  • 1. Data: 2010-11-22 13:30:30
    Temat: Zestaw do półprofesjonalnej wideokonferencji
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Witam,

    Szukam dobrego i taniego rozwiązania, które pozwoliłoby na przeprowadzanie
    wideokonferencji przy pomocy laptopa / desktopa.

    Chodzi o łączenie się 1 na 1 więc nic niezwykłego.

    Czy najwygodniejszy będzie Skype?

    Jaki polecicie stołowy mikrofon, który dobrze będzie zbierał dźwięki od
    rozmówców siedzących w odległości około 2m od niego?

    Jaka kamera? 640x480? A może jakaś z automatycznym zoomem nakierowująca się
    na rozmówcę? Choć przypuszczam, że to byłoby zbyt drogie rozwiązanie.

  • 2. Data: 2010-11-22 13:47:32
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Jaka kamera? 640x480?

    Żeby uzyskać rozsądnej jakości obraz w rozdzielczości 640x480 potrzeba mniej
    więcej 150kBps plus dźwięk czyli mniej więcej 1,5Mbit łącze upload po każdej
    stronie. Ta informacja tak gwoli przypomnienia - obraz i dźwięk w
    telekonferencjach jest denny zazwyczaj dlatego, że obie strony mają słabe
    łącza, szczególnie upload. A nie z powodu kamerki.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

    http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

  • 3. Data: 2010-11-22 14:12:15
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik =Marcos= napisał:

> [...]
    > dźwięk w telekonferencjach jest denny zazwyczaj dlatego, że obie strony
    > mają słabe łącza, szczególnie upload. A nie z powodu kamerki.

    Czekaj, czekaj, były (są?) PROFESJONALNE zestawy wideokonferencyjne
    które "zadowalały" sie 3x BRI (384 kbps) wypadła mi z głowy firma.
    Nie Plaintronics.
    I mieli też dedykowane mikrofony do tego - co powinno się OP zmieścić w
    budżecie.

    W.P.

  • 4. Data: 2010-11-22 15:05:59
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-11-22, o godz. 14:47:32
    "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał(a):

> [...]
    > - obraz i dźwięk w telekonferencjach jest denny zazwyczaj dlatego, że
    > obie strony mają słabe łącza, szczególnie upload. A nie z powodu

    Tylko że Ty zakładasz że przesyła się obraz i dźwięk nieskompresowany.
    A to się kompresuje i to dość mocno. ZTCP to zestaw dla którego ze 2
    lata temu ustawiałem port i pasmo wymagał 256kbps a działał przy
    128kbps. Nie pomnę teraz producenta i modelu (mogę sprawdzić pod koniec
    tygodnia) ale sprzęt jako minimalne łącze miał podany 2 kanały ISDN
    czyli 2x64kbps. Tylko że to było rozwiązanie sprzętowe a nie kamer ai
    mikrofon do kompa - właśnie z kierunkowym mikrofonem itp. Dedykowane do
    przesyłania wykładów dla oglądających to kilka tysięcy kilometrów
    dalej. Połączenia Polska-Brazylia wychodziły OK.

    Zdrówko

  • 5. Data: 2010-11-22 15:24:58
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

> [...]
    > A to się kompresuje i to dość mocno. ZTCP to zestaw dla którego ze 2
    > lata temu ustawiałem port i pasmo wymagał 256kbps a działał przy

    Zakładam dość mocno skompresowany.
    Nieskompresowane wideo 640x480 przy 25 klatkach na sekundę to mniej więcej
    130Mbit/s bez dźwięku wszak.
    256kbps może dać w miarę dobry obraz raczej przy 320x240, a to rozdzielczość
    4 razy mniejsza.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 6. Data: 2010-11-22 15:34:16
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    On 11/22/2010 02:30 PM, Marcin N wrote:
    > Witam,
    >
    > Szukam dobrego i taniego rozwiązania, które pozwoliłoby na
    > przeprowadzanie wideokonferencji przy pomocy laptopa / desktopa.

    [...]

> [...]
    >
    > Jaka kamera? 640x480? A może jakaś z automatycznym zoomem nakierowująca
    > się na rozmówcę? Choć przypuszczam, że to byłoby zbyt drogie rozwiązanie.

    Uzywam kamery Logitech Quickcam 9000 Pro i Skype.
    Dziala fajnie w tej "podwyzszonej" rozdzielczosci Skype, obraz super,
    nie wiem jaka wtedy jest rozdzialka, sama kamera wyciaga 720p.

    Mikrofon w niej tez jest bardzo dobry, do Twoich celow taka kamera w
    zupelnosci by starczyla. Ten model chyba juz nie jest produkowany,
    ale sa nastepcy, przypuszczalnie nie gorsi.

    Aha, upload mojego lacza to 1 MBit/s.

  • 7. Data: 2010-11-22 16:34:11
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "W.P." <l...@w...pl> wrote in message news:icdto0$flk$1@news.onet.pl...

> [...]
    > Nie Plaintronics.
    > I mieli też dedykowane mikrofony do tego - co powinno się OP zmieścić w

    Tandbergi zadowola sie nawet jedna linia ISDN od biedy. 1x384kbps tez
    dziala, ale z plynnoscia juz gorzej.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 8. Data: 2010-11-22 17:33:08
    Od: NoRek <a...@w...pl>

    On 2010-11-22 15:12, W.P. wrote:

    > Czekaj, czekaj, były (są?) PROFESJONALNE zestawy wideokonferencyjne
    > które "zadowalały" sie 3x BRI (384 kbps) wypadła mi z głowy firma.
    > Nie Plaintronics.

    Polycom, ostanio zamawialem dla jednego z klientow.
    Panowie ktorzy to prezentowali pozniej montowali
    zarzyczli sobie lacze UP/DOWN 1Mb/s.

    --
    NoRek

  • 9. Data: 2010-11-24 16:41:24
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:icds6n$5r2$...@i...gazeta.pl...

> [...]
    > w telekonferencjach jest denny zazwyczaj dlatego, że obie strony mają
    > słabe łącza, szczególnie upload. A nie z powodu kamerki.

    Na stronie skype'a podają, że pełne HD uzyskują przy łączu rzędu 1Mbit/s.

    Pytanie: czy wszystkie kamery HD są obsługiwane przez skype'a? Słyszałem
    kiedyś, że jeden z producentów zarezerwował sobie wyłączność na to. Nie
    wiem, ile jest w tym prawdy.