eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKlauzula o zakazie kopiowania, rozpowszechniania itp - jak napisać? › Re: Klauzula o zakazie kopiowania, rozpowszechniania itp - jak napisać?
    From: "Romek" <p...@p...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Klauzula o zakazie kopiowania, rozpowszechniania itp - jak napisać?
    Date: Tue, 23 Aug 2005 17:44:50 +0200

    > To samo dotyczy właśnie książek, a stsosuje się takie klauzule - po prostu
    > dla jasności sprawy. Czasem się ktoś zastanowi.

    To prawda.
    Pozatym są jeszcze dwa aspekty sprawy. Jeden to kwestia przepisów USA
    dotyczących dochodzenia odszkodowania.
    Oczywiscie również po przystąpieniu USA do Konwencji Berneńskiej, do ochrony
    na gruncie prawa amerykańskiego nie jest potrzebna nota Copyright, jednak
    opatrzenie utworu taka nota daje pewne ułatwienia procesowe. Z tego co wiem,
    mozna dochodzić odszkodowania zryczałtowanego.
    Pozatym, pytanie dotyczyło dokumentacji projektowej. Dokumntacja tego typu
    może przecież być potraktowana jako hnow-how, chronione na gruncie przepisów
    ustawy o zwalczniu nieuczciwej konkurencji. Brak klauzuli, stierdzajacej ,
    że dana dokumentacja stanowi tajemnice przedsiebiorstwa i nie powinna być
    kopiowana, udostępniana osobom trzecim itp. może w skrajnym przypadku
    doprowadzić do utaraty roszczenia z U.Z.N.K.
    Dlatego tez moim zdaniem warto opatrywać dokumentację tego rodzaju
    klauzulami.
    Pozdrawiam,
    Romek