  • 1. Data: 2021-04-04 17:06:36
    Temat: Zwiększenie wydajności starego komputera
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Parę dni temu skończyłem składać nowy komputer na Ryzenie 5600X. Po
    zakończeniu przenoszenia danych planuję wykorzystać dotychczasowy
    komputer w roli warsztatowego peceta. Ponieważ poza otwieraniem stron
    WWW zdarzy mu się czasem odpalić jakieś cięższe środowisko
    programistyczne, chciałbym w miarę możliwości nieco go rozbudować.

    Obecna konfiguracja wygląda następująco:
    Płyta główna - H61M-S2PV
    Procesor: i5-3550 CPU @ 3.30GHz
    Pamięć: 8GB (2x4GB)
    Kart graficzna: w tej chwili brak (układ graficzny zintegrowany w
    procesorze)
    Dysk twardy: jakiś stary Crucial 128GB mSATA na system + 2TB HDD na dane

    Po pobieżnym researchu za pomocą Googla wydaje mi się, że najmocniejszym
    procesorem jaki mogę włożyć do tej płyty będzie i7-3770K. Jednak czy na
    pewno? Może coś jeszcze wydajniejszego (a może i przy okazji tańszego)
    znajdę wśród procesorów serwerowych? Tylko wtedy chyba będę musiał też
    znaleźć jakąś kartę graficzną, bo serwerowe procki chyb nie mają
    zintegrowanego GPU...

  • 2. Data: 2021-04-04 17:59:48
    Temat: Re: Zwiększenie wydajności starego komputera
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2021-04-04 o 17:06, Atlantis pisze:
    > Po zakończeniu przenoszenia danych planuję wykorzystać dotychczasowy
    > komputer w roli warsztatowego peceta.

    Tym "warsztatowym" PCtem, to możesz nawet filmy montować. Nie wiem,
    jakie to ciężkie środowisko programistyczne, ale wszystkie AVR Studio,
    durne MP Laby, AVR GCC to na tym będą śmigać aż elektrony trzeba będzie
    łapać, jak wypadną z zakręcajacych ścieżek na MoBo;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2021-04-04 19:27:57
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Wybacz ale chciałeś się pochwalić? ;-)

  • 4. Data: 2021-04-04 20:46:57
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:6069d5fc$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    user Atlantis pisze tak:

> [...]
    > Tylko wtedy chyba będę musiał też znaleźć jakąś kartę graficzną,
    > bo serwerowe procki chyb nie mają zintegrowanego GPU...

    Porównaj sobie te procesory procentowo.

    Z doswiadczenia wiem, że takie upgrade rozczarowuje
    tylko pieniądze sie wyda a szału nie ma.

    Lepiej dokupić ramu i karte graficzną.

    --
    Piter

  • 5. Data: 2021-04-05 11:39:58
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-04-kwietnia-2021 o 20:46, PiteR pisze:
    > i karte graficzną.
    Powodzenia życzę ;-)

  • 6. Data: 2021-04-05 11:52:44
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 4 Apr 2021 17:06:36 +0200, Atlantis napisał(a):

    > Płyta główna - H61M-S2PV

    Płyta nie wspiera SSD NVMe M.2. To IMO poważna wada.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 7. Data: 2021-04-05 11:57:34
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 04.04.2021 o 17:06, Atlantis pisze:

> [...]
    > procesorem jaki mogę włożyć do tej płyty będzie i7-3770K. Jednak czy na
    > pewno? Może coś jeszcze wydajniejszego (a może i przy okazji tańszego)

    Xeon E3 1270 v2 z Ali wychodzi dużo taniej i wydajnościowo odpowiada
    wspomnianemu wyżej i7

    > Tylko wtedy chyba będę musiał też
    > znaleźć jakąś kartę graficzną, bo serwerowe procki chyb nie mają
    > zintegrowanego GPU...

    To prawda.

  • 8. Data: 2021-04-05 12:47:56
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:606adaee$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    user _Master_ pisze tak:

> [...]

    no co? :) PCIEx16 widzę nie AGP.

    https://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-H61M-S2PV-re
    v-10#ov

    --
    Piter

  • 9. Data: 2021-04-05 13:34:56
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    No fakt. Wątkotwórca może nie zważać na obecne ceny GPU ;-)

  • 10. Data: 2021-04-05 13:35:25
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 05.04.2021 12:47, PiteR wrote:

    > no co? :) PCIEx16 widzę nie AGP.

    Chyba nie o to chodziło. Od kilku miesięcy, z powodu przeklętych kopaczy
    Bitcoinów, nie da się kupić karty graficznej za rozsądne pieniądze.
    Nowych przeważnie nie ma w sklepach, a gdy się trafią na rynku wtórnym,
    to sprzedający domaga się fortuny.

    Z używanymi niewiele lepiej. Używany GTX1060, którego rok temu kupiłem
    za kilkaset zł, obecnie chodzi na Allegro za 1,5k zł...
    A i tak nie masz pewności, czy taka używana karta nie została
    doprowadzona na skraj zajechania ciężką pracą w kopalni 24/7...