  • 91. Data: 2023-03-23 10:15:23
    Temat: Re: Znowu - artykuł o rondach
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-03-23 o 09:14, Akarm pisze:

    > Muszę przyznać, że mam w dupie to, gdzie ktoś nosi zegarek. Widziałem
    > również na palcu.
    > Ale tak, żebyś nie robił z siebie wyjątkowego idioty, odpowiedz: gdzie
    > znajduje się nadgarstek?

    A próbowałeś wziąć młotek (do prawej ręki)
    i napieprzać w łepetynę?
    Może ta "reguła prawej ręki" pomoże.

  • 92. Data: 2023-03-23 10:29:41
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.03.2023 o 02:09, Akarm pisze:
    [...]
    > Powtórzę: pewien człowiek stworzył sobie regułę zegarka i w oparciu o
    > nią może określić, która z rąk jest lewą ręką.

    Zaiste, dziwną ścieżką podążasz :D Celem nie jest zegarek, celem jest
    ręka bo to chce wiedzieć nosiciel zegarka, jak nazwać rękę a nie zegarek.

    > Na podobnych zasadach istnieje reguła prawej dłoni, a nie elektronów czy
    > linii magnetycznych: odpowiednie ułożenie dłoni wskazuje ich przebieg.
    >
    > Ale w wyimaginowanej tzw. "regule prawej ręki" nie ma nic określającego,
    > jak należy jeździć według prawej ręki. Nie ma ani jednego słowa o
    > sposobie wykorzystania ręki.

    To też ciekawe zdanie. Otóż miliony ludzi codziennie używa reguły prawej
    ręki i ją rozumieją natomiast nie rozumieją nazywania "prawa strona".
    Dlaczego Ty nie rozumiesz reguły prawej ręki?

    > Z logiką to nie ja mam problem.

    Na pewno?
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 93. Data: 2023-03-23 11:08:40
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Zaiste, dziwną ścieżką podążasz :D Celem nie jest zegarek, celem jest
    > ręka bo to chce wiedzieć nosiciel zegarka, jak nazwać rękę a nie zegarek.

    On twierdzi, że "reguła zegarka" pomaga mu, między innymi, w określeniu
    gdzie znajduje się lewa noga, lewe ucho, lewa dziurka nosa...

    "Reguła lewej ręki" pomagałaby mu w znalezieniu zegarka.

    Już usiłowałem to tłumaczyć, przywołując regułę prawej dłoni, która nie
    jest regułą elektronów, ani regułą pola magnetycznego. Jest właśnie
    regułą prawej dłoni. Celem reguły prawej dłoni jest pole magnetyczne.
    Tyle, że do zrozumienia trzeba przynajmniej odrobiny myślenia
    logicznego. A może wystarczyłoby po prostu odrobina myślenia?

    > To też ciekawe zdanie. Otóż miliony ludzi codziennie używa reguły prawej
    > ręki i ją rozumieją

    Nie miliony ludzi, tylko jakaś część, dla której np. galeria jest
    wyłącznie synonimem centrum handlowego.

    > natomiast nie rozumieją nazywania "prawa strona".

    To nie jest powód, żeby uparcie twierdzić, że reguła, która absolutnie
    nic nie mówi o ręce jest regułą ręki.

    > Dlaczego Ty nie rozumiesz reguły prawej ręki?

    Ano dlatego, że ta reguła nic nie mówi o sposobie wykorzystania ręki.
    Trudne do pojęcia? Nielogiczne?

    > Na pewno?

    Tak. Na pewno.

    --
    -
    Akarm

  • 94. Data: 2023-03-23 11:16:16
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.03.2023 o 11:08, Akarm pisze:

    > Ano dlatego, że ta reguła nic nie mówi o sposobie wykorzystania ręki.
    > Trudne do pojęcia? Nielogiczne?

    Czyli jednak nie rozumiesz. Reguła prawej ręki określa KIERUNEK-PRAWO/W
    PRAWO/PO PRAWEJ. Nic innego i służy właśnie do tego, czyli do określania
    kierunku.

    > Tak. Na pewno.

