    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Subject: Zwiększenie wydajności starego komputera
    Date: Sun, 4 Apr 2021 17:06:36 +0200

    Parę dni temu skończyłem składać nowy komputer na Ryzenie 5600X. Po
    zakończeniu przenoszenia danych planuję wykorzystać dotychczasowy
    komputer w roli warsztatowego peceta. Ponieważ poza otwieraniem stron
    WWW zdarzy mu się czasem odpalić jakieś cięższe środowisko
    programistyczne, chciałbym w miarę możliwości nieco go rozbudować.

    Obecna konfiguracja wygląda następująco:
    Płyta główna - H61M-S2PV
    Procesor: i5-3550 CPU @ 3.30GHz
    Pamięć: 8GB (2x4GB)
    Kart graficzna: w tej chwili brak (układ graficzny zintegrowany w
    procesorze)
    Dysk twardy: jakiś stary Crucial 128GB mSATA na system + 2TB HDD na dane

    Po pobieżnym researchu za pomocą Googla wydaje mi się, że najmocniejszym
    procesorem jaki mogę włożyć do tej płyty będzie i7-3770K. Jednak czy na
    pewno? Może coś jeszcze wydajniejszego (a może i przy okazji tańszego)
    znajdę wśród procesorów serwerowych? Tylko wtedy chyba będę musiał też
    znaleźć jakąś kartę graficzną, bo serwerowe procki chyb nie mają
    zintegrowanego GPU...