  • 11. Data: 2011-07-02 13:15:51
    Temat: Re: czy pieszy musi sie zatrzymac na wysepce rozdzielajacej pasy ruchu
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michał,

    Saturday, July 2, 2011, 11:59:18 AM, you wrote:

    > podpowiedzcie czy pieszy ma obowiazek zatrzymac sie na pasach jesli na ich
    > srodku jest wysepka (rozdziela 2 pasy ruchu, ktore przecinaja pasy)? gdzies
    > mi sie to obilo o uszy ale nie potrafie znalezc umocowania prawnego co by
    > wskazywalo ze uroilo się mnie lub osobie ktora mi to mowila.

    Jeśli jest wysepka, to są to dwa odrębne przejścia dla pieszych.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2011-07-02 13:17:41
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 2 Jul 2011 12:22:23 +0200, Michał Gut napisał(a):

    > moj znajomy mial wypadek i potracil 2 dziewczynki (ok 12 lat). jedna na
    > oiom.
    > jechal na prawym (lub srodkowym) pasie a na lewym staly samochody do
    > lewoskretu (przed i za pasami). pomiedzy nimi jest wysepka. dziewczynki
    > przechodzily prawdopodobnie zawolane przez kobiete po drugiej stronie.

    Czy lewy pas jest oddzielony od środkowego wysepką?

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 13. Data: 2011-07-02 13:18:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michał,

    Saturday, July 2, 2011, 12:22:23 PM, you wrote:

> [...]
    > wyglada.
    > zastanawialo mnie wlasnie czy to byla jego wina czy ich...

    Jego wina. Dojeżdżając do przejścia dla pieszych ma zachować
    szczególną ostrożność i nie może zakładać, że pojazdy stoją tylko do
    lewoskrętu - mogą przepuszczać pieszych a w takiej sytuacji nie wolno
    ich omijać.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 14. Data: 2011-07-02 13:35:28
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Hamował przez 30 m, a one nie zdążyły przejść tej jezdni?
    > To ile tych pasów było, że tak długo im zabrało?

    tyle pomierzyl policjant czy inszy spec co tam byl przy tym wypadku.
    predkosc o ile mi wiadomo tez szacowal ten czlowiek - nie znam jeszcze
    wystarczajaco szczegolow

    > IMO - na dwoje babka wróżyła, zależy od humoru sędziego.

    mnie bardziej chodzi o obiektywna prawde, a ta jak wiemy moze byc
    subiektywna

  • 15. Data: 2011-07-02 13:35:29
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-07-02, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

> [...]
    > szczególną ostrożność i nie może zakładać, że pojazdy stoją tylko do
    > lewoskrętu - mogą przepuszczać pieszych a w takiej sytuacji nie wolno

    Art 26/3/2

    Kierującemu pojazdem zabrania się:
    omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał
    się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu;

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 16. Data: 2011-07-02 13:35:58
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Nie miał hamulców czy mokro było?

    te 30m to chyb ajego slady byly - nie wiem czy bylo mokro

  • 17. Data: 2011-07-02 13:37:56
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Artur Maśląg

    > Znów wychodzi na to, że ograniczenie było z
    > sensem, tylko kierowca jechał niekoniecznie w sposób myślący - w
    > szczególności w okolicach pasów.

    Jak zwykle czytasz ze swojej szklano-kapeluszniczej kuli.

  • 18. Data: 2011-07-02 13:39:14
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    Użytkownik "Artur >> moj znajomy mial wypadek i potracil 2 dziewczynki (ok
    12 lat). jedna na

    > To zdaje się, że im nieźle przyłożył.

    jedna dostala lusterkiem i ew rogiem samochodu i ta jest 'tylko'
    polamana(nie wiem jak i ile).
    ta druga wleciala na przednia prawa czesc szyby

    > Musiałbyś to rozrysować, ale z opisu wynika, że nie mówi prawdy.
    > Z 80km/h to się na 30 metrach zahamuje (czasu reakcji nie liczę).
    > Przy 70km/h jeszcze wcześniej. Znów wychodzi na to, że ograniczenie
    > było z sensem, tylko kierowca jechał niekoniecznie w sposób myślący
    > - w szczególności w okolicach pasów.

    no wlasnie musze dopytac sie dokladniej bo w sumie na 30m hamowania powinny
    zdazyc przebiec chyba ze ich strach sparalizowal i staly.

    > Stawiam na jego.

    ja w sumie tez bo przed przejsciem powiniem miec oczy skupione na przejsciu
    ale z drugiej strony 30m hamowania to dosc sporo.

  • 19. Data: 2011-07-02 13:39:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:

    > mnie bardziej chodzi o obiektywna prawde, a ta jak wiemy moze byc
    > subiektywna

    Obiektywnie on zawinił na pewno, bo niezbyt uważał przelatując przejście ze
    stojącymi samochodami z taką prędkością.
    Choć z drugiej strony aż dziwne że przy przejściu dla pieszych i to z
    wysepkami limit to 70, więc może to jakaś szczególne miejsce jest.

    A czy niezależnie od niego nie zawinili RÓWNIEŻ piesi, dokonując bez
    patrzenia czy mogą wejść na zebrę, wtargnięcia pod jadący samochód, to już
    jest osobna kwestia.

  • 20. Data: 2011-07-02 13:40:27
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    chyba tak ale musze chyba pojechac z nim w tamto miejsce i sam zobacczyc bo
    nie kojarze na pulawskiej (a tam to sie stalo w DC) takiej wysepki