  • 1. Data: 2021-01-20 09:46:26
    Temat: Obrona laptopa przez ABW (2014) - prawomocna kara 18_000 PLN [PO/Sikorski jest za]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/michal
    -majewski-skazany-za-obrone-laptopa-latkowskiego-prz
    ed-abw/mckwkyq,79cfc278
> [...]
    > wtedy przejąć laptopa swojego redaktora naczelnego Sylwestra
    > Latkowskiego. [...]
    > W lutym 2020 r. Michał Majewski został skazany na 18 tys. zł grzywny
    > przez Sąd Rejonowy w Warszawie. Został uznany winnym przestępstwa z
    > art. 224 par. 2 kodeksu karnego, który mówi o "stosowaniu przemocy lub
    > groźby bezprawnej w celu zmuszenia funkcjonariusza publicznego albo
    > osoby do pomocy mu przybranej do przedsięwzięcia lub zaniechania
    > prawnej czynności służbowej". Wyrok został podtrzymany przez sąd
    > drugiej instancji, uległ uprawomocnieniu. [...]

    Jakoś przemocy i groźby bezprawnej (w rozumieniu nieprawniczym) nie
    zapamiętałem. No chyba że nagranie a potem zajeżdżenie jak ABW stosuje
    wobec dziennikarza przemoc do której użycia niby miało prawo było tą
    groźbą (bezprawną)?

    https://dorzeczy.pl/kraj/169225/sikorski-ale-ilez-to
    -pomyj-wylano-na-rzad-po.html

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2021-01-20 12:05:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kasta generalnie głęboko nienawidzi obecnej władzy.

    -----