  • 121. Data: 2014-07-10 00:20:08
    Temat: Re: "Znaki Specjalne" w SMS
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości
    >I tu należałoby postawić kropkę - prymitywizm niegodny dzisiejszych
    >czasów, XXI wieku. Jednak ta żarliwa obrona istniejącego stanu rzeczy
    >przez niektórych, szczególnie tych pozujących na mądrych, jest
    >zastanawiająca.

    To Ty uzywasz mocnych slow.
    Tak zostalo zrobione, mozna bylo zrobic inaczej, ale zrobiono tak.
    Przez 15 lat jakos Ci nie przeszkadzalo, a teraz od oszustow wyzywasz.
    Teraz, gdy Unicode staje sie standardem, operatorzy oferuja gigabajty
    transferu.

    Co sie stalo, wyslales dwa sms i zaplaciles 88gr zamiast spodziewanych
    44 ?

    J.

  • 122. Data: 2014-07-10 00:23:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-07-08 20:15, NetiaAbonent pisze:
    >Do czyjego rzecznika?

    Praw Obywatelskich chyba, skoro uwazasz ze sa naruszone.

    Mozna by jeszcze do rzecznika PIS, prezes partii na pewno chetnie
    wezmie patriotycznych Polakow w obrone.

    J.

  • 123. Data: 2014-07-10 00:38:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-07-08 20:08, J.F. pisze:

    >Na pewno było. Enigma, z tego co się orientuje to koder.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Enigma_machine

    Sa zdjecia, zobacz sam. Cyferki nawet widac - tylko klawisza Shift nie
    ma.
    Co ma nawet sens - lepiej jak sie cyferki slowami podaje, mniejsze
    prawdopodobienstwo przeklamania.

    W tekscie co prawda pisza o wojskowych wersjach rozszerzonych.

    >Widać że jeszcze trochę i będzie obowiązywał w całej Polsce.
    >Niech ci operatorzy tylko przestana mnie dyskryminować jako Polaka, w
    >swoim własnym kraju

    Ale przeciez daja ci mozliwosc i pisania po polsku, i nawet za ta sama
    cene.

    J.

  • 124. Data: 2014-07-10 00:38:49
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Trybun wydumał(a) w news:53bd78a9$0$2238$65785112@news.neostrada.pl :

    > Słusznie prawisz, lepiej nie zajmuj stanowiska w bardziej ścisłych
    > zagadnieniach, bo można mieć poważne wątpliwości czy mówisz poważnie czy
    > tylko żartujesz.

    Wiesz co? W realu często idąc ulicą, spotykam nieznane osoby i mam pewność
    ze NIGDY ich nie zagadnę. Bo są np. brzydkie. Na grupie tego nie widać i
    czasem trzeba wdać się w dyskusję. Potem okazuje sie że to strata czasu :(
    Ja dyskutując staram się zgłebić wiedzę a ty starasz się pogłąbić niewiedzę.
    Nie sprowadzisz mnie do swojego poziomu :]
    Nara.

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 125. Data: 2014-07-10 01:39:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Karocki" napisał w wiadomości
    > Jak juz piszesz, to pisz scisle, please.
    >Bajt to wcale nie jest osiem bitow!
    >Co prawda nie przejelismy z Francji pisania zamiast "byte" slowa
    >"oktet",

    Nie tylko z Francji, cala masa "octet" uzywa, gdy jest potrzebna
    precyzja.
    Np internetowe RFC.

    >ale warto pamietac ze bajt w dalekopisach mial 5 bitow,

    Ale to sie nie nazywalo bajt.

    >w niektorych komputerach bajt mial zmienna dlugosc do bodajze 36
    >bitow...

    komputery byly rozne. 24 bitowe (ICL/Odra), 36, 60.
    Ale to sie tez nie nazywalo bajt, tylko zazwyczaj słowo.
    Bywalo podzielone na znaki ... po 6 bit. Tez sie nie nazywalo bajtem.

    Ale byly tez maszynki 39 czy 27 bit.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Word_(computer_architec
    ture)#Table_of_word_sizes

    > Standard C99 (jezyk C) mowi tak: A byte contains CHAR_BIT bits, and
    > the
    >values of type unsigned char range from 0 to (2^CHAR_BIT) - 1.

    Tym niemniej pomimo braku definicji nie znam systemu, ktory by uzywal
    nazwy "byte" i byl on inny niz 8 bit.

    Fakt, moze byc na taki system C, i w nim "byte", a raczej "char"
    odpowiedniej dlugosci .... ale czy byl ?

