfikacje:
    >>> moc maksymalna przy 6600obrotów
    >>> a niuty 153Nm przy 4800
    >>
    >> Jaki procent użytkowników (potencjalnych nabywców) samochodów
    >> analizuje te parametry bardziej szczegółowo?
    >> (więcej niż połowa pewnie nawet nie wie co to jest)
    >
    > Pewnie niewielki.
    > w hameryce wlasciwie tej mocy nie podaja. Tylko ilu litrowy jest silnik i jego typ
    (I4, V6, V8). Znaczy sie producenci podaja, ale trza sie dogrzebac a jakis dealer czy
    ogloszeniodawca juz nie pisze. Nie ogarniaja.
    >
    > Zreszta taki Peter co tu pisuje tez farmazoni bo ani charakterystyki nie sprawdzil
    ani przyspieszen katalogowych 0-100, 60-100 czy jak to teraz sie podaje. Ani nawet
    nie zapytal czy skrzynia jakos kompensuje te charakterystyke silnika. No i tak patrze
    w co on patrzyl i nijak nie widze na stronie 1.5L silnika 125KM. Jest 121KM.
    >
    > I nawet on, ten ciekawy, nieco swiadomy pytacz nie ogarnia ze niutonometry na wale
    sa tak istotne jak wolty na zarowce. Wiec tak, masz racje. Wiekszosc ma takie pojecie
    o temacie ze w sumie sie producentom nie dziwie ze sie tym nie chwala :)
    >

    Ale z punktu widzenia użytkownika, a nawet typowej "blądynki", to takim
    "wąskim" silnikiem, gdzie obok siebie jest i moc i moment, ciężko się
    jeździ ze skrzynią ręczną. Taki silnik nadaje się do skrzyń bezstopniowych.
    Natomiast przy płaskiej charakterystyce jeździ się dużo łatwiej, nie
    trzeba wkręcać na obroty, nie trzeba redukować przed wyprzedzaniem -
    oczywiście dla skrzyń manualnych.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

strony : [ 1 ] . 2 ... 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: