  • 1. Data: 2011-01-14 13:40:50
    Temat: fonia w nagrywarce B/G D/K NICAM/A2
    Od: a...@p...pl

    Nagrywarka DVD LG RH 7500

    Video: tuner PAL B / G, PAL I / I, SECAM D / K * Nagrywanie: PAL *
    Audio: Stereo / Mono * Nicam / A2 *

    -
    jest sobie nagrywarka przywieziona z UK (gdzies u kogos). Na liscie
    nie ma standardu PAL D/K ale jest SECAM D/K i jest NICAM/A2

    Jak tu bedzie wygladala sprawa nagrywania z naziemnej i kablowki? W
    Polsce jest pal d/k i nicam

    1. stacja nadaje mono

    2. stacja nadaje w stereo A2 (sa w kablu takie stacje viva i inne
    pieprzoty

    3 stacja nadaje w nicam

    Czy bedzie problem z dzwiekiem? Czy da sie dolozyc fonie rownolegla i
    wtedy zrobi sie D/K ? A co z dzwiekem stereo A2 ?? Nicam to chyba
    wszedzie taki sam? Ja nie sprawdze, bo nie mam tej nagrywarki (ma ktos
    w sieci i sie zastanawiam nad zakupem).

    Oswieccie mnie?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2011-01-14 14:04:26
    Temat: Re: fonia w nagrywarce B/G D/K NICAM/A2
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-01-14 14:40, a...@p...pl pisze:
> [...]
    > Czy bedzie problem z dzwiekiem? Czy da sie dolozyc fonie rownolegla i
    > wtedy zrobi sie D/K ? A co z dzwiekem stereo A2 ??

    tak, ale trzeba pamiętać, że w UK jest chyba 6MHz

    Nicam to chyba
    > wszedzie taki sam? Ja nie sprawdze, bo nie mam tej nagrywarki (ma ktos
    > w sieci i sie zastanawiam nad zakupem).

    na naziemnej prawie wszyscy nadają w nicam`ie i nie będziesz
    miał problemu.
    tam gdzie mono (chyba od dawna nikt nie nadaje, może gdzieś na kablówce)
    to te co idą w dk - dźwięku nie odbierzesz.
    jak masz zamiar korzystać z kablówki, przestrój.
    w kablówkach analogowych często używają b/g i d/k, więc część
    będzie ok, a po przestrojeniu obydwa.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 3. Data: 2011-01-14 22:02:13
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    pawell32 <p...@n...pl> napisał(a):

> [...]

    Jeśli już jest w Polsce to niech sprawdzą, co potrafi.
    Jeśli napisane DK to nie ważne czy PAL czy SECAM, naszą fonię mono 6.5 MHz ma
    obowiązek odebrać wraz z kolorem w PALu.

    > Czy bedzie problem z dzwiekiem? Czy da sie dolozyc fonie rownolegla i

    Nic nie trzeba będzie dokładać bo już jest DK (6.5 MHz)
    W systemie stereo A2 formalnie nikt w Polsce nie ma prawa nadawać.

    > tak, ale trzeba pamię™tać‡, że w UK jest chyba 6MHz

    Przecież w specyfikacji napisane PAL I - to jest właśnie angielski system
    z dżwiękiem 6 MHz.

    Akurat NICAM angielski różni się od europejskiego (inna częstotliwość
    cyfrowej podnośnej)ale dzisiaj raczej nie ma to znaczenia, bo procesory
    wizji/foni we współczesnym sprzęcie nie potrzebują zewnętrznych filtrów,
    mają cyfrowe i sobie z tym poradzą.

    Moim zdaniem ten sprzęt jest multisystemowy na całą Europę i tylko
    francuskiego SECAMU L nie potrafiłby odebrać.

    Na wszelki wypadek umowa ze sprzedawcą, że można oddać,
    gdyby coś (choć mało prawdopodobne) nie działało.

