  • 21. Data: 2024-04-29 23:38:29
    Temat: Re: Polskie sądownictwo w praktyce
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.04.2024 o 15:30, _Master_ pisze:
    > Dalej nic to nie zmienia. Stanowskiego można pozwać. Myślisz że za
    > złamanie świstka z sądu pójdzie do ciupy?

    Niestosowanie się do wyroku sądu, to przestępstwo samo w sobie. Ale
    wyroku, a nie jakiegoś postanowienia.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 22. Data: 2024-04-30 09:40:47
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > Niestosowanie się do wyroku sądu, to przestępstwo samo w sobie. Ale
    > wyroku, a nie jakiegoś postanowienia.

    Sam udowadniasz że nawet słuszne procedury obecni pracownicy sądów
    ROZKŁADAJĄ NA ŁOPATKI

    Powtarzam:
    - poszkodowana nie dostała ochrony
    - "przestępca" nie odczuł kary a jego słuszne odwołanie poszło na Berdyczów

    Czego chcesz bronić?

  • 23. Data: 2024-04-30 10:32:45
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 30.04.2024 o 09:40, _Master_ pisze:

> [...]
    > - poszkodowana nie dostała ochrony
    > - "przestępca" nie odczuł kary a jego słuszne odwołanie poszło na Berdyczów

    A bo to działa w błahych sprawach, gdzie nikt się nie sprzeciwi.

    > Czego chcesz bronić?

    Kolegów?

  • 24. Data: 2024-04-30 10:58:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Apr 2024 23:38:29 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Niestosowanie się do wyroku sądu, to przestępstwo samo w sobie. Ale
    > wyroku, a nie jakiegoś postanowienia.

    No, gdyby to było nic, to po co byłyby te różne zabezpieczenia sądowe.

    Zresztą na jakiejs podstawie sąd go ukarał (skazał?), wiec widać jest
    na to zapis.

    No i zobacz np - łapiecie pijanego kierowcę, zabieracie PJ,
    i kierowca jezdzic nie moze, mimo, ze zadnego wyroku jeszcze nie ma.

    A jak pojedzie, to jaka kara?

    J.

  • 25. Data: 2024-04-30 11:14:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.04.2024 o 10:58, J.F pisze:
    > No, gdyby to było nic, to po co byłyby te różne zabezpieczenia sądowe.
    > Zresztą na jakiejs podstawie sąd go ukarał (skazał?), wiec widać jest
    > na to zapis.

    Jest. Ale to podobna kara, jak dla świadka, który nie zgłosił się na
    wezwanie.

    > No i zobacz np - łapiecie pijanego kierowcę, zabieracie PJ,
    > i kierowca jezdzic nie moze, mimo, ze zadnego wyroku jeszcze nie ma.
    > A jak pojedzie, to jaka kara?

    Jest. Ale w tym celu musiano wdrożyć art. 180a kk. Bo wcześniej to było
    wykroczenie właśnie. Rzuć okiem na konstrukcje art. 244 kk. Tam mowa o
    "orzeczonym przez sąd zakazie". A nie tymczasowym zarządzeniu.

    z tymi prawami jazdy zrobił się problem, jak przykładowo komornicy
    zaczęli zabierać prawa jazdy za niepłacenie alimentów, albo policjanci
    za przekroczenie ponad 100% limitu prędkości. Ludzie mieli to w d...ie,
    płacili mandaty i dalej jeździli.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 26. Data: 2024-04-30 12:15:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Apr 2024 11:14:40 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Jest. Ale to podobna kara, jak dla świadka, który nie zgłosił się na
    > wezwanie.

    15 tys zl lub 30 dni ... moze i tyle swiadkowi grozi.

    > Jest. Ale w tym celu musiano wdrożyć art. 180a kk. Bo wcześniej to było
    > wykroczenie właśnie. Rzuć okiem na konstrukcje art. 244 kk. Tam mowa o
    > "orzeczonym przez sąd zakazie". A nie tymczasowym zarządzeniu.

    Ze wczesniej był problem z egzekwowaniem i wyroku, to ja wiem.
    Ale czy "orzeczony" oznacza wyrok?
    Bo tymczasowe zarzadzenie to tez sąd ... orzeka? wydaje? zarządza?

    > z tymi prawami jazdy zrobił się problem, jak przykładowo komornicy
    > zaczęli zabierać prawa jazdy za niepłacenie alimentów, albo policjanci
    > za przekroczenie ponad 100% limitu prędkości. Ludzie mieli to w d...ie,

    Nie badz pismak. Nie o 100%, tylko o 50km/h i jeszcze ... doszukaj
    sobie.

    > płacili mandaty i dalej jeździli.

    Szczególnie, jak sie ktos z pomiarem nie zgadza.

    J.

  • 27. Data: 2024-04-30 20:43:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.04.2024 o 12:15, J.F pisze:
    > 15 tys zl lub 30 dni ... moze i tyle swiadkowi grozi.
    Chodzi mi o procedurę, a nie kwotę.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 28. Data: 2024-05-02 11:36:14
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Ciekawa teoria, rozwiniesz?

    -----

  • 29. Data: 2024-05-02 20:04:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.05.2024 o 11:36, ąćęłńóśźż pisze:

    > Ciekawa teoria, rozwiniesz?

    art. 244 kk.
    --
    (~) Robert Tomasik