  • 11. Data: 2021-11-24 17:37:07
    Temat: Re: Zderzenie czołowe którego nie rozumiem
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.11.2021 o 10:14, K pisze:

    > Mnie zawsze zastanawialo jak mozna jechac pod prad dwupasmowka i sie nie
    > zorientowac. Pomijajac oczywiscie choroby psychiczne.

    Mi osobiście się zdarzyło. Roboty drogowe - klasycznie - zwężka do
    jednego pasa, był znak że dwukierunkowa plastikowe barierki miedzy
    pasami. Potem jakaś dziwna przelotka i szeroko, z naprzeciwka nic,
    dłuższy odcinek bez żadnych skrzyżowań, żółtych linie nie ma - normalna
    przerywane więc w zasadzie nic wyrażnie nie wskazywało że coś nie tak,
    zwłaszcza że padało i w nocy i wuja było widać. Na szczęście pomyślałem
    sobie że 90 za tirem to dobra prędkość w nocy w deszczu, bo w pewnym
    momencie się zdziwiłem, że ktoś po sąsiednim pasie pod prąd jedzie;)
    Także się da, ale to mocno nieszczęśliwy zbieg okoliczności - noc,
    deszcz, zmęczenie i uznanie, że ta poprzednia przelotka to już ruch
    jednokierunkowy - tym bardziej że na sąsiedniej jezdni żadnych robót już
    nie było. Mogłem lepiej patrzec a z drugiej strony jakieś oznakowanie
    tymczasowe by się zdało żeby kierunki odzielić. Ale to dawno temu było.
    Teraz to chyba znacznie lepiej organizują.

    --
    Shrek

  • 12. Data: 2021-11-24 20:01:57
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:snkvpc$n34$1$horizn@news.chmurka.net>
    user K pisze tak:

    > Mnie zawsze zastanawialo jak mozna jechac pod prad dwupasmowka i
    > sie nie zorientowac. Pomijajac oczywiscie choroby psychiczne.

    licho nie śpi

    W Polsce chyba nie ma znaków dla tych w błędzie.
    W Polsce ściśnięta dupa i przykurczone jaja.
    Jak nie zauważył jednego znaku zakaz wjazdu przy wjeździe
    to potem już szkoda blachy na niego. Trzy komisje musiałyby
    zatwierdzić taką rozrzutność.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 13. Data: 2021-11-24 20:54:37
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-11-24 o 17:37, Shrek pisze:

> [...]
    > tymczasowe by się zdało żeby kierunki odzielić. Ale to dawno temu było.
    > Teraz to chyba znacznie lepiej organizują.

    Dobrze, że to nie była Sokratesa.

  • 14. Data: 2021-11-24 21:06:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.11.2021 o 20:54, t-1 pisze:

    > Dobrze, że to nie była Sokratesa.

    Też się cieszę.

    --
    Shrek

  • 15. Data: 2021-11-25 11:34:30
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 24 Nov 2021 12:02:19 +0000, K napisał(a):

    > Widzisz znaki zwrocone w przeciwna strone, widzisz znaki poziome na
    > pasie zjazdowym zwrocone w przeciwna strone, ktos o IQ wiekszym niz
    > drewniany klocek by pomyslal szczegolnie, ze jedzie po zlej stronie
    > majac za barierkami/pasem zieleni ruch w tym samym kierunku i mrugajacyh
    > swiatlami i trabiacych z przeciwka. Nawet jesli ktos sie faktycznie
    > pomylil i wjechal pod prad to nie tnie dalej tylko albo sie zatrzymuje
    > albo probuje w miare bezpiecznie zawrocic. Na tym filmiku to albo jakas
    > kompletna ameba albo ktos chcial albo popelnil samobojstwo.

    W niektórych miejscach (bodajże m.in. okolice Radomia, Wrocławia) jest tak,
    że jest barierka, dwa lub trzy pasy ruchu, znów barierka, kolejne pasy,
    jeszcze jedna barierka i pasy - razem cztery komplety - tam można by się
    zastanawiać, czy jest się na pasach ruchu we właściwą stronę. Zwłaszcza, że
    przez kilka kilometrów brak znaków.
    A że jeżdżę prawie codziennie od wielu lat, to widziałem już najdziwniejsze
    oznakowania, czasem mocno mylące. Nawet w Austrii. Zdarzało mi się też
    widzieć jadących pod prąd, np. na nowo oddawanych odcinkach S7 mniej-więcej
    gdzieś w okolicach Nidzica - Ostróda.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2021-11-25 15:38:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 24 Nov 2021 12:21:13 +0100, yabba

    > Nie ma po czym się zorientować. Wystarczy niezauważyć jednego zakazu
    > wjazdu i potem nie widzisz już żadnych znaków.

