    From: PD <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: chatGPT prawem się zasłania
    Date: Sat, 11 May 2024 22:24:06 +0200

    > Zwróć uwagę, że odpowiedź nie musi oznaczać, niezgodności z prawem, a
    > niezgodności z zasadami czatu. Nie może tłumaczyć, bo takie ma
    > ogranicznie. Np. twórcy czatu takie ustanowili co by uniknąć
    > niepotrzebnych przepychanek prawnych, które zresztą już zdaje się mają
    > miejsce.

    Twierdzi, że nie może i powołuje się na prawo autorskie jako powód a nie
    na ograniczenia jakie wprowadzili jego twórcy.

    > Zjest utworem samym w sobieaś co do prawa. Po pierwsze wolno wszystko tłumaczyć
    każdemu, więc tu
    > nie ma ograniczeń. Ograniczenia pojawiają się co się dalej z tym tekstem
    > dzieje. Jak oglądasz go sam na swoim laptopie, to również nie ma
    > problemu. Ale na pewno nie wolno takiego tekstu publikować/rozpowszechniać.

    Nie wiem jak ewoluowało prawo, może jestem nie na czasie, ale było coś
    takiego, że opracowanie utworu samo w sobie jest odrębnym utworem, przy
    spełnieniu jakichś warunków. O ile tym warunkiem było wskazanie na
    oryginał, to ja przecież nie sugerowałem oczów szalonych Zenka
    Marytyniuka ;)

    PD