  • 21. Data: 2019-11-13 19:33:11
    Temat: Re: [cross] Jaka karta microSD do raspberry?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-11-13 o 18:53, ToMasz pisze:

    > na serio? Dysk ssd, msata 60 giga kosztuje 59zł. "normalny" 79 złotych.
    > przejściówka ssd-hdd, na ali mniej niż 15zł. Jak się zastanowić, to
    > problemem nie jest elektronika, tylko brak miejsca. \
    > ToMasz

    Ale pytajnik pytał w kontekście wykorzystania w Raspberry.
    RPi 1 i 2 (wyższe nie wiem) startuje z uSD.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2019-11-13 20:24:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Wed, 13 Nov 2019 14:11:49 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A od kiedy taki linuxowiec się stałeś czy coś przeoczyłem? :)

    Cos tam wspolnego mialem od dawna, tak z mieszanymi uczuciami.
    Zaraz, ktory mamy rok ... to juz ze 20 lat, zaczynalem w czasach
    modemow 1200 :-)

    No dobra - wspolczesne Windows to juz calkowicie wlasnym zyciem zyje,
    cos tam stale na dysku rzezbi, ch* wie co :-)

    J.

  • 23. Data: 2019-11-14 08:09:24
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 13 Nov 2019 18:53:47 +0100
    doszła do mnie wiadomość <qqhfvb$uut$1@dont-email.me>
    od ToMasz <t...@p...fm.com.pl> :

> [...]
    >przejściówka ssd-hdd, na ali mniej niż 15zł. Jak się zastanowić, to
    >problemem nie jest elektronika, tylko brak miejsca. \

    Tu jest pewien kłopot, między dyskiem SSD a ciotką Maliną wystąpią złącza i kable
    produkcji chińskiej. To jest loteria, uptime ciotki Maliny może drastycznie spaść.
    Przebadałem kilka takich wynalazków - nawet firmowych - i nie jest dobrze, dodatkowo
    funkcji TRIM można zapomnieć, też loteria.

  • 24. Data: 2019-11-14 10:58:09
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 13 Nov 2019 11:43:12 +0100, jaNus napisał(a):

    > Tak tylko, co do "brandowania" produkcji z innej firmy (Ha! --
    > najczęściej kitajskiej),
    > to i "polska firma *rodzinna*" (? - dziadkowie, wujkowie, i wnuki?)
    > - Goodram, sprzedaje karty SD w różnych zresztą formatach. No nie mogę
    > szepnąć "polecam", ani na tak, ani na "nie", bo mam od niedawna (jak
    > dotąd nie padła) :)
    >
    > Acz widać plusy: naprawdę niedrogie 16 GB, format "micro", ale w "dużym"
    > adapterze. A jak raz dużej karty wymaga mój fotoaparat, więc kupując ją,
    > zupełnie przypadkowo podpasiło mi i do cyfrówki. Wielcem zadowolnionym!

    No właśnie odwieczny problem...

    microSD bo mała - słabo odprowadzająca ciepło bo w ubranku adaptera dużejSD

    dużaSD bo duża - dobrze odprowadzająca ciepło bo na golasa.

    Mówisz że GOODRAM jest gut?

  • 25. Data: 2019-11-14 11:17:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 14 Nov 2019 10:58:09 +0100, dantes <d...@q...com> wrote:
    > Mówisz że GOODRAM jest gut?

    Ja używam od 1.5 roku bardzo intensywnej tej:
    https://www.tme.eu/pl/details/irp-s9b0-0320r11/karty
    -pamieci/goodram/

    i jeszcze działa. Dobre zbilansowanie szybkości działania i trwałości.

    --
    Marek

  • 26. Data: 2019-11-14 11:43:14
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Thu, 14 Nov 2019 11:17:54 +0100, Marek napisał(a):

    > Ja używam od 1.5 roku bardzo intensywnej tej:
    > https://www.tme.eu/pl/details/irp-s9b0-0320r11/karty
    -pamieci/goodram/

    > i jeszcze działa. Dobre zbilansowanie szybkości działania i trwałości.

    A co tam fizycznie wsadzili do środka? Wiadomo?

  • 27. Data: 2019-11-14 11:59:43
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> napisał(a):
> [...]
    > Maliny może drastycznie spaść. Przebadałem kilka takich wynalazków -
    > nawet firmowych - i nie jest dobrze, dodatkowo o funkcji TRIM można

    Kupiłem przejściówkę SATA/USB oraz zasilacz na Aliexpress. Nie ma problemu.
    11:59:15 up 142 days, 13:54, 2 users, load average: 0,22, 0,22, 0,18
    Ale może miałem szczęście.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 28. Data: 2019-11-14 12:06:13
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 14 Nov 2019 11:43:14 +0100
    doszła do mnie wiadomość <qqjb1f$1muc$1@gioia.aioe.org>
    od dantes <d...@q...com> :

    -pamieci/goodram/

    >A co tam fizycznie wsadzili do środka? Wiadomo?

    To jest pSLC, pamięć jest MLC, a kontroler zapisuje tylko stany 00 lub 11.
    Pamiętam dysk SSD, dość starawy(chyba jeden z wcześniejszych modeli Cruciala albo
    OCz)
    który pracował w takim trybie jak był zapisany w mniej niż 50%, jak osiągnął prawie
    50%,
    to zaczynał przebudowę w trybie MLC, strasznie wtedy spowalniał działanie.

  • 29. Data: 2019-11-14 12:14:20
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Thu, 14 Nov 2019 12:06:13 +0100, Olaf Frikiov Skiorvensen napisał(a):

> [...]
    50%,
    > to zaczynał przebudowę w trybie MLC, strasznie wtedy spowalniał działanie.

    Nie ma to jak stare dobre "poććiwe" SLC. Były kiedyś takie kary SD 256 MB
    (i większe), z których "odzyskiwało" się 512 MB danych (i więcej) ;)

  • 30. Data: 2019-11-14 12:24:00
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 14 Nov 2019 11:59:43 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5dcd339f$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net> :

    >Kupiłem przejściówkę SATA/USB oraz zasilacz na Aliexpress. Nie ma problemu.
    > 11:59:15 up 142 days, 13:54, 2 users, load average: 0,22, 0,22, 0,18
    >Ale może miałem szczęście.

    Wymieniałem do tej pory gniazda USB w stacji dokującej i dwóch kieszeniach, msata-USB
    M.2 USB. Gniazda przerywały obwód jak się trochę posmyrało kable. Z samymi kablami
    nie
    jest lepiej, jak potrzebuję dwa kable, to na wszelki wypadek biorę pięć i
    selekcjonuję.