  • 1. Data: 2009-07-21 16:08:13
    Temat: canon 450d vs nikon D5000
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    aparaty jak wyzej, z obietywami:
    canon: standardowy kit EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS. lub Canon EF-S 18-200mm
    f/3.5-5.6 IS.

    nikon:AF-S DX Nikkor 18-105 mm f/3.5-5.6G ED VR.

    byłbym wdzięczny za opinie, w tym te , dotyczące szkieł.
    PS. Drożej się nie da :)
    PS2. Filmy niekonieczne :)

  • 2. Data: 2009-07-21 22:08:56
    Temat: Re: canon 450d vs nikon D5000
    Od: lelec <m...@g...com>

    On 21 Lip, 18:08, Marek <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > f/3.5-5.6 IS.
    >
    > nikon:AF-S DX Nikkor 18-105 mm f/3.5-5.6G ED VR.
    >
    > byłbym wdzięczny za opinie, w tym te , dotyczące szkieł.

    Podobny dylemat u mnie był.
    Początkowo wybierałem i szukałem korzystnych ofert na 450d.

    No ale zacząłem czytać i oglądać. Oglądać sample z różnych obiektywów.

    Zalety: d5000 jest nowocześniejszy, ale ma pewną "wadę" - jest
    zaliczany do
    półki najniższej, amatorskiej. Wzięto d90, wykastrowano go z silnika
    do AF, wycięto
    górny wyświetlacz i schowano do menu przyciski z obudowy. Ale to dalej
    d90, tyle,
    że jak przypniesz stałoogniskowy jasny obiektyw, to dupa z autofokusa.

    18-105 zbiera bardzo dobre opinie, jeśli chodzi o ostrość,
    stabilizację, ale ma bekę.
    lepsze, niż oba canonowskie obiektywy, a zakres 18-105 jest ciekawszy,
    niż
    18-55, i relatywnie nie dużo mniejszy niż 18-200.

    Acha - d5000 ma faktyczny zakres ISO 100-6400, i fajniejszą matrycę
    niż 450d.
    Oznacza to fajniejsze fotki w nocy.

    450d nie ma ponoć nic szczególnego, co by go wyróżniało z serii
    rozpoczętej przez 300d.
    Obiektywy wymienione przez ciebie lekko słabsze, niż odpowiednie
    nikkory.

    W końcu zrezygnowałem z zakupu 450d i zamówiłem właśnie d5000 z
    obiektywem
    Sigma 18-125 OS HSM, bo cena tego zestawu korzystna w fotojokerze -
    (2999 zł),
    a owa sigma może nie ma tak doskonałej prasy, jak nikkor 18-105, ale
    radzi sobie nieźle.
    Wydaje mi się, że Sigma ma ładniejszy bokeh (nie idealny, ale nie
    całkiem brzydki).
    W razie jakby co - sprzedam sigmę i nabędę nikkora.

    Najbardziej mi żal stałek i AF. Różnica w cenie między d90 + 18-105 a
    d5000 + sigma18-125 jest za duża (1400 pln), bym mógł w tym momencie
    dołożyć.

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin
    www.pawelec.info

  • 3. Data: 2009-07-22 16:16:42
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > W końcu zrezygnowałem z zakupu 450d i zamówiłem właśnie d5000 z
    > obiektywem

    sadze , ze nie zrobiles zle , a moze okazac sie po dostawie ze dobrze.

    c450d dzisiaj nie warto sobie zawraca glowy . jesli musi byc w tej
    klasie cenowej to c500 d wlasnie ze wzgledu na matryce taka jak w
    c50d - a ta jest fenomenalna.

  • 4. Data: 2009-07-22 16:36:26
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > c450d dzisiaj nie warto sobie zawraca glowy . jesli musi byc w tej
    > klasie cenowej to c500 d wlasnie ze wzgledu na matryce taka jak w
    > c50d - a ta jest fenomenalna.

    15 MP na APS-C nigdy nie bylo i nie bedzie fenomenalne.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 5. Data: 2009-07-22 16:39:42
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Wed, 22 Jul 2009 18:36:26 +0200, marcin.STIG.saldat napisał(a):

    > 15 MP na APS-C nigdy nie bylo i nie bedzie fenomenalne.

    Bo ponieważ?

  • 6. Data: 2009-07-22 17:32:39
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    Andrzej Libiszewski pisze:
    > Bo ponieważ?

    Bo. :)
    Gdyby bylo tak fenomenalnie, to byloby juz w tym biednym APS-C nawet i
    24 MP.
    To jest chyba tak oczywiste, ze nie trzeba tego tlumaczyc.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 7. Data: 2009-07-22 17:35:06
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Wed, 22 Jul 2009 19:32:39 +0200, marcin.STIG.saldat napisał(a):

    > Bo. :)
    > Gdyby bylo tak fenomenalnie, to byloby juz w tym biednym APS-C nawet i
    > 24 MP.
    > To jest chyba tak oczywiste, ze nie trzeba tego tlumaczyc.

    Ja rozumiem, że piszesz o przeszłości. Ale napisać że nigdy nie będzie
    inaczej... to trochę tak, jak Bill Gates, który napisał że 640kB powinno
    wystarczyć każdemu.

  • 8. Data: 2009-07-22 17:40:17
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 22 Jul., 19:32, "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> wrote:

> [...]
    > 24 MP.
    > To jest chyba tak oczywiste, ze nie trzeba tego tlumaczyc.

    a teraz zastanowmy sie wpolnie co wynika z Twojego myslenia:

    "gdyby bylo fenomenalne to bylobny juz w aps -c 24 MPX"

    pewnego dnia bedzie w aps-c juz 24 mpx - czy sadzisz rzeczywiscie, ze
    dopiero wowczas matryca 500d /50d bedzie fenomenalna ?

    rozumiem ze tak pisujesz dlja poddjerjania rozgowora .

  • 9. Data: 2009-07-22 18:25:06
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    Andrzej Libiszewski pisze:
    > Ja rozumiem, że piszesz o przeszłości.

    Raczej o terazniejszosci...

    > Ale napisać że nigdy nie będzie inaczej...

    Przyszlosc nie zmieni tego co juz jest. Nowa mysl techniczna nie wplynie
    na jakosc matrycy w juz istniejacym aparacie. :)

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 10. Data: 2009-07-22 18:26:24
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    XX YY pisze:
> [...]
    > pewnego dnia bedzie w aps-c juz 24 mpx - czy sadzisz rzeczywiscie, ze
    > dopiero wowczas matryca 500d /50d bedzie fenomenalna ?

    A po czym wnosisz, ze wlasnie tak mysle?
    Napisalem wyraznie: "nigdy nie byla i nigdy nie bedzie fenomenalna".

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat