  • 21. Data: 2022-01-16 17:19:47
    Temat: Re: dlaczego pendrajwy padaja
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
    news:XnsAE1E333598D9PanElektronik@127.0.0.1...
    > Od lat nie ufam pendrajwom i używam małych 128gb dysków ssd 2.5 cala
    > Mam też z 10 dysków mSATA 16gb ze śmietnika wszystkie elegancko
    > działają.
    >
    > a z pendrajwami notoryczny problem przestania rozpoznawania.
    > Zero reakcji lub zawiecha exploratora windows.
    >
    > Jedynie Samsung działa 3 lata.
    > Wyrzuciłem już 3 PNY 16gb, 2 Toshiba 64gb, 2 ADATA 32gb
    >
    > Czy to kwestia podróbek? Kontrolery się uszkadzają od wtykania?
    > Brudzą się styki?

    Bawiłem się padającymi, efekty były różne ale takie same
    na różnych komputerach:
    1. Winda widzi urządznie USB ale nic się nie da z nim zrobić,
    odmawia formatowania. Jakby interfejs USB działał reszta padła.
    2. USB widoczny, błąd przy formatowaniu. Edytor binarny: powielają
    się bajty na różnych adresach, np. co wpiszesz w 0. sektor
    pojawia się kilkadziesiąt sektorów dalej.
    3. Ogólne błędy odczytu - czasem da się ustalić przekłamania
    bitów 0<->1, najczęściej nie pojedyncze. Co ciekawe gdy się
    zaczęło dalej już lawinowo. Formatowanie na krótki czas
    przywracało funkcjonalność ale to już ryzykowne. (typowe
    zużycie pamięci). Czasem widać przy jakim zapełnieniu
    zaczynają się błędy (głównie FAT32).
    4. Po wpięciu strasznie krzyczy o błędach odczytu bo antywir
    bez wiedzy i zgody zaczął go przeczesywać. Większość
    czyta, część nie (brak dostępu) zapisać i sformatować nie
    pozwala. (ciekawostka - nie wiem dokładnie).

    Przestrzegam przd wynalazkami typu PLATINET, kumplowi
    wszystkie padły. Wpływ mogło mieć też niestabilne napięcie
    USB (trochę spadało - mierzone) po podłączeniu do starego
    laptopa lub do gniazda USB przy klawiaturze (spadek napięcia
    na przełużeniu). Inne gwizdki to przeżywały podobnie jak
    wspomniane ale podłączane do wydajnych USB.

    Arek

  • 22. Data: 2022-01-17 08:09:40
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 15.01.2022 19:49, alojzy nieborak wrote:
    > [...]
    > może i cyfrówka też zatoczy koło i zakończy na płynnym bicie bez żadnych stanów
    przejściowych 0 i 1?

    Właśnie odkryłeś fuzzy logic ;-)

    Piotrek

  • 23. Data: 2022-02-02 11:55:16
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 13.01.2022 o 01:18, PiteR pisze:
> [...]
    > działają.
    >
    > a z pendrajwami notoryczny problem przestania rozpoznawania.
    > Zero reakcji lub zawiecha exploratora windows.

    USB Low-Level Format Pro 5.01

    P.P.