  • 31. Data: 2014-11-01 17:12:19
    Temat: Re: dxo optics pro za darmo
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-11-01 16:16, XX YY pisze:

    > masz racje . jak zwykle zreszta tylko ze:
    >
    > gdybys rzeczywiscie robil przyzwoite zdjecia to wiedzialbys , ze sa profile
    monitorow emulujace drukarki.

    Bzdura, kalibracja monitora to jedno a profile podłoża dla określonej
    drukarki i tuszu to zupełnie coś innego. Jeżeli monitor jest poprawnie
    skalibrowany, to będzie realistycznie symulował wydruk dla różnych
    środowisk druku.

    > mialo nie byc profili obiektywow a sa.

    W samym Elements wciąż nie ma, trzeba dokupić.

    > mialo sie nie dac emulowac drukarki a sie da.

    Nie da się, nie masz pojęcia o zarządzaniu barwą, więc nie wciskaj kitu.
    Oddasz ludziom pieniądze jak wciśniesz ich na minę swoimi złotymi radami
    i obiecasz funkcjonalność której nie ma?

    --
    marcin

  • 32. Data: 2014-11-01 17:29:18
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Samstag, 1. November 2014 17:12:27 UTC+1 schrieb mt:

> [...]
    > Oddasz ludziom pieniądze jak wciśniesz ich na minę swoimi złotymi radami
    > i obiecasz funkcjonalność której nie ma?

    nie rozumiesz istoty zagadnienia.
    profile drukarki mozesz zainstalowac w pse jakie chcesz dowolne , jesli je tylko
    bedziesz mial.
    jesli uwazasz , ze sie nie da , to nie proboj.
    ja sobie z tym poradze , jesli bede chcial

    tyle w temacie
    dziekuje za uwage.

  • 33. Data: 2014-11-01 17:37:27
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-11-01 17:29, XX YY pisze:

> [...]
    bedziesz mial.
    > jesli uwazasz , ze sie nie da , to nie proboj.
    > ja sobie z tym poradze , jesli bede chcial

    Przestań kłamać, nie da się w PSE symulować wyglądu zdjęcia w oparciu o
    profil wygenerowany w labie i dostępny na ich stronie. Nie mieszaj
    ludziom w głowach.

    --
    marcin

  • 34. Data: 2014-11-01 17:42:45
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Samstag, 1. November 2014 17:37:50 UTC+1 schrieb mt:

    > Przestań kłamać, nie da się w PSE symulować wyglądu zdjęcia w oparciu o
    > profil wygenerowany w labie i dostępny na ich stronie. Nie mieszaj
> [...]

    znowusz udajesz nawiedzonego szermierza prawdy, a mnie wyglada na to, ze jestes
    zwyklym psycholem.

    przeczytaj sobie instrukcje , sa w sieci , nie chce mi sie szukac.
    mozesz kazdy profil urzadzenia wyjscia jakim jest drukarka wywolac w PSE.
    co za problem.

    masz 10 drukarek i 10 profili w compie - uaktywnisz ten ktory pasuje.

    jesli ktorys z tych profili prowadzilby do innych kolorow niz standardowe , to
    potrzebujesz emulacje tego profilu dla monitora.
    wybierasz w urzadzeniach wyjscia czyli monitora profil tej emulacji.
    koniec.

  • 35. Data: 2014-11-01 17:46:56
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-11-01 17:42, XX YY pisze:

    > przeczytaj sobie instrukcje , sa w sieci , nie chce mi sie szukac.
    > mozesz kazdy profil urzadzenia wyjscia jakim jest drukarka wywolac w PSE.
    > co za problem.

    Możesz osadzić profil na etapie drukowania zdjęcia, nie możesz symulować
    wyglądu zdjęcia w oparciu o ten profil, to jest zasadnicza różnica,
    której nie rozumiesz.

    --
    marcin

  • 36. Data: 2014-11-01 17:55:24
    Od: mt <f...@i...pl>

> [...]

    potrzebujesz emulacje tego profilu dla monitora.
    > wybierasz w urzadzeniach wyjscia czyli monitora profil tej emulacji.

    Bzdura. Tutaj masz po krótce jak to wygląda w PSE:
    http://www.dummies.com/how-to/content/how-to-set-up-
    the-color-management-system-in-photo.html
    Przestrzeń robocza, w której pracujesz jest ograniczona w PSE do Adobe
    RGB lub sRGB i na tym koniec. W lightroomie można sobie włączyć proofing
    i podpiąć profil z labu do symulacji wyglądu zdjęcia. Kalibracja
    monitora to jest zupełnie inna para kaloszy i ją się robi w oparciu o
    wzornik kolorów a nie odbitki z labu.

