  • 1. Data: 2023-05-18 18:45:18
    Temat: Zakaz wyprzedzania ciężarówek na autostradach.
    Od: nadir <n...@h...org>

    https://www.onet.pl/motoryzacja/brd24pl/rzad-zmienia
    -prawo-koniec-z-wyscigiem-sloni/qw1clmt,30bc1058

    Będzie coś z tego czy nie?
    W zasadzie, to przydałby się trzeci pas, szczególnie na A2 i A4.

  • 2. Data: 2023-05-18 18:59:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.05.2023 o 18:45, nadir pisze:

    > Będzie coś z tego czy nie?
    > W zasadzie, to przydałby się trzeci pas, szczególnie na A2 i A4.

    Nic nie będzie. Na A2 między dc a óc jest i mają go w d4.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 3. Data: 2023-05-18 19:13:32
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.05.2023 o 18:59, Shrek pisze:

    > Nic nie będzie. Na A2 między dc a óc jest i mają go w d4.

    Akurat za uć to ja się dawno nie zapuszczałem, więc nawet nie
    wiedziałem, że tam są już 3 pasy.
    Ale można spokojnie wprowadzić tak jak w DDR, jak są trzy pasy, to tylko
    prawy i środkowy dla ciężarówek. Tylko że oni tego pilnują.

  • 4. Data: 2023-05-18 20:29:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.05.2023 o 19:13, nadir pisze:

    > Akurat za uć to ja się dawno nie zapuszczałem, więc nawet nie
    > wiedziałem, że tam są już 3 pasy.

    NIe ma - źle przeczytałem. Jest zakaz a nie trzy pasy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 5. Data: 2023-05-18 20:54:21
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.05.2023 o 20:29, Shrek pisze:

    > NIe ma - źle przeczytałem. Jest zakaz a nie trzy pasy.

    A to, że tirmany nie przestrzegają, to ja wiem, na innych odcinakach też
    mają to w dupie. Tylko, że tu pole do popisu jest dla naszej Policji i
    ITD, w Niemczech mają na to systemy/sposoby i jakoś to działa.

  • 6. Data: 2023-05-18 23:02:08
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 May 2023 20:54:21 +0200, nadir napisał(a):

    > A to, że tirmany nie przestrzegają, to ja wiem, na innych odcinakach też
    > mają to w dupie. Tylko, że tu pole do popisu jest dla naszej Policji i
    > ITD, w Niemczech mają na to systemy/sposoby i jakoś to działa.

    Ale to nie tak, że mają w d...
    Tirman musi z towarem dojechać o odpowiedniej godzinie, inaczej wylatuje z
    kolejki na rozładunek i czasem musi czekać do następnego dnia.
    Niestety, projektując lub mierząc instalacje sieciowe w różnych ikeach,
    leroyach czy auchanach widywałem takie sytuacje.
    A kierowcy dodatkowo dostawali ponoć spore kary od swoich pracodawców za
    spóźnienie.

    Nie jest to takie czarno-białe, jak się na pierwszy rzut oka wydaje.

    Ponadto z innej strony:
    czytałem gdzieś, że budowa trójpasowej jezdni jest niewiele droższa od
    dwupasowej.
    Totalnym natomiast idiotyzmem jest budowa dwupasowej i późniejsze
    poszerzanie do trójpasowej, bo to kosztuje sumarycznie blisko dwa razy
    więcej, niż od razu trzy pasy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2023-05-18 23:34:07
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.05.2023 o 23:02, Adam pisze:

> [...]
    > Niestety, projektując lub mierząc instalacje sieciowe w różnych ikeach,
    > leroyach czy auchanach widywałem takie sytuacje.

    Nie musisz mi tego tłumaczyć, robiłem przez jakiś czas w firmie, która
    się zajmowała między innymi spedycją. Wiem jak to wygląda.

    > A kierowcy dodatkowo dostawali ponoć spore kary od swoich pracodawców za
    > spóźnienie.

    Ale to nie jest problem właścicieli i zarządców dróg oraz innych
    uczestników ruchu.

    > Nie jest to takie czarno-białe, jak się na pierwszy rzut oka wydaje.

    No popatrz a w Niemczech ci sami kierowcy z Ikei czy Leroy mogą
    przestrzegać przepisów.

  • 8. Data: 2023-05-19 13:05:34
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    >
    > Będzie coś z tego czy nie?
    > W zasadzie, to przydałby się trzeci pas, szczególnie na A2 i A4.

    "...Celem jest to, aby zakazać wyprzedzania samochodów ciężarowych przez
    samochody ciężarowe na drogach szybkiego ruchu - powiedział minister
    Andrzej Adamczyk. I tłumaczył, że chodzi o nazywany popularnie "wyścig
    słoni". -- To sytuacja nader niebezpieczna, gdy kierowca ciężarówki
    jedzie za samochodem ciężarowym i decyduje się na wyprzedzanie -- dodał."

    Debil

  • 9. Data: 2023-05-19 13:07:29
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 18.05.2023 o 20:54, nadir pisze:

    > A to, że tirmany nie przestrzegają, to ja wiem, na innych odcinakach też
    > mają to w dupie. Tylko, że tu pole do popisu jest dla naszej Policji i
    > ITD, w Niemczech mają na to systemy/sposoby i jakoś to działa.

    Ograniczenie prędkości też wykreślą?

  • 10. Data: 2023-05-19 13:41:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 May 2023 18:45:18 +0200, nadir wrote:
    > https://www.onet.pl/motoryzacja/brd24pl/rzad-zmienia
    -prawo-koniec-z-wyscigiem-sloni/qw1clmt,30bc1058
    > Będzie coś z tego czy nie?

    IMO - najpierw będą wybory.
    A co wyjdzie potem ... moze ktos wroci.

    Zakazac całkowicie wyprzedzania - głupio.
    Bo przeciez moze być ciezarówka, ktora jedzie bardzo wolno.

    Najprosciej zrobic dwa mandaty
    -jak ktos za długo wyprzedza,
    -jak nie zwalnia, gdy jest dlugo wyprzedzany :-)

    > W zasadzie, to przydałby się trzeci pas, szczególnie na A2 i A4.

    na odcinku Wrocław-Opole wyprzedzanie jest tak sobie uciązliwe.
    Oni w miare ogarniają temat, robią to w dosć sprawnie i w dobrym
    momencie ...

    J.