  • 21. Data: 2021-11-22 15:53:42
    Temat: Re: Wzmacnianie sygnału GSM
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 22 Nov 2021 13:25:38 +0100, LordBluzg(R) napisał(a):

    > i długością kabla dopasowaną
    > do długości fali (wielokrtoność).

    W przewodzie koncentrycznym w tym zastosowaniu jest tylko fala bieżąca.
    Transmisja zachodzi tak samo bez względu na długość kabla (pominąwszy
    straty).
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 22. Data: 2021-11-22 15:59:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 Nov 2021 13:25:38 +0100, LordBluzg(R) wrote:
> [...]

    [...]

    > Pewnie RG58, taki jest w zestawach.

    Zwykly RG58 sie nie nadawal na takie czestotliwosci.
    Ale jesli byl w zestawie, to moze lepszy niz zwykly.

    > Ja bym kombinował z takimi samymi antenami i długością kabla dopasowaną
    > do długości fali (wielokrtoność). Wtedy można wyciągnąć największe zyski.

    Moze i tak, ale raczej trudno bedzie dobrac - czestotliwosc ok 900MHz,
    to dlugosc fali ok 30cm, a w kablu 20cm - czyli na 10m kablu miesci
    sie tych fal z 50.
    Uciac precyzyjnie bedzie trudno, dokladnej dlugosci fali nie znasz,
    kanalow w GSM jest wiele, czestotliwosc w druga strone inna ... trzeba
    liczyc, ze dobrze dopasowany, i dlugosc nieistotna :-)

    J.

  • 23. Data: 2021-11-22 16:03:08
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > W przewodzie koncentrycznym w tym zastosowaniu jest tylko fala bieżąca.
    > Transmisja zachodzi tak samo bez względu na długość kabla (pominąwszy
    > straty).

    Już gdzieś pisałem, że nie wiesz co to rezonans.
    https://cnx.org/contents/_jcAMgg6@3/Fale-stoj%C4%85c
    e-i-rezonans

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 24. Data: 2021-11-22 16:05:27
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.11.2021 o 15:59, J.F pisze:

> [...]
    > kanalow w GSM jest wiele, czestotliwosc w druga strone inna ... trzeba
    > liczyc, ze dobrze dopasowany, i dlugosc nieistotna :-)

    To się wtedy "tnie" na "oko" aż będzie najlepiej :) Nie mniej, to dość
    ważny szczegół, jeśli chcemy osiągnąć maxa przy tak słabych sygnałach.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 25. Data: 2021-11-22 16:31:52
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 22 Nov 2021 16:03:08 +0100, LordBluzg(R) napisał(a):

    > Już gdzieś pisałem, że nie wiesz co to rezonans.
    > https://cnx.org/contents/_jcAMgg6@3/Fale-stoj%C4%85c
    e-i-rezonans

    Jeśli linia długa jest zamknięta obciążeniem o wartości równej oporności
    falowej tej linii, nie występuje fala odbita. Zatem, fala bieżąca nie ma
    z czym interferować. Więc nie wystąpią charakterystycznie dla
    interferencji fal węzły i strzałki napięć czy prądów. A rezonans (LC)
    nie ma nic wspólnego z występowaniem zjawiska interferencji fali
    bieżącej z odbitą. To dwa różne zjawiska.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 26. Data: 2021-11-22 18:43:52
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 22.11.2021 08:53, J.F wrote:

    > Rozumiem, ze zrobiles "transmitter pasywny", czyli polaczyles anteny?

    tak jest :)

    > A jak sie zachowuje telefon na dachu? Ma sygnal czy nie ma?
    > Ta ATK-20 silnie kierunkowa, 650m bardzo blisko, wiec albo cos dobrze
    > tlumi po drodze, albo ten pasywny link nie dziala.

    ma sygnał, już jak wyjdę na dwór na poziomie ziemi jest ok. Budynek
    tłumi, pewnie dlatego że jest zbudowany z metalu (taki powojenny
    wynalazek, zostało stali to się postawiło metalowe szkieletówki -
    niektóre nawet obłożone blachą - mój nie, ale strop to szyny kolejowe i
    całość stoi na metalowych słupach

    > Czy taki nielegalny ten wzmacniacz bedzie, to nie wiem, wszak przy
    > odbiorze wzmacniasz w domu, a przy nadawaniu ... moc ma moze
    > przepisową, ale homologacji czy CE to pewnie nie ma.
    >
    > Jesli to problem tlumienia, to moze trzeba obrocic antene w inna
    > strone - na inny BTS, czy jakies odbicie.

    telefony akurat z tym bts się łączyły, nawet na dachu. Do tego jak
    przyłożę telefon do anteny wewnętrznej to sygnał jest znacznie lepszy,
    po czym wnioskuję, że antena na dachu działa, tylko ta wewnętrzna nie
    daje rady tego rozproszyć

    > Moze byc jeszcze problem pasma - teraz modne 2.1 i 2.6GHz,
    > moze na 900MHz uslugi ograniczone.

