  • 1. Data: 2012-01-24 12:06:24
    Temat: [dis] jak to jest
    Od: " kenobi" <f...@g...pl>

    sa to ciekawe sprawy i mam jakas czesciowa wiedze
    ale nie wiem dokladniej jak to jest

    program (mam na mysli glownie windowsa) z punktu
    swojego widzenia widzi swoja przestrzen procesu

    w ktorej m in mieszcza sie
    - jego encje
    - ciala jego funkcji
    - consty
    - ??
    -- ?? ew jeszcze cos czego nie wymienilem ??
    - przestrzen 'poza' wymienionymi rzeczami
    -- ?? jednorodna czy o roznych jednak typach?

    pozatym program widzi symbole systemowe i powtarza
    sie mw to samo tylko w wydaniu systemowym

    - systemowe encje
    - ciala systemowych funkcji
    - systemowe consty
    - ??
    -- ?? ew jeszcze cos czego nie wymienilem ??
    - przestrzen 'poza' wymienionymi rzeczami
    -- ?? jednorodna czy o roznych jednak typach?

    sa to odrebne obszary czy jednak niektore traktowane
    podobnie? da sie powiedziec o tym cos wiecej?
    np czy systemowe rzeczy sa widzialne w calosci
    w przestrzeni procesu czy tylko przez uchwyty

    da sie narysowac tabelke w ktorej wyminione
    beda rozne typy tych obszarow z przestrzeni
    procesu przemnozone przez read/write i co
    powoduje jaki blad gpfault etc?

    jeszcze inne pytanie, jesli funkcja f
    programu wywoluje systemowa dllke s
    a ta dllka tak czy owak laczy sie przez wywolania z tysiacem innych
    dllek to czy wszystkie te dllki sa widzialna w przestrzeni procesu?

  • 2. Data: 2012-01-25 14:59:28
    Temat: Re: [dis] jak to jest
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kenobi <f...@g...pl> napisał(a):

    > sa to ciekawe sprawy i mam jakas czesciowa wiedze
    > ale nie wiem dokladniej jak to jest
    >
    > program (mam na mysli glownie windowsa) z punktu
    > swojego widzenia widzi swoja przestrzen procesu

    dowiedzialem sie czesciowych informacji ale
    i tak mz calkiem dobrze;z tego co sie dowiedzialem wynikalo
    by ze (win 32bit) info byc moze nie zupelnie scisle:

    z grubsza mozna podzielic przestrzen wirtualna procesu
    na dwa dolne i dwa gorne gigabajty - gorne nie sa nawet
    odczytywalme (ale sa chyba odczytywalne w ring 3 )
    dolne 2GB podzielilbym z kolei na mapowane sekcje z
    pliku (.text i inne ale z nimi tez dokladnie nie
    pamietam, plust tego chyb mapowane z pliku naglowki
    (ale to niejasne)) heapa oraz cala mase innych smieci:
    environment variables, user proces parameters, thread stack,
    peb loader data, teb peb, shared user data oraz dwie mapowane
    tutaj znienacka dllki kernel32.dll i ntdll.dll -
    szczegolow co specyfik dostepu nie pamietam ale
    zdaje sie ze moga byc rozne , dobre kilka

    tyle mi poki co wiadomo, poczytelem tez o tebie
    i jest to o tyle ciekawa sprawa ze kazdy linkuje do
    3 waznych rzeczy tls, stosu, i seh chaina -
    te kwestie mi sie troche przyblizyly