  • 31. Data: 2023-02-07 17:28:53
    Temat: Re: anemometr lub presostat z wifi
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

> [...]
    ywomierz-jak-dziala-rodzaje-najczestsze-awarie/t8rkk
    9t

    > Ale samochodowe są raczej na szybkie przeplywy.

    Co to są "szybkie przepływy"? Na wolnym biegu OBD2 pokazuje kilka g/s,
    tak z 1-3 litry na sekundę może być. To jest szybko?

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2023-02-07 18:13:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Feb 2023 17:28:53 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:
    ywomierz-jak-dziala-rodzaje-najczestsze-awarie/t8rkk
    9t

    > Co to są "szybkie przepływy"? Na wolnym biegu OBD2 pokazuje kilka g/s,
    > tak z 1-3 litry na sekundę może być. To jest szybko?

    Przez rure srednicy ok 40mm - szybko.

    W kanale wentylacyjnym kolega bedzie mial wielokrotnie wolniej.

    J.

  • 33. Data: 2023-02-07 19:01:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Przez rure srednicy ok 40mm - szybko.
    >
    > W kanale wentylacyjnym kolega bedzie mial wielokrotnie wolniej.

    Nie wiem, czy tak bardzo wolniej. W kanałach wentylacyjnych spore cugi
    latają. A dolot do silnika pracującego na luzie to lekki wiaterek.
    Zainteresowany sam najlopiej oceni, czy to wystarcza.

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2023-02-07 19:29:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Feb 2023 19:01:49 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Nie wiem, czy tak bardzo wolniej. W kanałach wentylacyjnych spore cugi
    > latają. A dolot do silnika pracującego na luzie to lekki wiaterek.

    3 litry na sekunde, 3000 cm^3/s, to w kanale o przekroju 12cm^2
    jakies 250cm/s = 2.5m/s.

    I to jest dolny zakres czułosci czujnika silnikowego ...

    > Zainteresowany sam najlopiej oceni, czy to wystarcza.

    Ale sa tez czujniki dokladnie do tego, co chce
    https://www.epluse.com/products/air-velocity-instrum
    entation/air-flow-transmitters-and-probes/ee650/

    Przy czym ten pewnie bedzie drogi, a tu sie mozna pobawic w jakis
    prosty pomysl typu grzany drut czy zbita zarówka ...

    J.

  • 35. Data: 2023-02-12 17:57:35
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 07.02.2023 19:29, J.F wrote:
    > 3 litry na sekunde, 3000 cm^3/s, to w kanale o przekroju 12cm^2
    > jakies 250cm/s = 2.5m/s.
    >
    > I to jest dolny zakres czułosci czujnika silnikowego ...

    No to kicha, bo takie "wiatry" lub słabsze zazwyczaj tam wieją.

    > Ale sa tez czujniki dokladnie do tego, co chce
    > https://www.epluse.com/products/air-velocity-instrum
    entation/air-flow-transmitters-and-probes/ee650/

    400EUR...

    https://eu-shop.epluse.com/products/338968

    --
    Pozdrawiam,