  • 11. Data: 2020-05-12 23:07:29
    Temat: Re: dokupienie i dolozenie 12 GB ramu
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-05-12 o 20:10, john Stone pisze:
    > siemo,
    >
    > iam jakiegos kompa z win 10 (procesor i3 costam) ktory ma obecnie 4 GB ramu
    (otwozylem go i widze ze ma 4 sloty na ram ten ram siedzi tylko w ostatnim)

    > na plycie jest tam napisane ddr3 tak ze zgaduje ze ram to ddr3, chcialbym dolozyc
    do niego 1 GB (pewnie 3 razy po 4 GB) pytanie tylko czy moge dokupic dowolna pamiec
    ddr3 czy musze przy zakupie zwracac na cos konkretnego uwage?

    > nigdy nie dokupowalem ramu choc kiedys zdarzylio mi sie wyjac jeden ram i przlozyc
    do slotu obok bo bios dawal bluskriny (alr to bylo na innym kompie)

    > ila taka pamiec tez powinna kosztowac?

    Nie ma sensu dokładać w 3 małych modułach. Najlepiej kup drugi moduł
    taki sam, jak ten, który jest. Wyczytaj w instrukcji do płyty, które
    sloty są do dual. Zwykle obok siebie, ale czasem zdarza się, że co drugi
    slot.

  • 12. Data: 2020-05-13 08:51:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No tak, bardzo zwykle.
    Swoją drogą to ciekawe po jaki ch... mieć otwartych 150 kart (różne hobby mają
    ludzie)?

    -----

  • 13. Data: 2020-05-13 09:33:01
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 12-05-2020 o 20:10, john Stone pisze:
> [...]
    do slotu obok bo bios dawal bluskriny (alr to bylo na innym kompie)

    Dokup takie 4GB o analogicznej metryczce jak te które masz.
    4GB trochę mało 8GB to przeważnie dosyć chyba że grasz w nowe gry, ale
    nie sądzą bo do tego jest potrzebny mocniejszy procesor i mocna karta
    graficzna.
    Powinno kosztować koło 100zł.

    miab

  • 14. Data: 2020-05-13 12:42:52
    Od: zhbick <n...@s...pl>

> [...]
    (otwozylem go i widze ze ma 4 sloty na ram ten ram siedzi tylko w ostatnim)

    Przed zakupem przełóż ten moduł z ostatniego slotu do pozostałych, żeby
    się upewnić, że są sprawne.

  • 15. Data: 2020-05-13 12:46:31
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 12.05.2020 o 22:03, ąćęłńóśźż pisze:

    > Win 10 bardzo oszczędnie gospodaruje pamięcią

    Prawda

    > i zwykle 8 GB jest po
    > pachy

    A tu już różnie bywa. Poza systemem operacyjnym są przecież programy.
    Używam takich, przy których 64GB jest dosłownie na styk.

    Z drugiej strony korzystam też z laptopa z 2GB RAM pod kontrolą lekkiego
    Linuxa i w zastosowaniach, do których służy, zajętość RAM raczej nie
    przekracza 50%

  • 16. Data: 2020-05-13 21:58:07
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.05.2020 21:15, Jacek Maciejewski wrote:
    > I po co ci tyle RAM-u?

    W pracy siedzę na i7, 16GB RAM, 512GB SSD i da się robić ale przy
    większym projekcie też z tego żaden demon prędkości.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 17. Data: 2020-05-14 11:49:21
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Który konkretnie program zajmuje więcej niż 12 GB RAM (zrzut ekranu z menedżera
    zadań)?

    -----

  • 18. Data: 2020-05-14 21:28:43
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-05-14 o 11:49, ąćęłńóśźż pisze:
    > Który konkretnie program zajmuje więcej niż 12 GB RAM (zrzut ekranu z
    > menedżera zadań)?

    Naprawdę nie rozumiesz, że są ludzie którzy nie tylko wchodzą na
    facebooka, ale i pracują? A weź se zainstaluj TiA Portal i popracuj z
    tymi "8GB po pachy" z większym projektem.

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2020-05-14 21:44:56
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Rozumiem, ale nie udaje mi się zapchać pamięci, choć na próbę próbowałem - po
    wysiłkach chyba maks doszło do 7,9 GB (z 32 GB) widzę
    więc, że rozbudowa tej pamięci to było wyrzucone w błoto ponad 6 stówek, bo np. nie
    przyspiesza działania programu do obróbki zdjęć
    czy do obróbki filmów.

    -----

  • 20. Data: 2020-05-15 01:25:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-05-14 o 21:44, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > rozbudowa tej pamięci to było wyrzucone w błoto ponad 6 stówek, bo np.
    > nie przyspiesza działania programu do obróbki zdjęć czy do obróbki filmów.

    Pracowałeś ze zdjęciami? Na pewno? Może tylko z fotkami w jpg? ;)

    Popracuj trochę ze zdjęciami w RAW, to zobaczysz, ile pamięci potrzeba.

    Z mojego podwórka jeszcze:
    obróbka baz danych - czasami SQL potrafi połknąć sporo ponad 8GB jak się
    trochę uwolni limity pamięci.

    Oczywiście nie wspominam o maszynach wirtualnych, bo to jest
    oczywistość. Czasem do testów dla pojedynczej maszyny przeznaczam 8GB, a
    bywa, że mam uruchomionych kilka, ale wtedy reszta już raczej poniżej
    4GB dla każdej z maszyn.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam