  • 1. Data: 2009-06-13 17:28:49
    Temat: Zwarcie w silniku
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    Witam,

    Moj silnik wibracyjny odmowil dzialania.
    Sasiedzi zostawili go na deszczu i kazda
    proba wlaczenia konczyla sie zwarciem i wywaleniem bezpiecznikow.

    Rozkrecilismy te klatke przylaczeniowa gdzie wchosdza kable, wysuszylismy,
    lacznie z wydrapaniem i wcisnieciem na nowo tej izolujacej pasty
    (taka szara, lepka).
    Silnik zadzialal, zostal skrecony i zostawiony na noc na dworze,
    ale przykryty.
    Nastepnego dnia przy probie wlaczenia znow zwarcie: ida iskry
    gdzies miedzy 1 a drugim przewodem.

    JAk to osuszyc//usunac zwarcie ? Czy musi ten silnik obejrzec jakis spec ?
    Zwarcie musi byc gdzies glebiej, bo na kazda srubke nalozylem podkladke
    z tasmy izolacyjnej, tak ze kable nie dotykaly tej pasty.
    Chyba ze ta pasta jakos zlapala wode i przewodzi...

    W razie czego mam fotke tej puszki przylaczeniowej.

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 2. Data: 2009-06-13 18:48:38
    Temat: Re: Zwarcie w silniku
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    > JAk to osuszyc//usunac zwarcie ?

    Osuszyć w suszarce komorowej - ogrzać do 105 stopni i potrzymać parę
    godzin.

    > Czy musi ten silnik obejrzec jakis spec ?

    W takim stanie zapewne tak - po wyszuszeniu trzeba ocenić stan izolacji i
    być może przwinąć stojan niestety.

    > Zwarcie musi byc gdzies glebiej, bo na kazda srubke nalozylem podkladke
    > z tasmy izolacyjnej, tak ze kable nie dotykaly tej pasty.
    > Chyba ze ta pasta jakos zlapala wode i przewodzi...

    Co to za pasta? Zwykły Olkit raczej nie ma atestu jako masa do wypełniania
    muf...

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2009-06-14 20:14:06
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 13 Cze, 19:28, "pluton" <z...@g...pl> wrote:

    > JAk to osuszyc//usunac zwarcie ? Czy musi ten silnik obejrzec jakis spec ?

    Tak by było najrozsądniej, kilkukrotne zwarcie mogło poszarpać
    mocno izolację, jeżeli nawet będzie chodził po wysuszeniu
    to pewnego dnia ktoś może ucierpieć, a to już nie będą przelewki...

    Pzdr.
    L.

  • 4. Data: 2009-06-15 20:09:48
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    pluton wrote:
    > Moj silnik wibracyjny odmowil dzialania.
    > Sasiedzi zostawili go na deszczu i kazda
    > proba wlaczenia konczyla sie zwarciem i wywaleniem bezpiecznikow.

    czyli sprawdziło się bardzo mądre ludowe porzekadło : "dobry zwyczaj -
    nie pożyczaj"
    teraz musisz go wysuszyć (o ile nie jest za późno) i tym razem dobrze
    zadławić przewód

    jeffrey

  • 5. Data: 2009-06-15 20:37:38
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > nie pożyczaj"
    > teraz musisz go wysuszyć (o ile nie jest za późno) i tym razem dobrze

    Jest i nowa wersja porzekadła.
    Pożyczyć a nie mieć to to samo.