  • 41. Data: 2023-02-07 06:52:23
    Temat: Re: Zimówki wielosezon problemy
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    > Do Poldka wystarczające. Na pewno lepsze w zimie od D124, umiłowanych
    > przez J.F.

    A to na 100% :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 42. Data: 2023-02-07 12:07:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Feb 2023 06:52:23 +0100, Mirek Ptak wrote:

    > A to na 100% :)

    Powiem tak - w swojej narciarskiej karierze lancuchy wyciagnałem dwa
    razy.

    Czyli te D-124 byly wystarczająco dobre na dolnoslaskie gory,
    debice navigator tez sa wystarczajaco dobre, a zmieniac nie trzeba :-)

    J.

  • 43. Data: 2023-02-07 13:33:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Tuesday, February 7, 2023, 12:07:33 PM, you wrote:

    > Powiem tak - w swojej narciarskiej karierze lancuchy wyciagnałem dwa
    > razy.

    A ja nigdy. Trasa Opole - Zgorzelec - Jelenia Góra - Kamienna Góra -
    Opole zaliczana regularnie.

    > Czyli te D-124 byly wystarczająco dobre na dolnoslaskie gory,
    > debice navigator tez sa wystarczajaco dobre, a zmieniac nie trzeba :-)

    Bajku z mchu i paproci. Miałeś szczęście po prostu. Przez te 12 lat
    jeżdżenia po Dolnym Śląsku na naprawdę trudne warunki trafiłem może
    kilka razy. I tylko przeklinałem, że inni się wloką zamiast jechać.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 44. Data: 2023-02-07 14:40:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Feb 2023 13:33:40 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > A ja nigdy. Trasa Opole - Zgorzelec - Jelenia Góra - Kamienna Góra -
    > Opole zaliczana regularnie.

    Trasa po plaskiej i odsniezonej autostradzie :-)

    Wjedz do Karpacza, Zielenca, czy na przelęcz Okraj :-)
    Albo przez Srebrną górę - choc tam nie jezdzilem :_)

    Podjazd kolo Dobromierza by sie liczyl ... gdyby bylo pelno sniegu

    > Bajku z mchu i paproci. Miałeś szczęście po prostu. Przez te 12 lat
    > jeżdżenia po Dolnym Śląsku na naprawdę trudne warunki trafiłem może
    > kilka razy. I tylko przeklinałem, że inni się wloką zamiast jechać.

    Tylko widzisz - jak Ty mowisz "trudne warunki", to ja sie spieszylem
    na narty :-)

    Tu masz maly przyklad - zaczyna sie tak:
    https://youtu.be/tfpXz2XJ94A?t=6
    konczy tak
    https://youtu.be/tfpXz2XJ94A?t=146

    A to jest lekka zima :-)

    Jak zima jest prawdziwa, do DK8 wyglada tak
    https://www.youtube.com/watch?v=XBjlajAoMwU

    No ale skoro za PRL tam dojezdzali ... to po co jakies zimówki?

    J.

  • 45. Data: 2023-02-07 15:55:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Tuesday, February 7, 2023, 2:40:04 PM, you wrote:

    > Trasa po plaskiej i odsniezonej autostradzie :-)

    Autostrada się kończyła w Krzywej. Potem krajówki i wojewódzkie. Wjazd
    z powrotem na A4 pod Kostomłotami.

    > Wjedz do Karpacza, Zielenca, czy na przelęcz Okraj :-)
    > Albo przez Srebrną górę - choc tam nie jezdzilem :_)

    Przez Srebrną Górę wracałem czasem z Wałbrzycha - ileż można jeździć
    autostradą. To w Srebrnej Górze zobaczyłem zimą auta FWD podjeżdżające
    pod górkę na wstecznym...

    > Podjazd kolo Dobromierza by sie liczyl ... gdyby bylo pelno sniegu

    Bywało. Ale tam szlaką sypali. Nienawidziłem tego - zasyfiało światła
    na amen.

    > Tylko widzisz - jak Ty mowisz "trudne warunki", to ja sie spieszylem
    > na narty :-)

    A ja do klientów, żeby obrobić ich przed 15:00 a potem do domu.

> [...]
    > https://www.youtube.com/watch?v=XBjlajAoMwU
    > No ale skoro za PRL tam dojezdzali ... to po co jakies zimówki?