    Chyba jedna nie, co wyżej udowadniasz :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 95. Data: 2023-03-23 12:09:37
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.03.2023 o 11:08, Akarm pisze:

    To się doczepię :)

    > Już usiłowałem to tłumaczyć, przywołując regułę prawej dłoni, która nie
    > jest regułą elektronów, ani regułą pola magnetycznego. Jest właśnie
    > regułą prawej dłoni. Celem reguły prawej dłoni jest pole magnetyczne.

    Nie. KIERUNEK tego pola :]

    > Tyle, że do zrozumienia trzeba przynajmniej odrobiny myślenia
    > logicznego. A może wystarczyłoby po prostu odrobina myślenia?

    Czy w regule prawej dłoni chodzi wskazanie KIERUNKU czy o inną wartość,
    np. T (tesla)?

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 96. Data: 2023-03-23 14:23:04
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Czy w regule prawej dłoni chodzi wskazanie KIERUNKU czy o inną wartość,

    W regule prawej dłoni chodzi o ułożenie prawej dłoni. Reguła prawej
    dłoni mówi o tym, w jaki sposób ułożyć prawą dłoń, żeby z pomocą prawej
    dłoni dało się określić to, co interesuje stosującego tę regułę.
    Celem tej reguły jest pole magnetyczne/elektrony.

    --
    -
    Akarm

  • 97. Data: 2023-03-23 16:58:34
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.03.2023 o 14:23, Akarm pisze:

> [...]
    > dłoni dało się określić to, co interesuje stosującego tę regułę.
    > Celem tej reguły jest pole magnetyczne/elektrony.

    I co pokazuje ta dłoń/kciuk? To znaczy, że ułożenie dłoni tworzy pole
    magnetyczne/elektrony?

    Bez układania dłoni nie występuje tam pole magnetyczne/elektrony?

    Czy możesz DOKŁADNIE zacytować tą regułę, bez usuwania ISTOTNYCH
    twierdzeń (może być wikipedia) i cudzymi słowami? Ciekawi mnie jednak,
    czy jest tam wspomniana NAJWAŻNIEJSZA rzecz, z którą masz problem od
    samego początku dyskusji, czyli KIERUNEK.

    Nie wstydź się, że nie rozumiesz określenia "kierunek" to nie powinno
    być wstydliwe, chętnie wytłumaczę :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 98. Data: 2023-03-23 17:15:36
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    > samego początku dyskusji, czyli KIERUNEK.
    >
    > Nie wstydź się, że nie rozumiesz określenia "kierunek" to nie powinno

    Przecież już chyba kilka razy o tym pisałem tutaj.
    Ale jeśli jeszcze nie dotarło, to mogę napisać kolejny raz, trochę
    dokładniej, to co zapamiętałem ze szkoły.

    Jeśli prawą ręką chwycimy przewodnik w taki sposób, żeby wyprostowany
    kciuk był ułożony zgodnie z przepływem elektronów, to palce będą
    wskazywały przebieg linii pola magnetycznego.

    To godne pochwały, że tak nagle zapragnąłeś się dokształcić.

    --
    -
    Akarm

  • 99. Data: 2023-03-23 17:30:43
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.03.2023 o 17:15, Akarm pisze:

    > Jeśli prawą ręką chwycimy przewodnik w taki sposób, żeby wyprostowany
    > kciuk był ułożony zgodnie z przepływem elektronów, to palce będą
    > wskazywały przebieg linii pola magnetycznego.

    Ale w kółko ten przebieg czy w jakimś kierunku?

    Co może wskazywać kciuk, jeśli nie kierunek, skoro MUSIMY użyć prawej
    ręki a nie lewej?

    Miało być cudzymi słowami, mataczu :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 100. Data: 2023-03-23 17:36:26
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Ale w kółko ten przebieg czy w jakimś kierunku?

    W kółko. Tak jak palce są ułożone.

    > Co może wskazywać kciuk, jeśli nie kierunek, skoro MUSIMY użyć prawej
    > ręki a nie lewej?

    Ta reguła nazywa się "regułą prawej reki". Domyśl się dlaczego.

    > Miało być cudzymi słowami, mataczu :]

    Czego nie zrozumiałeś?
    Coś jeszcze objaśnić?

    --