  • 1. Data: 2009-02-23 14:29:23
    Temat: czy mogę prośić o pomoc w wyborze APARATU kompaktowego?
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Mam na oku następujące, proszę o opinie. Zalezy mi na w miarę dobrej jakości
    zdjęcia, również w pomieszczeniach, nie gorsze niż w obecnym aparacie -
    Canonie IXUSIE 430 -
    przecież już kilka latek od tego modelu minęło i chyba technika poszła do
    przodu...
    Ważną kwestią jest również kompaktowość. Budżet - do 2000 zł
    Dobrze by było jakby w miarę dobrze obsługiwał wyższe ISO.
    Od razu mówię - nie jestem fotografem, nie potrzebuję wielkiej lustrzanki,
    wiem że mały aprat to zawsze kompromis między jakościa, nie chcę kupić tylko
    jakiegoś kompletnego szajsu gorszego niż mój IXUS.

    i Tak:

    1)Olympus mju 8000 Tough - mój faworyt, najbardziej mi się podoba to że
    można robić zdjęcia pod wodą - ale na necie są opinie aparatu z tym samym
    obiektywem, czyli mju 1050 SW, i piszą że jakość zdjęć kiepska, że w
    pomieszczeniu beznadziejna, że na wyższych ISO zmuży. Ale może w tym modelu
    już to poprawili, co sądzicie?

    3) Fuji F100fd - aparat prawie idealny według różnych stron, ale czy to
    prawda? I nie wodoodporny

    4) A co sądzicie Panasonicu - wodoodporny
    Lumix DMC-FT1, obiektyw Leica, parametry na papierze w miarę dobre,
    nagrywanie filmów HD, ale czy ta firma ma doświadczenie z aparatami?

    Dziękuję za wszystkie opinie

    MS

  • 2. Data: 2009-02-23 14:41:48
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    > 1)Olympus mju 8000 Tough
    Do zdjec ekstremalnych - tak. W sam raz na plaze.
    Ale cos kosztem czegos. Z zakupem aparatow wodo-, kurzo-, wstrzaso-,
    etc. -odpornych bym sie jeszcze wstrzymal.
    Ostatnio duzo firm opracowalo wlasne modele, wiec konkurencja coraz wieksza
    i coraz lepiej bedzie z jakoscia. Bo wiem, ze ludzie jednak narzekaja na
    jakosc zdjec. A jesli chcesz cos "juz" to moze lepiej zainwestowac w jakis
    pokrowiec pod wode.

    A gdzie 2) ?

    Na ta chwile, polecam Canona G10.

    Mozna tez poczekac na Olympusa u4/3 (tego ktorego prototyp byl pokazany na
    ostatniej Photokinie)... kompakcik, ale duza (jak na kompakt) matryca i
    wymienna optyka.

    Pozdrawiam
    Dariusz Gasior

  • 3. Data: 2009-02-23 15:00:53
    Od: John Smith <u...@e...net>

    > 4) A co sądzicie Panasonicu - wodoodporny
    > Lumix DMC-FT1, obiektyw Leica, parametry na papierze w miarę dobre,
    > nagrywanie filmów HD, ale czy ta firma ma doświadczenie z aparatami?

    Panasonic LX-3 zbiera dobre recenzje, wygląda na to że zasłużenie.

    --
    Mirek

  • 4. Data: 2009-02-23 15:30:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Feb 2009, Dariusz Gasior wrote:

    > kompakcik, ale [...] wymienna optyka.

    Wykryto oksymoron :)

    BTW: coś tak w ostatnich dniach któryś profesor polonista (chyba
    z "urzędowej" RJP) użalał się w 1 RP, że całkiem sporo anglicyzmów
    (i innych wyrazów obcojęzycznych takoż) zalęga się w zakresie
    w którym po polsku już istniały przyjęte wzorce znaczeń.
    Akcentował właśnie ich "zagraniczną" wieloznaczność (co w sumie
    psuje funkcjonalnosć języka, bo dojść do tego co miał ma myśli
    Anglik używając określenia "compact" trudno, najpewniej mu
    chodziło o "konwencję" :P).

    I tak sobie słuchałem, słuchałem... ale "compacta" nie wymienił,
    a to było pierwsze co mi przyszło na myśl :)

    > Pozdrawiam

    Wzajemnie - Gotfryd

  • 5. Data: 2009-02-23 16:17:44
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    > Wykryto oksymoron :)

    Bije sie w piers. Mea culpa. Chociaz... ale o tym na koncu...

