  • 1. Data: 2011-03-18 21:01:48
    Temat: [css] Natrętne dziedziczenie stylu dla <a>
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    Witam,

    DIV-a id="galeria", który znajduje się wewnątrz DIV-a id="left".

    W stylach jest definicja:
    #left a {...}
    odnosząca się do wszystkich <a> w DIV-ie left. OK, działa super.

    Ale linki wewnątrz DIV-a id="galeria" chciałem obstylować inaczej. Zrobiłem
    więc:
    #galeria a {...}
    i to nie działa. Tzn. wg Firebuga te style są nadpisywane przez style
    zdefiniowane w #left a {...}.

    Musiałem dopiero zrobić tak:
    #left #galeria a {...}
    i to działa OK.

    Nie rozumiem - czemu. Przecież #galeria a {...} definiuje jednoznacznie, o które
    <a> chodzi.

    Dziękuję,

    latet

  • 2. Data: 2011-03-18 21:28:34
    Temat: Re: [css] Natrętne dziedziczenie stylu dla <a>
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    marzec roku pamiętnego 2011, prawdopodobnie 18. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Latet:

    > Nie rozumiem - czemu. Przecież #galeria a {...} definiuje
    > jednoznacznie, o które <a> chodzi.

    Ponieważ #galeria jest w #left, #left a deklaruje tak samo
    jednoznacznie jak #galeria a.

    Zobacz:
    http://www.w3.org/TR/CSS21/cascade.html#specificity
    (+ 6.4.1 Cascading order na tej samej stronie, który podpowie kiedy
    kolejność reguł w pliku CSS ma znaczenie)
    http://www.smashingmagazine.com/2007/07/27/css-speci
    ficity-things-you-should-know/
    (pierwszy z Google, jak wpiszesz ,,css spcificity" to znajdzie Ci
    kilkanaście artykułów na ten temat).

    Zamiast #left #galeria a {...} mogłeś też zrobić
    #galeria a {
    coś: wartość !important;
    }
    ale ja jestem nauczony żeby !important unikać o ile nie masz naprawdę
    dobrego powodu by z niego skorzystać (a zazwyczaj się nie ma).
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski