  • 11. Data: 2023-03-29 15:01:12
    Temat: Re: [elektryki] Duch w narodzie nie ginie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.03.2023 o 14:43, _Master_ pisze:

    > O widzisz. Dobre kombinujesz. Tylko potem nie płacz że nie ma rąk do
    > pracy żeby Twoje szlachetne gówna posprzątały ;-)

    Akurat podejrzewam że śmieciarze nie lobbują za zakazem spalinek:P

    Mówię o elektrokucach, co mieszkają na wsi, dom mają zwykle koło 200
    metrów (bo jego budowa to bez co2 była), ogrzewają go gazem
    (optymistycznie fotowoltaiką - ciekawe jak im starcza w zimę na grzanie
    i ładwowanie samochodu nocą;) pesymistycznie ekogroszkiem, przyjeżdzają
    do roboty w mieście (a więc robią wieksze dystanse niż miastowi) i tak
    się losem tych blokersów przejmują że dla ich dobra chcą im zabrać
    samochody.

    No więc mam prostsze rozwiązanie - zakaz wjazdu do miasta dla
    wieśniaków-hipokrytów:P Zresztą tak to się skończy - my będziemy mieli
    15 minutowe miasta, a koń będzie miał swoją 15 minutową gminę.

    Statystycznie sprawa jest prosta - im masz więcej kasy tym więcej co2 z
    własnej dupy wywalasz, bo w jakiś sposób tą kasę wydajesz a to w
    większości kończy się wydaleniem co2 - pytanie tylko gdzie.
    Statystycznie elektryki są droższe, własciciele zamożniejsi, więc ich
    (statystycznie) produkują więcej CO2 niż ci, co których próbują pouczać.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2023-03-29 15:13:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Mar 2023 19:54:43 +0200, io wrote:
    > Potrzebowałem złącza do skuterka więc pofatygowałem się do sklepu z
    > częściami samochodowymi. Oczywiście pojechałem Twizy.
    >
    > Gość pokazuje, kupuję piny...
    >
    > - To ja jeszcze wezmę kompletną kostkę
    > - Dobra, to może w jednym woreczku
    > - No tak, pro ekologicznie
    > - Pan przyjechał elektrykiem (szacun, że wie, że Twizy jest elektryczne)
    > a one nie są elektryczne bo prąd jest z węgla
    >
    > No co za debil pomyślałem i poszedłem

    No ale z czego ładujesz ?

    Bo w Polsce prąd jest z węgla. W wiekszosci.

    A woreczki mogą byc bardzo ekologiczne ... jak po sortowaniu trafią do
    cementowni czy elektrowni jako paliwo :-)

    J.

  • 13. Data: 2023-03-29 15:57:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Wednesday, March 29, 2023, 11:49:28 AM, you wrote:

    > W zasadzie miał rację.
    > Ponad 70% prądu w Polsce jest z węgla.
    > Jeśli dodamy do tego ogromne (w skali kraju) starty przesyłowe, to pojazd
    > elektryczny nie jest zą taki "dobry".

    Chcesz pogadać o dużych stratach transmisji - sprawdź, ile marnuje
    skrzynia biegów i przekładnia główna.

    Sprawność elektrowni z przesyłem i tak przebija sprawność spalinowego
    pracującego w zmiennych warunkach. Na dokładkę, do spalinowego węgla
    nie wsypiesz - musisz jeździć na stratnie przetworzonym paliwie
    kopalnym. No i jakość spalin - spaliny współczesnej elektrowni są tak
    czyste, że nie wymagają budowy odrębnego komina - można bezpiecznie
    odprowadzać przez chłodnie kominowe. Są odpylone, odsiarczone a
    spalanie w warunkach stechiometrycznych zapewnia niski poziom tlenków
    azotu. Praktycznie pozostaje azot, CO2, para wodna i gazy śladowe.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2023-03-29 16:16:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > spalanie w warunkach stechiometrycznych zapewnia niski poziom tlenków
    > azotu. Praktycznie pozostaje azot, CO2, para wodna i gazy śladowe.

    Czytam to już z setny raz.
    Ale do głąbów hejterów to nie trafia.
    Udają że posta nie widzieli i za pięć minut znowu marudzą o węglu.

  • 15. Data: 2023-03-29 16:21:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Mar 2023 15:01:12 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > wieśniaków-hipokrytów:P Zresztą tak to się skończy - my będziemy mieli
    > 15 minutowe miasta, a koń będzie miał swoją 15 minutową gminę.

    Ale to sie powoli dzieje - brak parkingow.
    Co prawda elektryki maja za darmo, ale to sie skonczy :-)

    Aczkolwiek dalej idąc ...
    -jak w miastach ilosc samochodow spadnie, to bedzie wiecej parkingow
    dla "wiesniakow",
    -zawsze sie może skonczyc jak w Detroit - po cholere mieszkac w
    miescie ... gdzie powietrze smierdzi, parkingow nie ma itp :-)

    > Statystycznie sprawa jest prosta - im masz więcej kasy tym więcej co2 z
    > własnej dupy wywalasz, bo w jakiś sposób tą kasę wydajesz a to w
    > większości kończy się wydaleniem co2 - pytanie tylko gdzie.

    No ale moze w ekologie inwestowac.

    J.

  • 16. Data: 2023-03-29 16:21:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Sprawność elektrowni z przesyłem i tak przebija sprawność spalinowego
    > pracującego w zmiennych warunkach.

    Przebija, ale nie tak znów spektakularnie - w sensie nie będzie to rząd
    wielkości ani nawet dwa razy tyle.

> [...]
    > spalanie w warunkach stechiometrycznych zapewnia niski poziom tlenków
    > azotu. Praktycznie pozostaje azot, CO2, para wodna i gazy śladowe.

    Ale w sumie spaliny ze współczesnych, sprawnych samochodów też już
    specjalnie groźne nie są. Główny problem to CO2.

    Z normą NO2 jest zabawna historia - jak się okazało że przestała być
    przekraczana... to obniżono ją czterokrotnie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 17. Data: 2023-03-29 16:25:21
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 29 Mar 2023 15:57:23 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

> [...]
    > spalanie w warunkach stechiometrycznych zapewnia niski poziom tlenków
    > azotu. Praktycznie pozostaje azot, CO2, para wodna i gazy śladowe.

    Ja to mniej-więcej wiem.
    Sam zresztą (a w zasadzie rodzice) mieli kotłownię na dwa piece koksowe,
    gdzie w mniejszym spokojnie można było zaparkować malucha.
    I przy czystym spalaniu koksu nie było widać nic z komina, z kilku ton
    opału (czyli jeden pełny załadunek = ok. jedna zimowa doba) otrzymywało się
    może max. ze trzy wiadra szlaki przypominającej brudne przepalone szkło.

    Chodzi mi bardziej o to, że nie wszystko jest takie binarne, jak niektórzy
    opowiadają. Nie jest tak, że auta (czy to elektryczne, hybrydy, czy tylko
    spalinowe) biorą się znikąd bez wcześniejszego ich wpłytu na środowisko.
    To, co jest raczej pewne, to to, iż samochody elektryczne są kilkaset razy
    mniej skomplikowane i radykalnie tańsze w produkcji, a znacznie droższe dla
    kupującego.
    Silnik dizla tak samo wykazuje znacznie większą sprawność niż benzynowy,
    wbrew temu, co mówią różne radia czy telewizory.

    Staram się słuchać w miarę możliwości różnych stron, weryfikować dane i
    wyrabiać sobie własne zdanie.

    A czasem lubię włożyć kij w mrowisko ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2023-03-29 16:28:18
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Chcesz pogadać o dużych stratach transmisji - sprawdź, ile marnuje
    > skrzynia biegów i przekładnia główna.

    Sprawna czy taka spierdolona? Tej drugiej nie biorę pod uwagę, sprawna
    będzie miała 3-5% strat. Mechaniczna skrzynia będzie miała mniejsze
    stary, automat większe, niektóre automaty mają nawet chłodnice oleju. I
    nawet nie dlatego, żeby podnieść sprawność skrzyni, a po to żeby olej
    nie tracił swoich właściwości.
    No i jeszcze jedna sprawa, większość elektryków, jak nie wszystkie, ma
    przekładnię główną.

  • 19. Data: 2023-03-29 16:31:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.03.2023 o 16:21, J.F pisze:

    > Ale to sie powoli dzieje - brak parkingow.
    > Co prawda elektryki maja za darmo, ale to sie skonczy :-)

    Na razie to kombinują jak konkurencję wykosić. Ale spokojnie - kon jak
    to kuc w końcu zobaczy że rewolucja zjada swoje kuce.

    > Aczkolwiek dalej idąc ...
    > -jak w miastach ilosc samochodow spadnie, to bedzie wiecej parkingow
    > dla "wiesniakow",

    Dokładnie - a ponieważ tak się martwią o ekologie miast, to niech
    zostaną u siebie na wsi i nie obciążają miejskiego ekosystemu a nie
    pierdolą o tym jak mieszkańcy miast mają żyć.

    > -zawsze sie może skonczyc jak w Detroit - po cholere mieszkac w
    > miescie ... gdzie powietrze smierdzi, parkingow nie ma itp :-)

    No to niech koń będzie konsekwentny i jak mu w mieście śmierdzi to niech
    tu nie przyjeżdza.

    > No ale moze w ekologie inwestowac.

    Ale zawsze statystycznie jest tak że im wieksza kasa, tym więcej co2 z
    dupy i hipokryzji o tym jak to się martwią o innych i to ci inni powinni
    się ograniczać. Jak mu się ta fotowoltaika zwróci, to zarobione potem
    pieniądze zakopie w ogródku czy wyda - bo jak wyda to wiąże się z tym
    emisja co2.

    https://ourworldindata.org/grapher/co2-emissions-vs-
    gdp

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 20. Data: 2023-03-29 16:33:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.03.2023 o 16:25, Adam pisze:

    > Staram się słuchać w miarę możliwości różnych stron, weryfikować dane i
    > wyrabiać sobie własne zdanie.
    >
    > A czasem lubię włożyć kij w mrowisko ;)

    Hejter:P

    --