  • 71. Data: 2024-03-30 15:18:12
    Temat: Re: Filmy online
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Zacytuję tu O7 Zgłoś się. Choć sprawiasz na mnie wrażenie idioty, to
    > jednak spróbuję.
    >
    > Jeśli film 07 Zgłoś się opublikujesz pod nazwą Babcia i dziadek, to nikt
    > szukający 07 zgłoś się nie bedzie go pobierał. Chyba, ze dodasz to w
    > opisie, że to jest to samo. Ale wówczas wszyscy będą wiedzieli i sensu
    > to nie ma.

    Dziecko drogie, w zamierzchłych czasach internetu, kiedy to było
    popularne, też sobie posmakowałem torrentów.
    Moja krótka przygoda z torrentami skończyła się, gdy po ściągnięciu
    "King Konga" (o ile dobrze pamiętam) w odtwarzaczu zobaczyłem jakiegoś
    bawarskiego pornola z lat 80-tych.

    Kto ma wiedzieć pod jakim "tytułem" aktualnie chodzi dany film, ten wie.
    Oprócz specjalisty od cyberbezpieczeństwa, który jak zwykle jest
    zaskoczony tak prymitywnymi sztuczkami.

    > Po drugie, jeśli masz zainstalowany program do dystrybucji, to
    > oczywiście możesz to mieć w różnych katalogach, ale wystarczy w Windows
    > wejść w te zakładkę do usunięcia programów i przejrzeć. To czego nie
    > znasz sprawdzić. Potem jeszcze na ikony rzucić okiem. Sprawę
    > oprogramowania ogarniesz w kilka chwil. Jak jest, to nie będziesz na
    > miejscu logu przeglądał, ale większość ludzi tego nie ma w ogóle
    > zainstalowanego. Ja miałem, ale po zmianie komputera już nie
    > instalowałem, bo i tak nie używałem.

    Dziecko drogie, w kilka chwil, to ty sobie możesz posmakować truskawek z
    cukrem.

    Jak ktoś się w takie rzeczy bawi, to stawia sobie 10 wirtualek pod tym
    windowsem, 5 windowsowych i 5 linuxowych (dla przykładu). Nazywa sobie
    te pliki (tak, te wirtualki to pliki) "Ciocia Jadzia z wnukami_1.xyz"
    Życzę powodzenia we wchodzeniu w "te zakładkę do usuwania programów" i
    "rzucaniu okiem na ikony"... w kilka chwil.
    No bo skoro wystarczy...

    > Komputery mają logi. Można sprawdzić, czy w czasie podanym przez
    > detektywów w ogóle komputer pracował. Jak nie, to w ogóle nie jest tym,
    > z którego udostępniano plik - a to jest przedmiotem postępwoania.

    Dziecko drogie, nie masz pojęcia o czym piszesz.
    Tak to sobie możesz znaleźć niezbyt rozgarniętego gimnazjalistę, który
    sobie ściągnął i nieświadomie rozpowszechnia "Shreka", bo nie wie, że
    torrenty tak działają.
    Gratuluję sukcesu.
    Ci bardziej rozgarnięci gimnazjaliści używają np. Opery ze standardowym
    darmowym VPNem... o ściąganiu i udostępnianiu z litości nie wspomnę...

    > Nota bene, jak robiło się to samemu, a nie z detektywami, to przed
    > przeszukaniem się sprawdzało, czy plik jest udostępniany z danego IP, by
    > nie wchodzić w ciemno - o ile nie był to nakaz przeszukana na archiwalne
    > dane.

    To trzeba było to robić z kimś, kto się na tym zna.
    Może byś się czegoś nauczył?

    > Bardziej skomplikowanych rzeczy nie będę opisywał, bo już tego zapewne
    > nie pojmiesz.

    I tego się trzymaj.
    Dla własnego dobra.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 72. Data: 2024-03-30 15:18:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Popatrz. Minęło tytle lat, a Tyś nadal nie pojął w czym problem.
    > Problemem nie jest dynamiczne przydzielanie adresów.

    Przecież dokładnie opisałeś że właśnie to było problemem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 73. Data: 2024-03-30 15:27:21
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 30.03.2024 o 15:17, Shrek pisze:

    > W sumie to nie wiadomo czy wpadli czy to tylko legenda, żeby sobie
    > samopoczucie po fakapie poprawić.

    Słuszna uwaga.
    Odniosłem się do tej barwniejszej części opowieści specjalisty od
    cyberbezpieczeństwa, bo kluczem był przypadek, a nie co konkretnie znaleźli.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 74. Data: 2024-03-30 15:41:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ja to żadnej :-) Już Ci pisałem, że jest do tego darmowy programik :-)

    A skoro nie ty wyliczasz sumę kontrolną, tylko programik to ograniczenia
    trasferu dla pamięci masowych przestają obowiązywać. Pisz dalej:P

    > Możesz sobie wsteczna inżynierię przeprowadzić i sprawdzić.

    Ale tu nie ma czego sprawdzać. Po prostu to nie ma prawa działać tak jak
    opisałeś i tyle.

