  • 1. Data: 2012-01-31 09:57:03
    Temat: ciekaw jestem jak napisana jest przegladarka
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    chodzi mi o glowny obszar w oknie (ten przewijany
    scrollem) ktory jest czesto duzy na kilkanascie ekrenow
    i zawiera w sobie wiele roznego rodzaju elementow

    ktos wie lub przynajmniej umie sensownie pospekulowac
    na ten temat?

    czy jest to pixelbufor czy raczej jakis kontener trzyma
    dane(hierarchicznie? - jak?) i w onpaincie jest to tylko
    rysowane wybiorczo? a jesli rysoane to (pod windowsem)
    czym - gdi czy jakies inne api?

    (podobne kwestie mozna tez rozszerzyc na np acrobat
    readera albo programy typu word - jak to jest robione)

  • 2. Data: 2012-01-31 11:50:52
    Temat: Re: ciekaw jestem jak napisana jest przegladarka
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    f...@N...gazeta.pl <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> [...]
    > czym - gdi czy jakies inne api?
    > (podobne kwestie mozna tez rozszerzyc na np acrobat
    > readera albo programy typu word - jak to jest robione)

    Ściągnij źródła i sobie zobacz. I nie rób z grupy twittera.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2012-02-01 16:42:24
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

> [...]
    > i zawiera w sobie wiele roznego rodzaju elementow
    >
    > ktos wie lub przynajmniej umie sensownie pospekulowac

    Biorąc pod uwagę, że dzisiejsze przeglądarki zajmują po kilkaset megabajtów
    pamięci (niby na co?) stawiam, że pewnie jest trzymana wielka bitmapa całej
    strony,by przyspieszyć rysowanie.

    --
    Azarien

  • 4. Data: 2012-02-01 16:56:16
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Ściągnij źródła i sobie zobacz. I nie rób z grupy twittera.

    Też mam wrażenie, że jemu starczyłby on sam.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2012-02-02 12:21:42
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2012-02-01 17:42, Wiktor S. pisze:
    > Biorąc pod uwagę, że dzisiejsze przeglądarki zajmują po kilkaset
    > megabajtów pamięci (niby na co?) stawiam, że pewnie jest trzymana wielka
    > bitmapa całej strony,by przyspieszyć rysowanie.

    Wcale nie. Budowane jest drzewo (layout tree), które służy do
    odmalowywania obszarów wymagających odświeżenia. Obiekty odrysowywane są
    po kolei od dołu do góry (do korzenia).

    artur

  • 6. Data: 2012-02-05 21:14:38
    Temat: Re:
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    a co jest elementami takiego drzewa?
    gdyby komponenty byly tylko wyswietlane byloby
    to dosyc proste, ale komponenty dzialaja tez jako
    'in', np moze to byc flashowa gierka, applet javy,
    tekst z linkami i inn

    ten content w przegladarce to ciekawa sprawa, dosyc
    dobrze to jest robione na wspolczesnych kompach bo
    dziala dosyc szybko jest dosyc zlozone i wyglada dosyc
    dobrze

    z tej perspektywy content stronki mozna by nazwac
    'gazetą' (a siec www siecia gazet) bo jest to
    dosyc podobne do zroznicowanej zawartosci gazetowych
    szpalt

  • 7. Data: 2012-02-06 20:00:39
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2012-02-05 22:14, f...@N...gazeta.pl pisze:
    > a co jest elementami takiego drzewa?

    Poszukaj, na sieci są artykuły na temat bebechów Mozilli.

    artur