  • 11. Data: 2024-05-10 15:03:47
    Temat: Re: Ujawnienie porady prawnej prokuraturze
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 09 May 2024 23:39:28 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > No chyba, że z okoliczności wynika, że jest (oceniając rozsądnie można
    > przypuszczać) lub, gdy się zostało poinformowanym. Ale w tym momencie
    > robi się ciekawie bo tak możnaby potraktować (powiedzieć, że to
    > tajemnica) każdą informację gdzie nie chcemy aby zostałą ujawniona czy
    > policji czy prokuraturze. Więc ostatecznie wychodzi, że muszą być jakieś
    > klarowne przesłanki wskazujące na tę tajemnicę. Albo zgoda sądu?

    Na którejs z komisji sejmowych śledczych była taka scenka -
    radca prawny przesłuchiwany. Wczesniej mu służby zabezpieczyły/zabrały
    kupę papierów, ale określił je jako tajemnicę radcowską.
    I sie dialog jakis taki rozegrał:
    p: materiały od pana są objęte tajemnicą radcowską,
    r: tak jest,
    p: ale tam mogą być materiały w interesującej nas sprawie,
    r: być może.
    p: to proszę uchylic zastrzeżenie,
    r: nie mogę, bo mogą być objęte tajemnicą. Prosze podać które
    dokładnie pana interesują, to może ujawnię.
    p: ale ja/my nie wiemy, co tam jest, nie możemy podać dokładnie
    r: bo to są materiały objęte tajemnicą.

    itd ...

    J.

  • 12. Data: 2024-05-10 15:17:52
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-05-10 o 15:03, J.F pisze:

> [...]
    > dokładnie pana interesują, to może ujawnię.
    > p: ale ja/my nie wiemy, co tam jest, nie możemy podać dokładnie

    Mi się najbardziej podoba jak świadkowi wjadą na chatę, capną wszystkie
    materiały/laptopy i każą zeznawać z pamięci* bez papierów/gadać z głowy
    bez przygotowania :)

    A później się dziwują jak im komisyja nie pykła.

    Z innej grypy ciekawostka l. 50-60. Zeznania na dzisiejszych komisyjach
    vs życiorys l. 50.

    ctrl+v
    Dobrze pamietam jak ktoregos dnia w 1953 roku moj Ojciec wrocil z pracy,
    powiedzia ze zmarl wujek Jozef i zaczal sie smiac. Bylem nieco
    zgorszonym, iz cieszy sie ze smierci wujka. Nie wiedzialem, ze byl to
    Stalin. A do pracy chodzil z napisanym zyciorysem w podszewce, bo co
    pare miesiecy wpadal znienacka personalny i zadal niezwlocznego pisania
    zyciorysow. I niebezpiecznym bylo w czyms sie pomylic a zwlaszcza
    opuscic z poprzedniego, bo kopie porownywali i wolali do wyjasnienia w
    przypadku niezgodnosci.

  • 13. Data: 2024-05-10 19:54:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > policji czy prokuraturze. Więc ostatecznie wychodzi, że muszą być jakieś
    > klarowne przesłanki wskazujące na tę tajemnicę. Albo zgoda sądu?

    Art. 226 kpk to opisuje. Nie chce mi się wyszukiwać przepisów, bo to
    częsta sytuacja. Pakuje się w kopertę i przekazuje do oceny prokuratorowi.
    --
    (~) Robert Tomasik