    Sprawdzone na trzech sieciach (jedna wirtualna więc być może na dwóch) -
    obydwie band 20 i ta sama lokalizacja BTS

    > No i jeszcze mozna poszukac jak zrobic VoIP na GSM -
    > VoWiFi, WiFi Calling itp

    nie działa, tzn. działa losowo. Czasem, mimo dobrego sygnału wifi i tak
    wybiera gsm. Nie wiem od czego to zależne.
    Do tego karta firmowa nie obsługuje WiFi calling...

    > A tak swoja drogą - jak tu z bezpieczenstwem?
    > Operator jakos autoryzuje konkretna apke, czy ona sobie wyciaga
    > conieco z karty sim w telefonie?

    u mnie włączam to w telefonie, działa bez dodatkowej apki

    Lukasz

  • 27. Data: 2021-11-22 22:30:53
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 22.11.2021 o 13:25, LordBluzg(R) pisze:

    > Pewnie RG58, taki jest w zestawach.
    > Ja bym kombinował z takimi samymi antenami i długością kabla dopasowaną
    > do długości fali (wielokrtoność). Wtedy można wyciągnąć największe zyski.

    Bez znaczenia. Cięcie kabla przydaje się tylko jak chcemy oszukać
    nadajnik, żeby "widział" bardzo niedopasowaną antenę jako dopasowaną.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 28. Data: 2021-11-22 22:31:38
    Od: yabba <...@...pl>

  • 29. Data: 2021-11-22 23:29:20
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.11.2021 o 22:31, yabba pisze:
    [...]
    > Bez znaczenia. Cięcie kabla przydaje się tylko jak chcemy oszukać
    > nadajnik, żeby "widział" bardzo niedopasowaną antenę jako dopasowaną.

    Raczej chodziło mi o stworzenie pewnego zespołu/obwodu rezonansowego na
    2 dipolach i ładnym połączeniu. Strojenie takiego ustrojstwa to i tak
    wyższa szkoła jazdy bo niby czym? Jedynie długością kabla można się
    gdzieś zbliżyć, jeśli w ogóle.

    Sens takiego pasywnego połączenia polega właśnie na a=b.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 30. Data: 2021-12-15 13:10:52
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 22.11.2021 07:07, ddddddddddddd wrote:

    > Wszystkie telefony łączą się z 4G na 800MHz (Band20), niezależnie od
    > sieci (mam telefony z 3 różnych sieci w domu), apka CellInfoLite
    > pokazuje w tym samym miejscu lokalizację BTSa dla wszystkich tych sieci.
    > Może być sieć przeciążona (ale każda?) bo miasteczko się rozbudowuje

    > to też trochę średnio przełączać, chyba że macrodroid by to ogarnął.
    > Szczerze mówiąc 2G nie testowałem, bo w trasie słucham youtube i to 2G
    > mogłoby nie wystarczyć

    > ja myślałem o takim z dolnej półki, jednozakresowym:
    > https://www.aliexpress.com/item/4001119938372.html?s
    pm=a2g0o.cart.0.0.37183c00XiSoYW&mp=1

    aktualizacja wątku
    Dziś dotarł do mnie wzmacniacz z linka powyżej (wzmacniacz na jedną
    częstotliwość, bo wszystkie sieci jakie mamy pracują na tym samym
    paśmie). Anteny wewnętrznej jeszcze nie zamontowałem (do sufitu na
    piętrze), ale jest poprawa. Bez wzmacniacza w całym domu minimum było
    -110dBm, teraz mam minimum na poziomie -90dBm, a antena leży na podłodze
    na strychu, Chwilowo testowałem z anteną zwisającą pod sufitem na
    piętrze i było jeszcze lepiej.
    W związku z tym polecam ten zestaw (ATK-20 + wzmacniacz + antena
    dookólna wewnętrzna - 3 do 6dBi)

    Lukasz