    --
    marcin

  • 37. Data: 2014-11-01 18:16:06
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-11-01 17:42, XX YY pisze:

    I żeby już zamknąć temat, to tu jeszcze masz jak działa softproofing:
    http://www.ephotozine.com/article/soft-proofing-in-l
    ightroom-22008
    Jeżeli twierdzisz, że to samo można mieć w PSE to najzwyczajniej w
    świecie nie masz pojęcia o czym piszesz.

    --
    marcin

  • 38. Data: 2014-11-01 18:57:06
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Samstag, 1. November 2014 18:16:12 UTC+1 schrieb mt:
> [...]
    ightroom-22008
    > Jeżeli twierdzisz, że to samo można mieć w PSE to najzwyczajniej w
    > świecie nie masz pojęcia o czym piszesz.

    daj se juz spokoj
    tutaj masz nawet opus w j. polskim

    http://helpx.adobe.com/pl/photoshop-elements/using/s
    etting-color-management.html

    najpierw mialo nie byc 16b
    nie mialo byc jeszcze czegos tam , a jednak sa.

    dlugo pracowalem rownolegle to PS takze PSE i rade dawalem.
    w przeciwienstwie nie jestem teoretykiem sieciowym , ale takze praktykiem i to od
    wielu lat.
    teraz sie upierasz jak osiol.

    jesli ci zalezy to przyznaje ci racje.
    tak , masz racje , nie da sie . nie ma takiej mocy ludzkiej.

  • 39. Data: 2014-11-01 19:30:17
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-11-01 18:57, XX YY pisze:

    > daj se juz spokoj
    > tutaj masz nawet opus w j. polskim
    >
    > http://helpx.adobe.com/pl/photoshop-elements/using/s
    etting-color-management.html

    No i tam jest dokładnie to o czym pisałem od początku. Przestrzeń
    robocza programu ograniczona jest do ARGB lub sRGB a profil można
    osadzić przy zapisie pliku, jednak nie da się symulować wyglądu zdjęcia
    w trakcie edycji na podstawie profilu. Nawet ze zrozumieniem nie
    potrafisz przeczytać materiałów, które sam linkujesz?

    --
    marcin

  • 40. Data: 2014-11-01 19:45:18
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Samstag, 1. November 2014 19:31:01 UTC+1 schrieb mt:

> [...]
    > w trakcie edycji na podstawie profilu. Nawet ze zrozumieniem nie
    > potrafisz przeczytać materiałów, które sam linkujesz?

    nie rozumiesz najprostszych rzeczy.
    jak ocenisz wyglad zdjecia ?
    na monitorze .
    powiedzmy ze drukarka drukuje " cieplo "
    potrzebujesz wrzucic taki profil monitora , ktory pokaze kolory tak samo cieplo jak
    to jest na wydruku .
    czyli emulacja profilu barwnego drukarki na monitorze.

    i tak symulujesz tyle drukarek dla ilu masz profile emulacyjne , zmieniajac profil
    monitora.
    w pse mozesz wybrac profil monitora jaki pasuje

    w idealnym przypadku , czysto teoretycznym , gdyby wszystko bylo idealnie przy
    idealnym oprofilowaniu to powinien byc dokladnie taki sam kolor na kazdej drukarce i
    na kazdym monitorze . Ale zeby to uzyskac trzebaby stosowac odpowiednie dla nich
    rozne dla kazdego urzadzenia profile. Czyli symulacja drukarki nie bylyby potrzebna
    , gdyz z kazdej kolory bylby takie same.

    juz nie chce komentowac twojego uporu.
    pewnych rzeczy nie znasz , nie kojarzysz i to jest ok. nie ma obowiazku wiedziec
    wszystko najlepiej. ale jesli czegos nie wiesz , to nie oznacza, ze to nie istnieje.

    juz zeby nie przeciagac
    na pse mozesz miec obraz 16b
    mozesz koryghowac profile obiektywow
    mozesz emulowac drukarke , choc akurat ta opcja nie jest istotna w programie jakby
    nie bylo amatorskim.

    nie ma rzeczy ktora zrobilbym w PS lub LTR a nie zrobilbym w PSE - poza formatem psb.

    to jest moje doswiadczenie.
    obrobka wsadowa - tutaj nie mam doswidczenia - w pse nie probowalem , gdyz nie mialem
    potrzeby. w PS nawet wygodniej niz w LTR.