  • 1. Data: 2010-06-29 13:29:49
    Temat: detekcja kolizji w 3d
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl>

    niby znany banalny temat ale ja jakos nigdy tego poki co nie
    robilem: na scenie mam sporo obiektow rzedu kilkudziesieciu tysiecy
    i normalnie sprawdzać kolizje kazdego z kazdym (choćby prostym ifem
    dla x y i z bo mi zadna skomplikowana geometrycznie detekcja nie jest
    raczej potrzebna) byloby chyba nie do uciagniecia - jak to sie
    robi - potrzebuje jakiegos maksymalnie wydajnego sposobu na superpostą
    prostą detekcje kolizji miedzy dziesiatkami tysiecy obiektów

    ?

    /pozatym mam dola jak zwykle - klopoty z ukl oddechowym i zenujacy
    lekarze -> Im DOWN, Im DOWN All The Time :-/

    fir

  • 2. Data: 2010-06-29 14:10:35
    Temat: Re: detekcja kolizji w 3d
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

> [...]
    > robi - potrzebuje jakiegos maksymalnie wydajnego sposobu na superpostą
    > prostą detekcje kolizji miedzy dziesiatkami tysiecy obiektów

    Najprostszą bryłą geometryczną przy kolizji to będzie sfera, prościej
    się nie da. A jak ominąć sprawdzanie w każdej klatce każdego z każdym?

    Możesz np. podzielić świat na sektory ( dajmy sześciany ). Gdy
    uaktualniasz pozycję obiektu, zmień również jego pozycje w sektorach (
    najprościej to tablica 3D ), a przy sprawdzaniu kolizji sprawdzaj tylko
    między tymi, które znajdują się w tym samym sektorze.

    Oczywiście musisz uwzględnić też co, gdy obrys obiektu wykroczy poza
    obręcz jednego sektora, ale to już szczegóły.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 3. Data: 2010-06-29 14:11:47
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    fir wrote:
    > niby znany banalny temat

    Skoro jest banalny i znany to ską twoje problemy?

> [...]
    > robi - potrzebuje jakiegos maksymalnie wydajnego sposobu na superpostą
    > prostą detekcje kolizji miedzy dziesiatkami tysiecy obiektów

    Maksymalnie wydajne sposoby nie są superproste, a ta które nie są superproste są
    zbyt skomplikowane dla kogoś takiego jak ty.

    Tak więc musisz porównywać NxN.

  • 4. Data: 2010-06-29 17:47:01
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Maksymalnie wydajne sposoby nie są superproste, a ta które nie są
    > superproste są zbyt skomplikowane dla kogoś takiego jak ty.
    >
    > Tak więc musisz porównywać NxN.
    Maksymalnie wydajne to może i nie, ale posortować po odpowiednich osiach
    i sprawdzać kolejną oś tylko tych sąsiadów, którzy są "kolizyjni" na
    jednej z nich to każdy umiejący kompilator obsłużyć da radę.

    Michoo