  • 1. Data: 2011-07-25 07:19:21
    Temat: antena reflektorowa
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    w opisach anten spotkalem taki typ - antena reflektorowa.

    http://www.telmor.pl/Anteny/DIGITmax_HD-antena_szero
    kopasmowa

    jak to dziala? Jak "plaska" parabola? Bo z przodu to za duzo elementow
    to to nie ma a zysk energetyczny dla UHF IV ok. 10dB, UHF V ok 11-14dB

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2011-07-25 07:28:01
    Temat: Re: antena reflektorowa
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    W dniu 2011-07-25 09:19, a...@p...pl pisze:
> [...]
    >
    > jak to dziala? Jak "plaska" parabola? Bo z przodu to za duzo elementow
    > to to nie ma a zysk energetyczny dla UHF IV ok. 10dB, UHF V ok 11-14dB

    No Yagi-Uda toto nie jest ale pewnie jakos dziala.

  • 3. Data: 2011-07-25 08:16:22
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 25 Jul 2011 09:28:01 +0200, Arkady <p...@o...eu> wrote:

    kopasmowa

    >No Yagi-Uda toto nie jest ale pewnie jakos dziala.

    no ale jaka jest jej zasada dzialania????

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2011-07-25 08:48:50
    Od: "Jingiel" <x...@x...xxxx>

    .

    >no ale jaka jest jej zasada dzialania????

    Ty instalujesz ludziom anteny i nie wiesz? Jak ma działać? Odbiera fale i
    tyle. Jak każda antena.

    Jingiel

  • 5. Data: 2011-07-25 08:50:40
    Od: "Jingiel" <x...@x...xxxx>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    com...

    Czesc,

    w opisach anten spotkalem taki typ - antena reflektorowa.

    http://www.telmor.pl/Anteny/DIGITmax_HD-antena_szero
    kopasmowa

    Tu masz opis. http://pl.wikipedia.org/wiki/Antena_reflektorowa

    Jingiel

  • 6. Data: 2011-07-25 08:51:02
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    W dniu 2011-07-25 10:16, a...@p...pl pisze:

    > no ale jaka jest jej zasada dzialania????

    Musialbys zapytac konstruktorow, ale ogolnie reflektory przy tej
    dlugosci fali niewiele daja przy tak malych rozmiarach. Juz lepiej
    konkretna Yagi kupic niz wynalazki z nebraski ktore pewnie nigdy komory
    pomiarowej na oczy nie widzialy mimo naklejki dobrej firmy.

  • 7. Data: 2011-07-25 11:32:41
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 25 Jul 2011 10:48:50 +0200, "Jingiel" <x...@x...xxxx>
    wrote:

    >.

    >Ty instalujesz ludziom anteny i nie wiesz? Jak ma działać? Odbiera fale i
    >tyle. Jak każda antena.

    nie instaluje ludziom anten, a ty tez chyba nie masz pojecia.

    --
    ThinkXtra

  • 8. Data: 2011-07-25 11:33:42
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 25 Jul 2011 10:50:40 +0200, "Jingiel" <x...@x...xxxx>
    wrote:

    >Tu masz opis. http://pl.wikipedia.org/wiki/Antena_reflektorowa

    to juz lepsze podejscie z twojej strony (:-)

    Dzieki.

    --
    ThinkXtra

  • 9. Data: 2011-07-25 11:39:44
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 25 Jul 2011 09:19:21 +0200, a...@p...pl wrote:

    >Czesc,
    >
    >w opisach anten spotkalem taki typ - antena reflektorowa.

> [...]

    czyli jednym slowem jak mala parabola....tylko chyba dosyc mala.

    Wiec nie ma co sobie nia d....zaprzatac, bo i tak ma malo zysku w
    stosunku do innych anten. Chociaz do bliskiego odbioru bedzie dzialac.

    --
    ThinkXtra

  • 10. Data: 2011-07-25 18:12:20
    Od: Andrzej <a...@m...com>

    Dnia Mon, 25 Jul 2011 09:28:01 +0200, Arkady napisał(a):

    > No Yagi-Uda toto nie jest ale pewnie jakos dziala.
    Jeśli to jest, tak jak myślę, ASR-860 po HD liftingu (szacun dla
    marketingowców Telmoru), to działa nawet lepiej niż jakoś. Powiesiłem ich
    trochę w czasach przed-DVB-T i mam same pozytywnne wrażenia, szcególnie
    jeśli chodzi o wzmacniacz 25dB. Jedyny który nie "wylatywał w powietrze" w
    momencie jak zobaczył K42 z poziomem 40dBuV i K56 z poziomem prawie 80dBuV.
    oczywiście kanałowa Yagi zawsze będzie lepsza, ale nie zawsze klienta da
    się przekonać, że cztery "drabinki" na dachu to jest to lepsze rozwiązanie.

    Andrzej Grzegorek