  • 31. Data: 2024-03-28 19:21:03
    Temat: Re: Filmy online
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.03.2024 o 16:06, RadosławF pisze:

    > Nie.
    > Ścigana na podstawie zgłoszeń organizacji finansowanej
    > przez producentów oprogramowania (Mikrosoft) i za
    > udostępnianie oprogramowania a nie filmów czy muzyki.

    Za kazzę też ścigali.

    > A jak nie używa torrenta tylko coś co generuje mu zyski
    > jako udostępniającemu? Niby końcowa ale zyski czerpie.

    Objaśnisz?

    > Torrenty działają na zasadzie udostępniania linków a nie materiałów
    > chronionych prawnie. Teoretycznie właściciel strony i użytkownik
    > korzystający z niej nie czerpią korzyści majątkowych.

    Ale klienci pliki udostępniają. Wszelkie kazzy i emule działają na tej
    samej zasadzie. Strony udostępniaja linki, użytkownicy od siebie ciągną
    pliki.

    > Więc postawienie przed sądem zaowocuje karą w wysokości mandatu
    > a policzone koszty śledztwa to będzie od stu tysięcy zł w górę.

    Nie bardzo chyba. Udostępnianie plików tu następuje.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 32. Data: 2024-03-28 22:56:55
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 28.03.2024 o 19:21, Shrek pisze:

    > Za kazzę też ścigali.

    Podobno. Ale to była inna epoka.

    > Objaśnisz?

    Może używać jakiegoś nowego wynalazku dzięki któremu czerpie
    zyski z udostępniania.

    > Ale klienci pliki udostępniają. Wszelkie kazzy i emule działają na tej
    > samej zasadzie. Strony udostępniaja linki, użytkownicy od siebie ciągną
    > pliki.

    Za udostępnianie jest mandat, za czerpanie korzyści wyrok do odsiadki.
    Więc ganiają poważnych przestępców a nie tych co popełniają wykroczenia.

    > Nie bardzo chyba. Udostępnianie plików tu następuje.

    I co z tego skoro inny paragraf i brak odsiadki jak w przypadku
    czerpania korzyści majątkowych cudzej własności?

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2024-03-29 04:59:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-28, RadosławF <r...@o...pl> wrote:
> [...]
    > przez producentów oprogramowania (Mikrosoft) i za
    > udostępnianie oprogramowania a nie filmów czy muzyki.

    Niby tak, ale jakieś formalne ryzyko istnieje. Pewnie kawstia jakiejś
    masy krytycznej takich serwisów na rynku. A skoro jest już ich parę to
    cholera wie czy zaiks czy inna org zarzadzania takimi prawami nie
    dostanie jakiegoś ataku i nie zrobi małej pokazówki.

    > A jak nie używa torrenta tylko coś co generuje mu zyski
    > jako udostępniającemu? Niby końcowa ale zyski czerpie.

    Nie musi generować zysków.

    > Torrenty działają na zasadzie udostępniania linków a nie materiałów

    Ale gdzie znajduje się pierwotny plik, bo to przecież nie jest tak, że
    serwis bazuje wyłącznie na tym co mają klienci. Na tym bazuje
    transmisja, ale serwis nadal musi taki plik też posiadać i go
    udostępniać.

> [...]
    > Więc postawienie przed sądem zaowocuje karą w wysokości mandatu
    > a policzone koszty śledztwa to będzie od stu tysięcy zł w górę.

    Czerpanie korzyści majątkowych jedynie zmienia wymiar kary. Bez korzyści
    nadal jest odpowiedzialność karna. W sumie cały problem nie wynika z
    tego, że się coś zapłaci dysponentowi praw majątkowych, a że można mieć
    nasrane w papierach jako osoba karalna.

    --
    Marcin

  • 34. Data: 2024-03-29 06:10:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.03.2024 o 22:56, RadosławF pisze:

    > Podobno. Ale to była inna epoka.

    No ale ścigali.

    > Może używać jakiegoś nowego wynalazku dzięki któremu czerpie
    > zyski z udostępniania.

    Może i może, ale rozmawiamy o tym czy samo udostępnianie nawet bez zysku
    jest zabronione.

    > Za udostępnianie jest mandat, za czerpanie korzyści wyrok do odsiadki.

    Jakiej wysokości?