  • 4. Data: 2011-01-14 22:08:42
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    Aha, jedną rzecz trzeba sprawdzić:
    Czy odbiera kanały kablowe - tzw. S-band i Hyperband,
    bo to na pewniaka nie wynika z podanej specyfikacji.

  • 5. Data: 2011-01-14 22:59:47
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 14 Jan 2011 22:02:13 +0000 (UTC), " Wmak"
    <w...@N...gazeta.pl> wrote:

    > ? A co z dzwiekem stereo A2 ??
    >
    >Nic nie trzeba będzie dokładać bo już jest DK (6.5 MHz)

    wiec jezeli bedzie PAL B/G i SECAM D/K to bedzie dzialac? Bo bedzie
    PAL a dzwiec wezmie sie z czesci (SECAMu D/K)?

    >W systemie stereo A2 formalnie nikt w Polsce nie ma prawa nadawać.

    a pamietam, jak kiedys w kablowce bylo stereo a nie pojawialo sie
    NICAM. Wiec to bylo?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Polski_standard_TV_anal
    ogowej_D1

    i tu jest chyba to jakos napisane!

> [...]
    >cyfrowej podnośnej)ale dzisiaj raczej nie ma to znaczenia, bo procesory
    >wizji/foni we współczesnym sprzęcie nie potrzebują zewnętrznych filtrów,

    wiec najwazniejsze w tym wszystkim jest aby byl NICAM, bo ew.
    brakujaca fonie D/K da sie zalatwic "fonia rownolegla".

    A np. takie nagrywarki Panasonica z niemieckiego rynku nie maja
    napisane, ze maja NICAM. To jest tylko "nienapisane" czy rzeczywiscie
    nie maja?

    --
    ThinkXtra

  • 6. Data: 2011-01-14 23:04:59
    Od: a...@p...pl

    >a pamietam, jak kiedys w kablowce bylo stereo a nie pojawialo sie
> [...]

    a tu nawet dokladniej. Wynika z tego ze jest stereo A2 w wersji
    niemieckiej (wyzej drugi ton) i czeskiej (nizej drugi ton) - rozniace
    sie podnosnymi.

    --
    ThinkXtra

  • 7. Data: 2011-01-15 00:03:38
    Od: a...@p...pl

    juz w 2 miejscach natknalem sie na

    LG RH-397 H DVD
    Samsung DVD-SH 895

    SECAM B/G -

    po lekturze o foniach wynikalo, ze SECAM jest kojarzony z D/K, a tu
    kwiatek SECAM B/G. Sprzet z niemieckiego rynku.

    --
    ThinkXtra

  • 8. Data: 2011-01-15 14:27:48
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    a...@p...pl pisze:
> [...]
    > Samsung DVD-SH 895
    >
    > SECAM B/G -
    >
    > po lekturze o foniach wynikalo, ze SECAM jest kojarzony z D/K, a tu

    Może z rozpędu? W NRD był właśnie taki SECAM - tzn. dźwięk mieli od
    początku zachodni, ale kolor przyjęli wschodni.
    Za to w Rumunii odwrotnie - dźwięk mieli i mają tak jak my OIRT,
    natomiast kolor od początku był PAL.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek

  • 9. Data: 2011-01-16 15:54:24
    Od: a...@p...pl

    On Sat, 15 Jan 2011 15:27:48 +0100, Jan Rudziński <j...@g...pl>
    wrote:

> [...]
    >początku zachodni, ale kolor przyjęli wschodni.
    >Za to w Rumunii odwrotnie - dźwięk mieli i mają tak jak my OIRT,

    czy zatem jak jest napisane ze urzadzenie ma PAL B/G i SECAM D/K

    to inne "kombinacje" beda dzialaly?

    PAL D/K i SECAM B/G - przeciez tory obrazu i dzwieku sa rozdzielne i
    tylko dekoder w srodku jak wykryje sygnal to sie na niego przelaczy.
    Czy tez "firmware" w srodku zablokuje dzialanie?

    --
    ThinkXtra