  • 11. Data: 2023-03-07 20:26:42
    Temat: Re: akumulatory z aliexpress cd. - komuś przyszły?
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    > Do mnie przyszły ale oprócz tanich za które oddali kasę kupiłem droższe. 2800
    zapłaciłem za 330Ah12V. Akumulatory są lekko używane i mają niecałe 300Ah. Z tym że
    niekoniecznie są gorsze tylko że moze ja nie potrafię dostatecznie dokładnie ich
    zmierzyć. Jestem zadowolony. Ostatnio liczyłem i wyszło że 97% prądu zużywam w
    drugiej taryfie. W czasie eksploatacji okazało się że większym problemem jest
    ładowanie niż rozładowywanie. Naładowanie 500Ah w rozsądnym czasie wymaga kilowatowej
    ładowarki. Obecnie ładuje z dwóch przerobionych zasilaczy serwerowych.

    Możesz dać namiary na "prawdziwe" akumulatory od chińczyka?
    --
    pzdr, j.r.

  • 12. Data: 2023-03-07 21:50:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 7 marca 2023 o 20:26:46 UTC+1 Rutkowski, Jacek napisał(a):
> [...]
    ładowarki. Obecnie ładuje z dwóch przerobionych zasilaczy serwerowych.
    > Możesz dać namiary na "prawdziwe" akumulatory od chińczyka?
    Nie mogę bo już go nie ma. Chciał ktoś dokupić bo mu się spodobało co zrobiłem i tego
    sprzedawcy już nie ma. Ale kupił u innego w podobnej cenie. Wejdź na aliexpres i
    znajdziesz.

  • 13. Data: 2023-03-08 16:10:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 7 marca 2023 o 19:18:00 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Nikomu, poza Kogutkiem to się nie opłaca. Ja liczę to co roku i co roku
    > wychodzi większa strata.
    >

    > TG
    Masz artykuł jak na zamówienie.
    https://gadzetomania.pl/niezwykly-kontener-stanal-pr
    zy-uczelni-pozwoli-na-oszczednosci,6872418556820160a
    Jak to po szwabsku było?
    Oszczędzają bogaci to biednym też się opłaci.

  • 14. Data: 2023-03-08 17:27:27
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 16:10 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    zy-uczelni-pozwoli-na-oszczednosci,6872418556820160a
    > Jak to po szwabsku było?
    > Oszczędzają bogaci to biednym też się opłaci.

    Tyle, że oni magazynują też z własnej, dużej PV a Ty jej nie masz.
    Uczelnie płacą za prąd wyższe stawki niż Kowalski - to zupełnie inny
    poziom cenowy (wyższy).
    U Ciebie różnica między taryfami to pewnie niecałe 30 gr no i brak PV.

    TG

  • 15. Data: 2023-03-08 18:01:36
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > poziom cenowy (wyższy).
    > U Ciebie różnica między taryfami to pewnie niecałe 30 gr no i brak PV.

    Jaka jest sprawność takiego akumulatora?

    MJ

  • 16. Data: 2023-03-08 18:45:06
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 18:01 Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> pisze:

    zy-uczelni-pozwoli-na-oszczednosci,6872418556820160a

    > Jaka jest sprawność takiego akumulatora?

    Dobre pytanie, jaka jest sprawność procesu ładowania/rozładowania u Zenka?

    TG

  • 17. Data: 2023-03-08 19:22:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 8 marca 2023 o 18:45:54 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    zy-uczelni-pozwoli-na-oszczednosci,6872418556820160a

    > Dobre pytanie, jaka jest sprawność procesu ładowania/rozładowania u Zenka?
    >
    > TG
    Jak chcesz wiedzieć to się mnie spytaj chamusiu.

  • 18. Data: 2023-03-08 19:36:31
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 19:22 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Jak chcesz wiedzieć to się mnie spytaj chamusiu.

    Czemu chamusiu? - podpowiadam Michałowi aby zadał Tobie takie pytanie.
    Ja wiem ile wynosi u mnie. Jest mizerna, dodatkowo koszty akumulatorów
    sprawiają, że u mnie takie przedsięwzięcie nie ma uzasadnienia
    ekonomicznego.

    TG

  • 19. Data: 2023-03-08 19:55:27
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Ja wiem ile wynosi u mnie. Jest mizerna, dodatkowo koszty akumulatorów
    > sprawiają, że u mnie takie przedsięwzięcie nie ma uzasadnienia
    > ekonomicznego.

    To jest oczywiste w 100%. Cokolwiek policzysz, zakładając nawet cenę
    1zł/kwh to kompletnie w domowym użyciu, nie opłaca się ani PV ani
    akumulator. Skoro średnia na mieszkanie, przy obecności linii
    energetycznej to 2tys/rok i jest to cena jednego akumulatora, który może
    zagotować wodę w czajniku bzprz jeden raz na jedno ładowanie.

    Co innego jeśli ktoś nie ma energetyki.

    BTW, Zenek się prądem nie ogrzewa ani nie kąpie.

    Coś tam klepie podobno ale śmiech bierze, że 200Ah (12V) ma mu
    wystarczyć na "produkcję" i "nie stać" go na zakup od energetyki tych
    200Ah więc zainwestował w akumulatory :D Za chwilę ogłosi, że
    syntetyzuje wodór i tlen bo go wychodzi taniej niż woda z kranu :D Tlen
    ma w sumie za darmo a wodór to by miał z akumulatorów :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 20. Data: 2023-03-08 20:32:44
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 07.03.2023 18:23, Piotrek wrote:

    > Ale opłata sieciowa zmienna jest o 22 groszy niższa jak już ktoś
    > optymalizuje koszty ...

    A akumulator potrzebuje więcej kWh niż ma aby się naładował i
    analogicznie mniej odda niż w niego weszło. Pytanie ile od tych 22
    groszy trzeba jeszcze odjąć.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz