    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Zasady w zakładzie pracy
    Date: Fri, 19 Apr 2024 01:00:23 GMT

    On 2024-04-18, Monika Głowacka <m...@g...pl> wrote:

    > W zakładzie nie ma wyznaczonego miejsca do palenia.
    >
    > Art. 210. § 1. kp tylko o to chodzi, że bezpośrednio to takiego
    > zagrożenia nie ma, ale jest pośrednie zagrożenie zdrowia. Pracodawca
    > ignoruje sygnały, a kierownik czy dyrektor mimo iż miał zgłoszenia, sam
    > nie widzi i nie słyszy zakłóceń higieny.

    MZ, jak już chcesz iść na szable to nie próbuj udowodnić, że to zakłoca
    higiene czy jest szkodliwe bo nie wiem czy się tak łatwo da. Ale masz
    też Ustawę z dnia 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed
    następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych
    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19
    960100055/U/D19960055Lj.pdf

    i tam jest art. 5 i 5a. Zobacz czy coś się stosuje do Twojej sytuacji.
    Dalej masz Art. 13.
    2. Kto pali wyroby tytoniowe, nowatorskie wyroby tytoniowe lub papierosy
    elektroniczne wbrew postanowieniom art. 5,
    podlega karze grzywny do 500 zł.

    Wystarczy MZ zeznanie świadków. Jeśli jest to naprawdę uciążliwe dla
    innych to chyba nie będzie z tym problemu?

    > Pracownicy warsztatu czy brygadziści po paleniu poza pokojem biura,
    > przychodzą do biura i zioną 5-6 godzin wydychanymi zapachami z głównie z
    > e-papierosów, a w biurze jest po prostu miejsce gdzie mogą zrobić
    > potrzebną biurokrację. Na zwróconą uwagę, mówią, że e-palili poza
    > pokojem, więc nie złamali zakazu. Pracownice biurowe kupiły w sklepie

    Rozumiem, że kłamią?

    > dla szpiegów ukryte kamery i mają dokumentację.

    Nie widzę żebyście same to pociągnęły więc moze jednak lepiej pójść do
    jakiegoś prawnika po poradę? Czy w takich oloicznościach mozna posłużyc
    się takim nagraniem? Tak jak wcześniej pisałem, byłbym tu ostrozny. Ale
    MZ powinno wystarczyć zenznanie kilku świadków.

    --
    Marcin