  • 1. Data: 2009-03-05 11:17:39
    Temat: Wysylanie znaku do portu szeregowego
    Od: "Maco" <maco@nie_ma_takiego_adresu.pl>

    Siedze od rana i przeszukuje google ... i juz wymiekam.
    Szukam jakichs bardzo prostych przykladow w C wysylajacych znak (8 bitow) do
    portu szeregowego. Zadnego czytania z portu ... tylko wyslij i juz.
    Mam takie urzadzonko, ktore na podstawie odczytanych 8 bitow z portu
    szeregowego zapala odpowiedni przekaznik (na razie diodke LED).
    Uklad testuje przy uzyciu jakies znalezionego softu z CHIPa z 2002 r. i
    wszystko dziala ladnie.
    Nie potrafie jednak sam przy uzyciu C wysterowac ukladu (wyslac do niego 8
    bitow).
    Mecze sie juz ztym jakis czas.

    Jezeli moglby ktos podac prosty przyklad bylbym wdzieczny.
    Uzywam Dev-C++ lub starego Turbo C.

  • 2. Data: 2009-03-05 12:04:50
    Temat: Re: Wysylanie znaku do portu szeregowego
    Od: Tomasz Krzos <t...@w...pl>

    Maco pisze:
> [...]
    > bitow).
    > Mecze sie juz ztym jakis czas.
    >
    > Jezeli moglby ktos podac prosty przyklad bylbym wdzieczny.

    Przykladu Ci nie podam, bo nie mam urzadzenia testowego, do ktorego
    moglbym wyslac odpowiednie dane. Proponuje uzyc funkcji CreateFile -
    zamiast nazwy pliku piszesz \\.\COM1(dla portu nr 1). Pozniej uzyj
    funkcji WriteFile i po problemie :) Szczegoly znajdziesz w dokumentacji.

    --
    Tomasz Krzos
    http://tkrzos.com