    Fakt jest, ze "lustrzanka" i "kompakt" nie sa antonimami. W zasadzie
    "lustrzanka" nie musi miec wymiennej optyki, nie jestem pewien czy w
    przypadku sprzetu analogowego byly takie, w przypadku cyfrowych modeli
    najblizej tego rozwiazania byl Olympus (E-10, E-20), chociaz tam nie
    pojawialo sie lustro - tylko jakis pryzmat. Ale ze wzgledu na zintegrowana
    budowe - korpus polaczony z obiektywem mozna go nazwac aparatem kompaktowym.

    Z kolei aparaty systemu u4/3 wskazujac na dziure w polskiej terminologii.
    Bo, moim zdaniem, sformulowanie "aparat kompaktowy z wymienna optyka"
    (okreslenie "kompaktowy" wskazuje na integracje elementow skladowych, ale
    nie wskazuje na jej stopien) mozna latwiej obronic niz "lustrzanka bez
    lustra".

    Pozdrawiam
    Dariusz Gasior

  • 6. Data: 2009-02-23 16:51:33
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    DMC-Ft1 to co innego chyba niż L3 - ten pierwszy dopiero co na dniach
    wyszedł.
    Chyba że sugerujesz że ten pierwszy ma to samo co LX3, tylko jest
    wodoodporny?

    MS

  • 7. Data: 2009-02-23 17:01:26
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

> [...]
    > narzekaja na jakosc zdjec. A jesli chcesz cos "juz" to moze lepiej
    > zainwestowac w jakis pokrowiec pod wode.

    A czy do każdego można kupić taki pokrowiec?
    Bo kiedyś się interesowałem specjalną obudową do IXUSA pod wodę - ale była
    tak droga że do okresowych wypadów amatorskich na rafę nie opłacało mi się.

    > A gdzie 2) ?
    >
    > Na ta chwile, polecam Canona G10.

    Dzięki, na pewno świetny, ale po prostu za duży - do kieszeni się go nie
    schowa.

    > Mozna tez poczekac na Olympusa u4/3 (tego ktorego prototyp byl pokazany na
    > ostatniej Photokinie)... kompakcik, ale duza (jak na kompakt) matryca i
    > wymienna optyka.

    A konkretnie to jaki model, bo nie znalazłem?

    MS

  • 8. Data: 2009-02-23 17:27:27
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

> [...]
    > Bo kiedyś się interesowałem specjalną obudową do IXUSA pod wodę - ale była
    > tak droga że do okresowych wypadów amatorskich na rafę nie opłacało mi

    Sa pokrowce uniwersalne, sa obudowy dedykowane.
    Na przyklad do lustrzanek pokrowiec HAMA kosztuje ok. 400 PLN (w saturnie).
    Do kompaktow to zakup ok. 150 PLN (Dicapac), a moze znalazlo by sie cos
    jeszcze tanszego.

    > Dzięki, na pewno świetny, ale po prostu za duży - do kieszeni się go nie
    > schowa.

    Niektorzy do kieszeni chowaja lustrzanki, zalezy od pojemnosci kieszeni, ale
    fakt, jest on ciut wieksze od pozostalych (przede wszystkim - grubszy), ale
    w takim razie rozwaz Panasonica LX3 (troszke wiekszy od pozostalych - ok.
    1cm szerszy i 0,5cm grubszy od Fujiego) - jest to cos zupelnie innego niz
    FT1, nie jest z serii "odpornych", ale bardzo chwalony jesli chodzi o jakosc
    obrazu (zwykle porownywany z G10).

    > A konkretnie to jaki model, bo nie znalazłem?
    Bo to jeszcze prototyp, ale byc moze... na PMA...
    http://www.dpreview.com/news/0809/08092208olympus_mi
    cro_four_thirds.asp

    Pozdrawiam
    Darek

  • 9. Data: 2009-02-23 17:27:58
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maciej S. napisał(a):

    > Ważną kwestią jest również kompaktowość. Budżet - do 2000 zł

    Przy takim budzecie nie ma sie co zastanawiac ;) Nikon COOLPIX
    P6000 - tu masz opis: http://www.fotografuj.pl/News/Nikon_P6000_zaawansowa
    ny_kompakt_z_RAW/id/2138

    j.

    --
    Dzien DARWINA http://www.dziendarwina.pl

  • 10. Data: 2009-02-23 17:33:52
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    > Przy takim budzecie nie ma sie co zastanawiac ;) Nikon COOLPIX
    > P6000 - tu masz opis:
    > http://www.fotografuj.pl/News/Nikon_P6000_zaawansowa
    ny_kompakt_z_RAW/id/2138

    Uchowaj... z tego co pamietam to juz nawet milosnicy Nikona wskazywali na
    C.G10 lub P.LX3, ale ja sie nie znam.
    Jednak chyba go dyskwalifikuje rozmiar (niewiele mniejszy od G10).

    Pozdrawiam
    Darek