    > I co z tego skoro inny paragraf i brak odsiadki jak w przypadku
    > czerpania korzyści majątkowych  cudzej własności?

    Jakoś za przekroczenia prędkości i przechodzenie na czerwonym ścigają...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 35. Data: 2024-03-29 13:02:05
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 29.03.2024 o 06:10, Shrek pisze:

    > No ale ścigali.

    I na stosie palili.
    Schowaj małżonkę bo niechybnie ją też za twoje czary spalą.

    > Może i może, ale rozmawiamy o tym czy samo udostępnianie nawet bez zysku
    > jest zabronione.

    Formalnie zabronione jest.
    Używam terrenta od początku jego popularności i pies z kulawą
    nogą się tym nie zainteresował. Przed tymi czasami za osiołka
    jakieś paszkwile do mojego dostawcy internetu ze dwa razy przyszły.

    > Jakiej wysokości?

    Nie pamiętam takich szczegółów ale za czerpanie korzyści jest do 3 lat
    i dają a za udostępnianie jest do 2 lat i nie dają.

    > Jakoś za przekroczenia prędkości i przechodzenie na czerwonym ścigają...

    Łatwiej udowodnić jak wypisujący mandat to widział.
    Aby przywalić mi za udostępnianie muszą mi zająć i przebadać
    kompa a żeby to zrobić muszą mieć dobrą podstawę prawną.

    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2024-03-29 13:05:49
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

> [...]
    > cholera wie czy zaiks czy inna org zarzadzania takimi prawami nie
    > dostanie jakiegoś ataku i nie zrobi małej pokazówki.

    Próbowali, gówno zrobili.

    > Nie musi generować zysków.

    A prokurator nie musi sobie tym głowy zawracać.

> [...]
    > serwis bazuje wyłącznie na tym co mają klienci. Na tym bazuje
    > transmisja, ale serwis nadal musi taki plik też posiadać i go

    Poczytaj jak działa torrent.
    Serwis udostępnia linki, ten pierwszy plik pochodzi od użytkownika
    a nie od serwisu.

> [...]
    > nadal jest odpowiedzialność karna. W sumie cały problem nie wynika z
    > tego, że się coś zapłaci dysponentowi praw majątkowych, a że można mieć

    Teoretycznie tak, w praktyce za czerpania korzyści ganiają i dają
    wyroki skazujące na odsiadkę za udostępnianie tylko kary finansowe.

    Pozdrawiam

  • 37. Data: 2024-03-29 13:33:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-29, RadosławF <r...@o...pl> wrote:

    > Poczytaj jak działa torrent.
    > Serwis udostępnia linki, ten pierwszy plik pochodzi od użytkownika
    > a nie od serwisu.

    Jak zciągam torrentem najnowszą dystrybucję Linuksa to od którego
    użytkownika ona pochodzi?

    --
    Marcin

  • 38. Data: 2024-03-29 13:48:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.03.2024 o 13:02, RadosławF pisze:

> [...]
    > nogą się tym nie zainteresował. Przed tymi czasami za osiołka
    > jakieś paszkwile do mojego dostawcy internetu ze dwa razy przyszły.

    A ja chodzę na czerwonym świetle. I raz zapaciłem, bo się niedokładnie
    rozejrzałem a kulsony stały.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 39. Data: 2024-03-29 16:44:16
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    > Jak zciągam torrentem najnowszą dystrybucję Linuksa to od którego
    > użytkownika ona pochodzi?

    Najczęściej od wielu którzy aktualnie udostępniają.
    Zaznaczasz nazwę torrenta i na dole w zakładce partnerzy
    masz adresy IP ludków od których ciągniesz lub ciągnąłeś.
    I co ważniejsze tych danych nie ma na jakimś serwerze.
    Policja musiała by przejąc twój komputer aby to ustalić.

    Pozdrawiam

  • 40. Data: 2024-03-29 20:15:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.03.2024 o 16:44, RadosławF pisze:
    > Policja musiała by przejąc twój komputer aby to ustalić.

    Można ustalić IP zewnętrznego, z którego są udostępniane fragmenty.
    Dalej trzeba albo zabrać wszystkie komputery, które za nim stoją, albo
    zbadać logi. Bywało, że domownicy sami wskazywali sprawcę, by do badań
    nei zabrano wszystkich urządzeń.
    --
    (~) Robert Tomasik