    A Tobie co? Wydaje Ci się,że ja zimy nie widziałem? Droga do Jeleniej,
    zasypana kompletnie, wystają czasem tylko końce słupków. Z naprzeciwka
    pług wirnikowy a ja nie wiem, czy mam go brać z prawej czy z lewej, bo
    z prawej strach.
    To co pokazujesz, to normalka na drogach górskich w zimie. A i tak
    jest dobrze, bo drogi są choć trochę odśnieżone. Pamiętasz, jak kiedyś
    w marcu przez kilka dni nie było w ogóle przejazdu obecną d.k. 35 po
    tym, jak przewiało śnieg z pól na drogę? Pługi wirnikowe nie mogły się
    przebić.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 46. Data: 2023-02-07 16:07:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Feb 2023 15:55:07 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Autostrada się kończyła w Krzywej.
    > Potem krajówki i wojewódzkie. Wjazd
    > z powrotem na A4 pod Kostomłotami.

    Przeciez wiem :-)

    > Przez Srebrną Górę wracałem czasem z Wałbrzycha - ileż można jeździć
    > autostradą. To w Srebrnej Górze zobaczyłem zimą auta FWD podjeżdżające
    > pod górkę na wstecznym...

    Ma SG swoj urok ... ale opony jakie mialo to auto, a jakie miales Ty,
    i wjezdzales czy zjezdzales :-)

    > Bywało. Ale tam szlaką sypali. Nienawidziłem tego - zasyfiało światła
    > na amen.

    Ale podjezdzales bez wstecznego :-)

    > A ja do klientów, żeby obrobić ich przed 15:00 a potem do domu.

    Ale prawie po plaskim, albo na wstecznym :-)

> [...]
    > w marcu przez kilka dni nie było w ogóle przejazdu obecną d.k. 35 po
    > tym, jak przewiało śnieg z pól na drogę? Pługi wirnikowe nie mogły się

    Plug wirnikowy sie przebije, ale trzeba go miec ... i to sprawnego :-)

    A róznica taka, ze na głownych drogach to
    "Przez te 12 lat jeżdżenia po Dolnym Śląsku na naprawdę trudne warunki
    trafiłem może kilka razy", a w Zielencu snieg na drodze w zimie to
    norma. A droga nie jest płaska, ze jakos sie przejedzie,
    i nie posyspią szlaką. Tzn może i posypią, ale przysypie ją sniegiem
    :-)

    J.

  • 47. Data: 2023-02-07 16:29:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Tuesday, February 7, 2023, 4:07:40 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > norma. A droga nie jest płaska, ze jakos sie przejedzie,
    > i nie posyspią szlaką. Tzn może i posypią, ale przysypie ją sniegiem

    No, żeś się przypierdolił. Droga z Jeleniej Góry do Kamiennej Góry nie
    była posypywana szlaką. Na Okraj jest rzut kamieniem. Są podjazdy, są
    płaskie miejsca z zaspami, jest to normalna, górska droga. Podobnie
    między Zgorzelcem a Jelenią Górą. Podobnie między Kamienną Górą a
    Wałbrzychem - też się zdarzało.
    Kwestia tego, co to są trudne warunki. Dla mnie to są zaspy z kopnym
    śniegiem. A nie trochę rozjeżdżonego śniegu. Lód pod świeżym śniegiem
    jest niebezpieczny zawsze. Błoto pośniegowe i letnie opony -
    samobójstwo. I tyle. Biała droga nie jest mi straszna - dopóki jest
    mróz. Gorzej, jak zaczyna się topić...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 48. Data: 2023-02-07 17:11:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Feb 2023 16:29:34 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    >
    > No, żeś się przypierdolił. Droga z Jeleniej Góry do Kamiennej Góry nie
    > była posypywana szlaką. Na Okraj jest rzut kamieniem.

    Ale nie jechales na Okraj

    > Są podjazdy, są
    > płaskie miejsca z zaspami, jest to normalna, górska droga. Podobnie
    > między Zgorzelcem a Jelenią Górą. Podobnie między Kamienną Górą a
    > Wałbrzychem - też się zdarzało.

    Miales tu przyklad
    https://youtu.be/tfpXz2XJ94A?t=6

    DK8 czarna. Łącznik do Zielenca ... im blizej, tym bielej :-)

    > Kwestia tego, co to są trudne warunki. Dla mnie to są zaspy z kopnym
    > śniegiem.

    do ~15 cm nie stanowią problemu. Potem nie przejedziesz :-)

    Oczywiscie predkosc spadnie.

    > A nie trochę rozjeżdżonego śniegu. Lód pod świeżym śniegiem
    > jest niebezpieczny zawsze. Błoto pośniegowe i letnie opony -
    > samobójstwo.

    Wydaje mi sie, ze nie. Ciagle tam na dole asfalt.

    A letnie opony na aquaplanning wodny powinny byc odporne ... w miare
    odporne ...

    > I tyle. Biała droga nie jest mi straszna - dopóki jest
    > mróz. Gorzej, jak zaczyna się topić...

    Biala droga z czasem zamienia sie w zlodowaciałą i śliską.
    Na zakrecie strach, pod góre nie pojedziesz, z gory strach ... chyba,
    ze opony cudowne.

    J.