  • 51. Data: 2023-08-02 16:04:54
    Temat: Re: Wyważarka dynamiczna
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    > Bardzo drgać nie będzie. Odcinany kawałek łopatki ma masę około
    > dziesięciu miliogramów. Już o tym wspomniałem wcześniej. Szacowałem
    > też siły związane z taką niezrównoważoną masą. Nie są w stenie zrobić
    > krzywdy łożyskom.

    > To się jakoś dogada z księgowym i razem zamówią cichy wentylator
    > niewymagający wyważania.

    > Nie tylmo symetryczny pod względem masy,
    > ale z łopatkami zapewniającymi bezszmerowy przepływ powietrza.

    I ten wyważony i bezszmerowy wentylator będzie kosztował 1 ziarnko ryżu.

    Wróć do rzeczywistości.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 52. Data: 2023-08-02 16:24:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Chocby z oryginalnego filmu
    > https://youtu.be/owji2yAvZNQ?t=43
    >
    > Ile trwa wtrysk, to nie widac, ale ogólnie się nie spieszą :-)

    Nie są tak bardzo wolne. To duży element (a właściwie dwa), każdy wtrysk
    traktowany indywidualnie, układany przez automat na taśmie. To trochę trwa.
    Małe elementy, takie jak wentylator, po prostu spadają na dół do kosza.
    Ale tego nie pokazali na filmie.

    --
    Jarek

  • 53. Data: 2023-08-02 16:25:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > I ten wyważony i bezszmerowy wentylator będzie kosztował 1 ziarnko ryżu.

    Nie mam biegłości w przeliczaniu z tej waluty. Ale bardzo drogi nie będzie.
    Ten wyważony. Projektowanie bezszmerowego może trochę kosztować -- ale to
    projekrowanie, nie produkcja.

    > Wróć do rzeczywistości.

    W rzeczywistości nigdy nie spotakałem się z ręcznie docinanym wiatraczkiem.
    A z cichym i dobrze wyważonym niejednokrotnie.

    --
    Jarek

  • 54. Data: 2023-08-02 16:39:39
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    > Nie mam biegłości w przeliczaniu z tej waluty. Ale bardzo drogi nie będzie.

    Otóż będzie drogi. Dokładność w produkcji wielkoseryjnej ma swój koszt.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 55. Data: 2023-08-02 16:54:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Otóż będzie drogi. Dokładność w produkcji wielkoseryjnej ma swój koszt.

    A czy możemy wrócić do rzeczywistości? Widział ktoś w realnym świecie,
    nie na filmie, wentylator ręcznie trymowany obcążkami? Wielkoseryjnie
    produkowanych wiatraczków, choćby w sprzęcie elektronicznym, są miliony.
    Dokładnośc wykonania bez zarzutu. A ceny od kilku złotych (nie wiem ile
    to będzie w ziarenkach ryżu). Nie sądzę, by udziabanie na oko kawałka
    plastiku polepszyło im kulturę pracy.

    --
    Jarek

  • 56. Data: 2023-08-02 16:57:12
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    > A czy możemy wrócić do rzeczywistości? Widział ktoś w realnym świecie,
    > nie na filmie, wentylator ręcznie trymowany obcążkami?

    Widział, choćby w agregacie od odkurzacza.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 57. Data: 2023-08-02 17:05:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Widział, choćby w agregacie od odkurzacza.

    Tak właśnie przez ciachnięcie łopatki kleszczami? Wiadomo, jak ją wybrali,
    też na oko? Porównanie słabe, bo silnik odkurzacza ma kilowatey mocy, a tu
    jest maleństwo. Wentylatory w silnikach lotniczych też się wyważa, to wiem.

    --
    Jarek

  • 58. Data: 2023-08-02 17:13:38
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    > Tak właśnie przez ciachnięcie łopatki kleszczami? Wiadomo, jak ją wybrali,
    > też na oko?

    Tania maszyna może zmierzyć i podpowiedzieć gdzie i ile uciąć. Droższa
    maszyna może wyważyć sama i co ciekawe może zrobić to tak dokładnie, że
    aż nieopłacalnie.

    > Porównanie słabe, bo silnik odkurzacza ma kilowatey mocy, a tu
    > jest maleństwo. Wentylatory w silnikach lotniczych też się wyważa, to wiem.

    Ja też swoje wiem, bo miałem przez naście lat z tym styczność, a Tobie
    się wydaje niemożliwe że ktoś gdzieś ciacha wentylatory ręcznie.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 59. Data: 2023-08-02 17:28:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Tania maszyna może zmierzyć i podpowiedzieć gdzie i ile uciąć. Droższa
    > maszyna może wyważyć sama i co ciekawe może zrobić to tak dokładnie, że
    > aż nieopłacalnie.

    Akurat maszyna do wyważania nie dziwi, od dawna się takich używa. Oczywiście
    tam, gdzie to konieczne. Taka na przykład:

    https://youtu.be/-dK7jIwubQY

    > Ja też swoje wiem, bo miałem przez naście lat z tym styczność, a Tobie
    > się wydaje niemożliwe że ktoś gdzieś ciacha wentylatory ręcznie.

    Z produkcją suszarek do włosów?! Wszystko jest możliwe (audiofilstwo na
    tym się opiera), ale tu akurat nie jest to niczym uzasadnione. Aż mnie
    kusi żeby kupić ten model suszarki (równowartość stu złotych w koreańskim
    sklepie on-line) i zobaczyć te ciachnięte łopatki. Ale nie, takie rzeczy,
    to tylko na filmie.

    --
    Jarek

  • 60. Data: 2023-08-02 18:17:31
    Od: PeJot <s...@n...pl>

> [...]
    > sklepie on-line) i zobaczyć te ciachnięte łopatki. Ale nie, takie rzeczy,

    Jasne. Kup i się przekonaj.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza