  • 31. Data: 2023-04-03 19:04:59
    Temat: Re: [elektryki] Duch w narodzie nie ginie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Mar 2023 20:03:28 +0200, Shrek wrote:

    > Jak to jego widok to znaczy że jest blokers i fotowoltaiki nie posiada -
    > ban!

    nie ban, tylko ... rower :-)

    Ale dzieki sąsiadom moze naladować swoje twizy ekologicznie..

    J.

  • 32. Data: 2023-04-03 19:20:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 1 Apr 2023 02:26:31 +0200, io wrote:

    > Nie mam taryfy, która by mnie do tego przekonała. Taryfy, które są
    > oferowane, przekonują do ładowania nocą. Nic chyba nie zmieniły te
    > panele w godzinach szczytów a tylko to, że produkują tyle ile te
    > elektryki zużywają.

    Tez prawda ...

    > Ale co? Wiadomo, że gdybym miał używać wyłącznie energii ze słońca to
    > musiałbym ładować tylko gdy słońce świeci. Obojętnie czy ze swojego
    > panela czy z sieci energetycznej.

    Jak energii na osiedlu jest nadmiar, to napiecie rosnie ... czasem
    ponad miare.

    > U mnie motywacji brak, ale właściciel
    > motywację ma by zużywać na własne potrzeby więc pewnie tak robi. Kolega
    > robi. I wtedy ja mogę ładować gdy słońce nie świeci bo on już nie zużywa
    > tego, co zużywałby gdyby nie zużywał gdy świeci :-)
    >
    > A jakie to w ogóle ma znaczenie? Dwutlenek węgla nie zabija tylko co
    > najwyżej klimat zmienia. Jak mi śmierdzi na ulicach, chyba nie muszę się
    > powtarzać.

    > Ukradłem domenę i podszywam się :-)

    Na pare zdjęc to mogą wystarczyc koleżenskie układy ..

    > No właśnie nam się skończyła zima podczas której rekord produkcji
    > któregoś dnia padł. Pisałem.

    > Wiem tyle co Ty.

    JAkos tak sie mowilo, ze nieoplacalnie, ze za głęboko ...

    > Dobre pytanie :-)
    >
    > Chyba trochę przesadzam, że nikt nie pali, ale gros tych domów z których
    > kominów kiedyś się kopciło dzisiaj jakoś nie kopci. Może gaz mają, nie wiem.

    Ciepla zima :-)

    Gaz ma charakterystyczne przyłącza, ale niekoniecznie do grzania.

    Moze po prostu przespaceruj sie i popytaj ...

    > No ale ... na ile Twizy starcza te 300 okolicznych paneli?

    > A jakby był to co?

    To inne bylyby dalej. A tak, to to jest dalszy, a EC siemianowice masz
    blizej.

    > Że niby elektrociepłownia, którą w 2011 zamknięto i wpisano do rejestru
    > zabytków nadal produkuje? :-)

    Az tak sie nie znam - powtarzam za google.

    > Kopalnie były na miejscu to i elektrociepłownie powstawały na miejscu.

    EC powinny byc blisko odbiorcy, bo straty ciepla rosną.

    A na Śląsku nie było problemu z węglem ani dowozem :-)

    > Gdzie indziej może EC jest mniej, ale bloki mają większe i zlokalizowane
    > są poza głównymi skupiskami ludności.

    EC Żerań, EC Siekierki, EC Wrocław ...

    > A może tylko nie rzucają się w oczy. :-)

    Kominy sie rzucały, ale na Slasku kominow pełno :-)

    J.

  • 33. Data: 2023-04-04 05:51:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-04-2023 o 19:20, J.F pisze:

    > Tez prawda ...

    Nieprawda.
    Ładując wprost ze słońca, oszczędzasz 20-30% na autokonsumpcji.
    Ładowanie nocą jest bez sensu, od czasu nowych taryf po złotówce za 1 kWh.
    Taniej wychodzi 1 kWh z pv, nawet wliczając koszty jego montażu.

    I w czym problem?
    Wystarczy licznik i inteligentne evse które z nim współpracuje.

  • 34. Data: 2023-04-04 06:02:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Apr 2023 05:51:49 +0200, Cavallino wrote:

> [...]
    > Ładowanie nocą jest bez sensu, od czasu nowych taryf po złotówce za 1 kWh.
    > Taniej wychodzi 1 kWh z pv, nawet wliczając koszty jego montażu.

    Ale on w bloku mieszka.
    Nie ma pv, ma jedynie prąd z sieci.

    No coz - musi sie z jakim sasiadem z osiedla umówic na ładowanie u
    niego na podwórku :-)

    J.

  • 35. Data: 2023-04-04 07:52:50
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 03.04.2023 o 19:04, J.F pisze:

    > nie ban, tylko ... rower :-)
    >
    > Ale dzieki sąsiadom moze naladować swoje twizy ekologicznie..

    No i skuter, hehe

    Pociągiem teraz jadę, co prawda nie osobistym :-) ale sam w wagonie :-)
    to tak jakby osobisty :-) i też na prąd :-)

  • 36. Data: 2023-04-04 09:05:43
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Jak energii na osiedlu jest nadmiar, to napiecie rosnie ... czasem
    > ponad miare.

    Nie bardzo, falowniki wyłączają się. Pewnie widać w sieci, ale co mi z
    tego jak i tak nie dostanę nagrody za obciążanie jej.

    > JAkos tak sie mowilo, ze nieoplacalnie, ze za głęboko ...

    Tak, a takie same kopalnie w Czechach jakoś opłacają się.

    > Ciepla zima :-)
    >
    > Gaz ma charakterystyczne przyłącza, ale niekoniecznie do grzania.
    >
    > Moze po prostu przespaceruj sie i popytaj ...

    Wyślę giermka o ile zechce zostać moim giermkiem :-)

    > To inne bylyby dalej. A tak, to to jest dalszy, a EC siemianowice masz
    > blizej.

    Nic w każdym razie nie kopci. Kopcić mogłoby z domków na dole, ale jakoś
    nie kopci.

    > Az tak sie nie znam - powtarzam za google.

    Słaby ten gugiel.

    > EC powinny byc blisko odbiorcy, bo straty ciepla rosną.
    >
    > A na Śląsku nie było problemu z węglem ani dowozem :-)

    Teraz gazowe się zdarzają. I ludzie plują sobie w brodę.

    > EC Żerań, EC Siekierki, EC Wrocław ...

    > Kominy sie rzucały, ale na Slasku kominow pełno :-)

    Prawdziwe kominy to w Jaworznie, tam gdzie te samochody z Gór Izerskich
    będą produkowane :-)

  • 37. Data: 2023-04-08 17:42:39
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 04.04.2023 o 06:02, J.F pisze:

    > Ale on w bloku mieszka.
    > Nie ma pv, ma jedynie prąd z sieci.
    >
    > No coz - musi sie z jakim sasiadem z osiedla umówic na ładowanie u
    > niego na podwórku :-)

    Przeniosłem się na wieś :-) Akurat sąsiad ma panele :-) Przedłużacz mi
    przerzuci przez płot ;-)

    Byłem wczoraj w mieście na darmowej ładowarce. Dojazd 2,5zł w te i we w
    te (trzeba planować :-) ). Ale zajęta była. Sprawdziłem tylko adapter do
    ładowania z Type-2. Gość który mi zajął, przejechał już 170 tys km w 5
    lat. Może król jakiś co lubi się biczować :-)