    No bez kitu, trzeba być oderwanym od rzeczywistości aby nie skumać że obok
    jest równoległa "droga". Jest na "katowickiej" taka sytuacja, że są obok
    siebie dwa kierunki i nagle na 500m się rozdzielają. Za każdym razem,
    ilekroć bym tam nie jechał lewym pasem, to mam odruch "o kuwa, co ja pod
    prąd jadę?". Po prostu trzeba nie mieć głowy aby nie wyłapać że się jedzie
    pod prąd. Podobnie jak jadąć prawidłowo walnąć czołowo widząc samobójcę z
    naprzeciwka (pod warunkiem że nie ma się nikogo przed sobąkto chwilę
    wcześniej ucieknie aby uniknąć kolizji).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 17. Data: 2021-11-25 16:04:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Nov 2021 12:02:19 +0000, K wrote:

    > Widzisz znaki zwrocone w przeciwna strone,

    Widzisz jakies szare tablice, na ktore nie zwracasz uwagi.
    Szczegolnie, jak ciemno.

    > widzisz znaki poziome na
    > pasie zjazdowym zwrocone w przeciwna strone,

    https://goo.gl/maps/qkXE8od7fnKYUBWs6

    Niewiele tych znakow.

    > ktos o IQ wiekszym niz
    > drewniany klocek by pomyslal szczegolnie, ze jedzie po zlej stronie
    > majac za barierkami/pasem zieleni ruch w tym samym kierunku

    https://goo.gl/maps/Mn19zaoRDfgDKbH29

    4 jedznie, 3 barierki ...

    > i mrugajacyh swiatlami i trabiacych z przeciwka.

    A to owszem, ale moze ich zabraklo, moze przed policja ostrzegaja,
    moze chamy ..

    Jeszcze moze troche by mnie zdziwilo, ze wjezdzam na austostrade od
    lewego pasa ... ale bo to malo dziwnych węzłów.
    Skoro mnie nie zdziwily swiatla, to taki drobiazg mnie zdziwi?

    Ale ale - jednego kierowce mamy omowionego.
    A ten w busie spal, ze nie widzial co sie dzieje?

    A filmujacy nie widzial, ze bedzie zderzenie i warto zahamowac?

> [...]
    > albo probuje w miare bezpiecznie zawrocic. Na tym filmiku to albo jakas
    > kompletna ameba albo ktos chcial albo popelnil samobojstwo.

    Miejmy nadzieje, ze nie jakas nowa moda wsrod mlodziezy ...

    J.

  • 18. Data: 2021-11-25 18:24:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Nov 2021 11:34:30 +0100, Adam wrote:

> [...]
    > zastanawiać, czy jest się na pasach ruchu we właściwą stronę. Zwłaszcza, że

    To jest IMO coraz czestsze - jakies wieksze wezly robia tak, ze zjazd
    jest dlugo przed wlasciwym wezlem, a potem znow dwie jezdnie i
    polaczenie.

    Ale apogeum to jest na Slasku ...

    J.

  • 19. Data: 2021-11-25 18:38:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.11.2021 o 18:24, J.F pisze:

    > To jest IMO coraz czestsze - jakies wieksze wezly robia tak, ze zjazd
    > jest dlugo przed wlasciwym wezlem, a potem znow dwie jezdnie i
    > polaczenie.
    >
    > Ale apogeum to jest na Slasku ...

    Wszystkie nowe tak robią że nie ma pasa przeplatania w jezdniach głównych.

    --
    Shrek

  • 20. Data: 2021-11-25 18:51:17
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:nvsped22k5yc.dz3bm6flahbh.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Ale ale - jednego kierowce mamy omowionego.
    > A ten w busie spal, ze nie widzial co sie dzieje?
    >
    > A filmujacy nie widzial, ze bedzie zderzenie i warto zahamowac?

    wszyscy spali

    nikt nie błyskał światłami
    mały nie odbił w swoje lewo
    bus chyba oglądał wyprzedzanego