    Aa, znalazlem, PDP-10. Mial word (36 bit), halfword, doubleword i
    "byte" ... zmiennej dlugosci.

    J.

  • 126. Data: 2014-07-10 07:03:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzexs" napisał w wiadomości grup
    > Wymyślono coś podobnego dla 7-bitowowego zestawu znaków w SMSach:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/GSM_03.38
    > National language shift tables
    > Since release 8 of the 3GPP 23.038 standard of March 2008,
    > additional
    > characters sets can be accessed through the use of a National
    > Language
    > Shift Tables.

    Ktos tego uzywa ?
    No i 2008 ... troche pozno ...

    >Zgadzam się całkowicie! To powinno zostać opracowane i wdrożone razem
    >z pojawieniem się sms-ów, a nie po takim czasie, w dodatku jeszcze
    >niekompletnie i nikt chyba tego nie używa (wyłączając Azję z ich
    >egzotycznymi robaczkami).

    A tak w ogole - czy starsze sluchawki na rynek europejski maja pelny
    UCS, czy z ogonkami sobie radza, ale np chinskiego sms nie pokaza, bo
    to jednak sporo miejsca na generator znakow trzeba ?

    J.

  • 127. Data: 2014-07-10 08:38:24
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia 09 Jul 2014 10:38:01 GMT, Piotr Karocki napisał(a):

> [...]
    > ale warto pamietac ze bajt w dalekopisach mial 5 bitow, w niektorych
    > komputerach bajt mial zmienna dlugosc do bodajze 36 bitow...

    I właśnie dlatego od dłuższego czasu powszechnie pozostano przy zasadzie,
    ze to jednak jest osiem bitów, mimo, że od wielu lat komputery mają większe
    szyny danych. Bo trzymając się oryginalnej definicji nikt nie wiedziałby o
    czym dokładnie mowa, więc taka definicja byłaby bez sensu

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Ta wiadomość jest wolna od wirusów bo to jest kawałek tekstu, w związku z

  • 128. Data: 2014-07-10 08:44:54
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 9 Jul 2014 21:01:00 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > I bardzo dobrze. Tupanie nóżką to podstawa!

    Zapomniałeś o dodaniu, że musi jeszcze zasłonić uszy i krzyczeć/piszczeć.

    --
    Franc

  • 129. Data: 2014-07-10 09:47:00
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > A ja mam przy okazji inne pytanie.
    >
    > Swego czasu "odpaliłem" stare telefony, nie obsługujące polskich znaków.
    > Jakoś tak z ciekawości wysłałem na nie SMS-a z polskimi znakami (z
    > nowego telefonu) i okazało się, że telefony (nie pamiętam, czy
    > wszystkie) pokazały tekst prawidłowo.
    > Jak to możliwe?
    >
    > Myślałem, że one miały stały generator znaków, jak monitory Hercules.
    > Wie ktoś coś?
    > Te "stare" telefony, to były modele jeszcze z kilku lat przed NK 3210.

    Chyba wszystkie telefony od zarania (albo prawie) miały zaszytą obsługę
    UTF-7 i UTF-8. Też kiedyś to testowałem na Motoroli M3588 i się bardzo
    dziwiłem. Polskie znaczki były wyświetlane jednak jakoś koślawo (tak
    jakby z innego kroju pochodziły), ale były.

    Mam gdzieś jeszcze Motkę cd160, spróbuję ją uruchomić i sprawdzić, jak
    tam to wygląda.

    --
    Grzexs

  • 130. Data: 2014-07-10 09:48:51
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    -------- Piotr Karocki (2014-07-09 12:04) --------
    > Na przyklad PlusGSM w swoich regulaminach, cytuje:
    >
    > przez wiadomo?? SMS rozumie si? - wiadomo?? wysy?an? z telefonu GSM,
    > zawieraj?c? nie wi?cej ni? 160 znak?w alfanumerycznych, kodowanych na 7
    > bitach lub nie wi?cej ni? 140 bajt?w danych w postaci binarnej, zgodnie z
    > normami ETSI GSM. W przypadku przes?ania wiadomo?ci zawieraj?cej polskie
    > znaki (np. ? i ?) z wykorzystaniem aparatu telefonicznego koduj?cego
    > polskie znaki (tryb UNICODE) d?ugo?? wiadomo?ci wynosi maksymalnie 70
    > znak?w alfanumerycznych

    A ty weź coś z kodowaniem zrób, albo wzorem SMS-ów używaj zestawu
    podstawowego!

    --
    Grzexs