    > Po prostu
    > nie chce mi się.

    Oczywiście że ci się nie chce. Jakby się chciało to byś prawa fizyki
    zmienił ale ci się nie chce:P

    > Przeanalizuj sobie "krynico mądrości", co się tam wpisuje :-)

    Niby gdzie się wpisuje?

    > Sam bym
    > zajrzał, ale po prostu dla Ciebie mi się nie chce.

    Oczywiście że ci się nie chce. Musiałbyś się przyznać że walnąłeś babola.

    > Poprzestanę na tym,
    > ze nigdzie nie pisałem o MD5

    Tylko o sumach kontrolnych plików. Przypomnij jak się konkretnie te sumy
    nazywały?

    > i to głownie z tego powodu, że po prostu
    > nie pamiętam.

    Oczywiście że nie pamiętasz, bo zmyśliłeś to na poczekaniu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 75. Data: 2024-03-30 18:05:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.03.2024 o 15:18, Kviat pisze:

    > I tego się trzymaj.
    > Dla własnego dobra.

    Te, kwaitek - wpieprzasz się i psujesz zabawę. Daj mu mówić!

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 76. Data: 2024-03-30 18:49:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.03.2024 o 15:41, Shrek pisze:

    > A skoro nie ty wyliczasz sumę kontrolną, tylko programik to ograniczenia
    > trasferu dla pamięci masowych przestają obowiązywać. Pisz dalej:P

    Ale liczy się sumy tylko plików pasujących rozmiarem do wzorca. Filmy,
    to relatywnie duże pliki. Ile możesz mieć takich plików na dysku? 2? 3?
    Tylko ich sumy liczysz, a nie wszystkich.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 77. Data: 2024-03-30 18:54:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > Moja krótka przygoda z torrentami skończyła się, gdy po ściągnięciu
    > "King Konga" (o ile dobrze pamiętam) w odtwarzaczu zobaczyłem jakiegoś

    No wiec ja importowałem "Pana Tadeusza" z zamiarem odtworzenia w szkole
    lektury. Dobrze, że wcześniej odtworzyłem, bo też był pornol. Ale w
    drugą stronę to tak nie działa. Szukamy konkretnego pliku który jest
    nielegalnie udostępniany. Prowadzimy postępowanie o określone
    przestępstwo, a nei wszystkie na świecie. Przecież oni sprawdzali, kto
    to udostępnia, więc wiedzieli dokładnie jaka jest suma kontrolna
    udostępnianego filmu.

    > Kto ma wiedzieć pod jakim "tytułem" aktualnie chodzi dany film, ten wie.
    > Oprócz specjalisty od cyberbezpieczeństwa, który jak zwykle jest
    > zaskoczony tak prymitywnymi sztuczkami.

    Ty po prostu nie rozumiesz idei tego i dlatego Ci się wydaje, żeś taki
    cwany. A nie jesteś. Jak znajdę inny film o tym samym tytule na Twoim
    nośniku, to jaki to dowód tego, żeś ten inny udostępniał?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 78. Data: 2024-03-30 18:55:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.03.2024 o 15:18, Shrek pisze:
    > Przecież dokładnie opisałeś że właśnie to było problemem.

    Nie. Przecież dostajemy przydział dla określonej chwili. Problemem jest
    to, ze to nie jest początek sesji, a nie to, że jest zmienne IP.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 79. Data: 2024-03-30 19:17:17
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Ale liczy się sumy tylko plików pasujących rozmiarem do wzorca. Filmy,
    > to relatywnie duże pliki. Ile możesz mieć takich plików  na dysku? 2? 3?
    > Tylko ich sumy liczysz, a nie wszystkich.

    No jasne...
    Bo oczywiście masz na swojej dyskietce "sumy" wszystkich rodzajów plików
    krążących po sieci z danym filmikiem... avi, mkv, mov, mp4, wmv... i
    cholera wie czego jeszcze... z różną rozdzielczością, różnym stopniem
    kompresji... zależnym od fantazji rozpowszechniających... z napisami,
    bez napisów... z różnymi wersjami tłumaczeń domorosłych tłumaczów i
    lektorów...
    Bo wiesz, że każdy z nich będzie miał inną wielkość chociaż to cały czas
    ten sam film?
    Te "wzorce" sam sobie przygotowujesz, czy ktoś ci je dostarcza?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 80. Data: 2024-03-30 19:29:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale liczy się sumy tylko plików pasujących rozmiarem do wzorca. Filmy,
    > to relatywnie duże pliki. Ile możesz mieć takich plików  na dysku? 2? 3?

    Hmmm. z półtora terabajta. Ale na własny użytek:P

    > Tylko ich sumy liczysz, a nie wszystkich.

    Dobra - dajesz ten program, którym to robiłeś. Przypomnę ma liczyć sumę
    kontrolną ale nie MD5, bo nią się brzydzisz i tylko dla plików o
    określonym rozmiarze i porównywać z sumą kontrolną nadaną przez viebie i
    znajdować się na podanej przez ciebie wcześniej stronie - niech zgadnę -
    nie chce ci się:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!