  • 1. Data: 2009-02-27 22:08:29
    Temat: filter:alpha opacity FF
    Od: "M.G." <w...@p...fm>

    opacity: 1; <----to wlaczam nr2

    }

    .spis UL LI {

    BACKGROUND-COLOR:blue
    FLOAT: left;
    HEIGHT: auto;
    z-index:100;

    }

    dziala to (pokazany tylko kawalek kodu) tak, ze umieszczajac kursor na .spis
    UL LI pokazuje sie UL UL LI (cos w rodzaju rozwijanego menu)
    Rozwijanie, pokazywanie itp dziala dobrze w kazdej przegladarce.

    Problem pojawia sie gdy wlaczam przezroczystosc dla DIVa .spis (patrz
    oznaczenie w kodzie nr1). IE7 robi przezroczystosc dla tego DIVa .spis, dla
    .spis UL oraz dla .spis UL LI.
    .spis UL UL juz nie jest przezroczysty , i takie jest wlasnie moje
    zamierzenie.
    Firefox robi przezroczystosc dla DIVa .spis, dla .spis UL , dla .spis UL LI.
    ale takze dla .spis UL UL co juz jest dla mnie niewlasciwe.
    Czyli wszystko co znajduje sie w .spis staje sie przezroczyste.
    Proba zablokowania przezroczystosci przez opacity=1; (patrz oznaczenie w
    kodzie nr2) nie przynosi rezulatu.(w IE nadal dobrze)
    Bede wdzieczny za pomoc w ujarzmieniu tego zwierzecia..

    pozdrawiam
    Mirek

  • 2. Data: 2009-02-28 20:25:34
    Temat: Re: filter:alpha opacity FF
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Bede wdzieczny za pomoc w ujarzmieniu tego zwierzecia..

    A dzialaja Ci linki? :P

    Nadaj dziecku tego li, position relative. Ja wiem ze standardowo
    to powinno wszystko banglac ale wlasnie nie zawsze.

    Jesli mozesz to zrob polprzezroczystego PNG zamiast walczyc z kolorami.
    Z doswiadczenia mojego wynika ze latwiej to pozniej ujarzmiac.

    Czeka Cie jeszcze rzeznia z IE6, o ile masz zamiar cokolwiek z nim
    zrobic, oprocz tego, ze olac cieplym moczem. I wtedy najlepiej
    skorzystac z jakiejs biblioteki JS ktora zalatwi problem za pomoca
    DX alpha filter z automatu.

    np. jquery + dzialajacy (bo sa takie co nie dzialaja) pngFix
    albo... cos mniejszego:

    http://24ways.org/2007/supersleight-transparent-png-
    in-ie6

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2009-03-02 06:52:11
    Od: "m g" <q...@q...pl>

    Użytkownik "rezist.com" <r...@s...us> napisał w wiadomości

    > A dzialaja Ci linki? :P

    dzialaja

    > Nadaj dziecku tego li, position relative. Ja wiem ze standardowo
    > to powinno wszystko banglac ale wlasnie nie zawsze.

    niestety, nie dziala, tzn rozwala mi to caly uklad i poza tym
    przezroczystosc dla dzieci nadal jest
    niestety, wlasnie teraz zauwazylem zle wyswietlanie w IE6 i chyba dam sobie
    z tym spokoj albo wlasnie przerzuce sie na PNG

    > Jesli mozesz to zrob polprzezroczystego PNG zamiast walczyc z kolorami.
    > Z doswiadczenia mojego wynika ze latwiej to pozniej ujarzmiac.

    calosc opiera sie na interaktywnym ustawianiu przez uzytkownika koloru dla
    menu i jest to dla mnie najprostrze rozwiazanie,
    ale mysle ze sobie poradze z peengiem

    > Czeka Cie jeszcze rzeznia z IE6, o ile masz zamiar cokolwiek z nim
    > zrobic, oprocz tego, ze olac cieplym moczem.

    niestety, tak musze zrobic, gra nie warta swieczki

> [...]
    > DX alpha filter z automatu.
    > np. jquery + dzialajacy (bo sa takie co nie dzialaja) pngFix

    akurat yzywam tej biblioteki, choc dopiero raczkuje w jej poznawaniu

    > http://24ways.org/2007/supersleight-transparent-png-
    in-ie6

    dzieki p Tomku za wskazowki

    pozdrawiam