  • 1. Data: 2011-07-08 08:25:31
    Temat: awaryjna kobieca malpka
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    Witam

    Sam uzywam lustrzanki ale chcialbym podarowac swojej kobiecie
    malpke (widze, ze ja czasami ciagnie do robienia zdjec, chociaz
    poki co ma blade pojecie o temacie). Przy okazji zalatwilbym
    sprawe "backupu" na wypadek (odpukac) padu mojego sprzetu
    - a znajac prawa Murphiego - ktory by sie zdarzyl w jakims
    najbardziej ciekawym punkcie wyjazdu.

    Jako, ze sledzenie nowosci rynkowych i trendow zakonczylem
    jakis czas temu, mam prosbe o pare typow z Waszej strony
    (niestety, ale wybor aparatow, widze, zrobil sie ogromny -
    - cos a'la komorki :) Nizej w punktach wymienie co jest istotne:

    1. W miare poreczny w kobiecych rekach, wiec malpy-cegly
    odpadaja.
    2. Tryb manualny konieczny (na razie bedzie na automacie,
    ale pozniej kto wie, zreszta sam tez bym mogl korzystac)
    3. W miare jasne szklo i jak najszerszy kat
    4. Filmiki HD - konieczne (wystarczy 720p), ale zeby to bylo
    chociaz cos zblizone jakoscia do HD, a nie tylko sama
    rozdzielczoscia :) Brak sztucznych ograniczen dlugosci filmu.

    To sa najwazniejsze rzeczy, o oczywstosciach typu
    zeby aparat za bardzo nie psul zdjec nie ma co pisac
    chyba...mega zoomy tez mnie nie interesuja. Rodzaj
    nosnika i aku tez drugorzedny, najwazniejsze te 4 punkty.

    Polecicie cos lub wskazecie kierunek? co teraz
    jest na topie i co sie kupuje? Ktos bryluje jakims
    modelem na rynku, ktory mozna brac w ciemno?

    Aaa, no i cena, bym zapomnial - interenetowa tak do 700zl max.

    Pozdrawiam
    Tichy

  • 2. Data: 2011-07-08 12:25:54
    Temat: Re: awaryjna kobieca malpka
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2011-07-08 10:25, I.Tichy pisze:
    > Witam
    >
    > Sam uzywam lustrzanki ale chcialbym podarowac swojej kobiecie
    > malpke
    (...)

    Lepiej pieska ;-)
    A poważnie: sam mam takie 2 urządzenia jeszcze ze starych czasów. Jedno
    drogie, markowe, drugie tanie - kupione w trakcie wakacji, kiedy to 1.
    padło.
    Ogólnie napiszę krótko - kupuj:
    - najtańsze,
    - na paluszki (baterie, znaczy się, AA), a nie na firmowe akumulatorki.
    I tyle w temacie.
    pwz

  • 3. Data: 2011-07-08 18:48:40
    Od: "emarcin" <e...@t...pl>

    > Ogólnie napiszę krótko - kupuj:
    > - najtańsze,
    > - na paluszki (baterie, znaczy się, AA), a nie na firmowe akumulatorki.
    > I tyle w temacie.

    Prawda absolutna?
    Jestem przeciw. Kupiłem trzy lata temu aparat z dobrym akumulatorem.
    Mam możliwość zrobienia kilkuset zdjęć na jednym ładowaniu.
    Główną zaletą jest to, że zapakowany w schowku samochodu jest
    w gotowości do focenia minimum przez dwa miesiące oraz ma naprawdę
    małe gabaryty. Jedyna prawdziwa wada - brak pełnego manuala.

    Pozdrawiam emarcin

  • 4. Data: 2011-07-08 20:45:54
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-08 10:25, I.Tichy pisze:

    > 1. W miare poreczny w kobiecych rekach, wiec malpy-cegly
    > odpadaja.

    Wypowiem się nt.aparatu, który sam wybrałem. U mnie też było ważne
    kryterium ceny, jako, że żona całkowicie zawłaszczyła mojego Canona
    A640(rewelacyjny aparat z bardzo dobrą jakością zdjęć i filmów, ale
    VGA), kupiłem sobie jako dodatek do lustra Samsunga WB600. Jest całkiem
    zgrabny, ładny i w 3 kolorach do wyboru.

    > 2. Tryb manualny konieczny (na razie bedzie na automacie,
    > ale pozniej kto wie, zreszta sam tez bym mogl korzystac)

    Jest tryb M, ale po co on przy matrycy 1/2,5" ???

    > 3. W miare jasne szklo i jak najszerszy kat

    Najszerszy kąt to ekwiwalent 24mm dla filmu 135. Niestety jest to
    ultrazoom i kończy się na 360mm, co wiąże się z tym, że jakość obrazu
    sugeruje, aby nie używać rozdzielczości większych nić 3MPX. Osobiście
    używam 5MPX i nie widzę potrzeby używania wyższych rozdzielczości.
    Szkło standardowe jak na megazoom. Ale i najnowsze topowe kompakty ze
    światłem f/1.8 też nie dają dużej GO.

    > 4. Filmiki HD - konieczne (wystarczy 720p), ale zeby to bylo
    > chociaz cos zblizone jakoscia do HD, a nie tylko sama
    > rozdzielczoscia :) Brak sztucznych ograniczen dlugosci filmu.
    Mam filmik 720p, ale ich jakość jest gorsza niż z Canona, o którym
    wspomniałem wyżej, czy ze starego Fuji S602. Jedyna ich zaleta, to
    proporcje panoramiczne. Ale kompresja jest okropna. Z czasem zamieszczę
    parę filmików na YT, żeby dawać zainteresowanym linki.

    Co do kompaktów do kwoty 700zł, chyba nie ma jakiegoś szczególnego. Może
    Canon SX130 lub nowszy, albo chwalony S90(teraz nie mam możliwości
    sprawdzenia ceny, ale chyba coś w okolicy 700zł).

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/
    http://www.glosujinaczej.pl/

  • 5. Data: 2011-07-11 08:58:54
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    "Paweł W." napisal:
    >Co do kompaktów do kwoty 700zł, chyba nie ma jakiegoś szczególnego. Może
    >Canon SX130 lub nowszy, albo chwalony S90(teraz nie mam możliwości
    >sprawdzenia ceny, ale chyba coś w okolicy 700zł).

    [...] ok, dzieki.

    A ktos ma moze aparat z wbudowanym GPSem? jak to sie sprawuje?
    Zastanawiam sie, jak mocno leci to po baterrii i ile czasu
    trzeba czekac na fixa zanim sie zrobi zdjecie :)
    Wydaje mi sie, ze to niewygodny fiuczer. Mam racje?