  • 11. Data: 2022-01-14 04:18:04
    Temat: Re: dlaczego pendrajwy padaja
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:srq1mj$dk8$1@dont-email.me>
    user heby pisze tak:

    > Ogólnie pendrive psują się, ale nie tak często, aby ktoś miał od
    > razu 10 opowieści pod ręką. To raczej przypadki sporadyczne i coś
    > Ci psuje statystykę.

    to od 2014r

    niektóre dałem ludziom (cioci Grażynce) z ich zdjęciami
    a potem nażarłem się wstydu że się zepsuły.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 12. Data: 2022-01-14 10:25:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Jan 2022 18:59:09 GMT, PiteR wrote:
    > in <news:1goi7j4ea0289$.1kehle0ykfpc3$.dlg@40tude.net>

    > jeśli pen milczy to chyba program nie pomoże

    jesli pen milczy, to sugeruje uszkodzenie scalaka sterujacego.
    ESD ?

    J.

  • 13. Data: 2022-01-14 10:31:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Jan 2022 03:18:04 GMT, PiteR wrote:
    > in <news:srq1mj$dk8$1@dont-email.me>
    >
    > to od 2014r
    >
    > niektóre dałem ludziom (cioci Grażynce) z ich zdjęciami
    > a potem nażarłem się wstydu że się zepsuły.

    Ale w ogole nie bylo na nich zdjec, czy ciocia raz zobaczyla, a potem
    sie zepsul?

    Ogolnie - byla masa pamieci (pendrive i karty) o oszukanej pojemnosci.
    Np 32GB, a naprawde 8GB. Pamiec dziala do momentu zapisu 8GB, potem
    jest blad.

    Ale jesli kupowales markowe i dobrego zrodla, to nie ten przypadek.

    J.

  • 14. Data: 2022-01-14 11:01:53
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-01-14 o 10:25, J.F pisze:

    > ESD ?

    RoHS?

    P.G.

  • 15. Data: 2022-01-14 11:52:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Jan 2022 11:01:53 +0100, Piotr Gałka wrote:

    > RoHS?

    A mozesz miec racje ...

    J.

  • 16. Data: 2022-01-14 13:34:03
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Piotr Gałka napisał(a):

    > RoHS?

    Na rynek wchodzą małe fabryki które nie do końca opanowały technologię połączeń
    pin-krzem i bonding wykonany już nie ze złotych drutów puszcza?
    2 bity/4 stany poziomów napięcia upakowane do jednej komórki pamięci flash?
    cyt. kingstony
    Zarezerwowanie niektórych komórek do użytku kontrolera urządzenia pamięci flash, np.
    do zapisywania
    aktualizacji oprogramowania sprzętowego lub innych danych niezbędnych do działania
    kontrolera.
    Sypnie się obszar dla danych użytkownika? Nic nie szkodzi, można pena sformatować.
    Sypną się dane konfiguracyjne i dupa blada.

    RoHS? Pewnie ma swój niewielki udział.

  • 17. Data: 2022-01-14 19:50:37
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:m7pu3y17ckq8$.zvdf4no16x4d.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Ale w ogole nie bylo na nich zdjec, czy ciocia raz zobaczyla, a potem
    > sie zepsul?

    Wszystko było gitara. Poleżały potem z rok w szufladzie.
    Wtykasz i nic, zero reakcji. Niewidoczny. Cegła.

  • 18. Data: 2022-01-15 14:24:38
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    alojzy nieborak napisał(a):
    > 2 bity/4 stany poziomów napięcia upakowane do jednej komórki pamięci flash?

    Zerknąłem. 2 bity na celę było kilka lat temu, dziś potrafią pakować 4 bity na
    komórkę, jaja jak berety.
    Jakość zapisu/odczytu na poziomie dyskietki 3,5". Do zapisu video pewnie się nada, do
    niczego więcej.
    Znajdą się pewnie tacy którzy w przyszłości wsadzą super tanie MLC, TLC czy QLC do
    HDD albo pena.

    https://www.kingston.com/poland/pl/solutions/pc-perf
    ormance/difference-between-slc-mlc-tlc-3d-nand

    Taniość widzę taniość! Kontroler musi wróżyć 4 bity z poziomu napięcia na celi.
    Branża odzyskiwania danych powinna nam ładnie rozkwitnąć. Widzę w tym pijondz.

  • 19. Data: 2022-01-15 19:13:54
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 15 Jan 2022 05:24:38 -0800 (PST)
    doszła do mnie wiadomość
    <1615b492-2b8b-4624-9d35-4bb60e322eacn@googlegroups.
    com>
    od alojzy nieborak <a...@g...com> :

> [...]
    >Branża odzyskiwania danych powinna nam ładnie rozkwitnąć. Widzę w tym pijondz.

    Nie wiem czy cię to ucieszy czy zmartwi, w opracowaniu jest już penta
    level flash.
    https://www.techpowerup.com/283337/western-digital-m
    ay-introduce-penta-layer-cell-plc-nand-by-2025

    --
    Szwambuł Trantiputl

  • 20. Data: 2022-01-15 19:49:19
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    a...@p...com napisał(a):

    > Nie wiem czy cię to ucieszy czy zmartwi, w opracowaniu jest już penta
    > level flash.
    > https://www.techpowerup.com/283337/western-digital-m
    ay-introduce-penta-layer-cell-plc-nand-by-2025

    Lekkie filozofowanie.
    Skoro automobilki zatoczyły koło i po 100 latach znów wróciły do zasilania
    elektrycznego,
    może i cyfrówka też zatoczy koło i zakończy na płynnym bicie bez żadnych stanów
    przejściowych 0 i 1?

    Ostatnio rozglądałem się za jakim enkoderem, ze zdziwieniem zobaczyłem w środku
    analoga.
    Dwie okładki kondensatora i przetwornik AC.
    https://www.mouser.pl/new/cui-devices/cui-absolute-e
    ncoders/