  • 1. Data: 2024-04-27 10:39:04
    Temat: Zadaszenie tarasu, a wymagany spadek
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Dla blachodachówki modułowej producent podaje minimum 15 stopni spadku,
    co przy 4m wychodzi min. 1m. Dla tarasu 7x4m będzie to miało jakieś
    znaczenie? Bo pierwsza wizja zakładała u mnie ~60cm.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2024-04-27 17:14:21
    Temat: Re: Zadaszenie tarasu, a wymagany spadek
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Dla blachodachówki modułowej producent podaje minimum 15 stopni spadku,
    > co przy 4m wychodzi min. 1m. Dla tarasu 7x4m będzie to miało jakieś
    > znaczenie? Bo pierwsza wizja zakładała u mnie ~60cm.

    Dla tarasu nie ma aż takiego znaczenia, ja dałem dachówkę cementową i
    też mam poniżej zalecanej i nic sie nie dzieje, nawet nie przecieka.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2024-05-08 22:58:14
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 27.04.2024 17:14, Janusz wrote:

    > Dla tarasu nie ma aż takiego znaczenia, ja dałem dachówkę cementową i
    > też mam poniżej zalecanej i nic sie nie dzieje, nawet nie przecieka.

    Jeszcze się zastanowię. W końcu przyjechało drewno i mogę działać dalej.

    - https://i.ibb.co/NFzYGs4/WP-20240508-19-35-45-Pro.jp
    - https://i.ibb.co/wK6Mpyv/WP-20240508-19-35-27-Pro.jp

    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2024-05-09 10:50:03
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Jeszcze się zastanowię. W końcu przyjechało drewno i mogę działać dalej.
    >
    > - https://i.ibb.co/NFzYGs4/WP-20240508-19-35-45-Pro.jp
    > - https://i.ibb.co/wK6Mpyv/WP-20240508-19-35-27-Pro.jp

    No ładne, oczywiście mokre, czekasz aż wyschnie czy od razu robisz?
    Ja czekałem bo tak wyszło i niestety potem wbicie gwoździa większego to
    była mordęga.
    Podobnie jak i cięcie ręczne, oczywiście piłę łańcuchową też miałem ale
    ona mocno szarpie krawędzie. Dlatego to co na 'widoku' ciąłem ręcznie.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2024-05-10 11:31:43
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.05.2024 10:50, Janusz wrote:
    > No ładne, oczywiście mokre, czekasz aż wyschnie czy od razu robisz?

    Jak przychodzi mokre, to preferuje skręcać od razu - łatwiej żeby proste
    zostało ;-) ale że krokwie przyszły nieoheblowane, to już widzę że muszę
    się dostosować i na razie dałem je pod zadaszenie i własny ciężar.

    Czekając na robotę, poskręcałem na szybko takie zadaszenie

    - https://i.ibb.co/RC3H1vD/WP-20240509-18-33-16-Pro.jp
    - https://i.ibb.co/pbWh82F/WP-20240509-18-32-46-Pro.jp

    Miało być na "przydasie" których nie chce gdzie indziej, ale wychodzi że
    na razie przyda się na aktualną robotę bardziej.

    Swoją drogą, nie kładłem nigdy papy. Wielkiej filozofii chyba w tym nie
    ma, ale przybicie jej tylko wzdłuż krawędzi jest wystarczające?

    https://i.ibb.co/hWNLNBq/WP-20240509-15-33-49-Pro.jp
    https://i.ibb.co/wKpD0zc/WP-20240509-17-39-22-Pro.jp

> [...]
    > Podobnie jak i cięcie ręczne, oczywiście piłę łańcuchową też miałem ale
    > ona mocno szarpie krawędzie. Dlatego to co na 'widoku' ciąłem ręcznie.

    Czekać nie będę - za ciężkie żeby przenosić w pojedynkę z miejsca na
    miejsce. Miałem zacząć od heblowania krokwi, ale skoro te jako tako
    zabezpieczone to zacznę od jednej warstwy impregnatu na belki na słupy i
    płatwie. Potem cięcie i poskręcam te bramy dionizego.

    Stronę niższą tarasu na ile zrobiłeś? Zaplanowałem 2,2m od podłogi do
    belki nad głową. Na początku chciałem niżej - aby deszcz mniej zacinał -
    ale też nie chcę przesadzić.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2024-05-10 14:07:19
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    >
    > Swoją drogą, nie kładłem nigdy papy. Wielkiej filozofii chyba w tym nie
    > ma, ale przybicie jej tylko wzdłuż krawędzi jest wystarczające?
    Jak nie ma wiatrów to wystarczy, ale normalnie sie klei do desek, albo
    kupuje
    samowulkanizującą którą się palnikiem podgrzewa od dołu.
    Ale widzę że juz położyłeś :)

> [...]
    > zabezpieczone to zacznę od jednej warstwy impregnatu na belki na słupy i
    > płatwie. Potem cięcie i poskręcam te bramy dionizego.
    Mokrego nie oheblujesz, impregnowanie też jest daremne bo nie wsiąknie.
    Musiałbyś to próżniowo robić albo przez dłuższe moczenie, ale na mokre
    to i tak to jest słabe.

    > Stronę niższą tarasu na ile zrobiłeś? Zaplanowałem 2,2m od podłogi do

    Dól belki która leży na słupach mam na 196cm, nie mam nikogo w rodzinie
    wyższego więc jest bezpiecznie, na niej są krokwie, potem łaty i
    dachówka co daje mi 30cm od dołu belki do dołu dachówki.
    Też starałem sie dać jak najniżej żeby uzyskać sensowny spadek. daszek
    ma juz kilka lat i jak na razie jest dobrze, nie przecieka i wiatr też
    nie wiewa wody pod dachówki.

    > belki nad głową. Na początku chciałem niżej - aby deszcz mniej zacinał -
    > ale też nie chcę przesadzić.
    Ja mam tam schody i z tego powodu nie dawałem za nisko, gdyby nie to
    dałbym spokojnie o te 20cm niżej, to w końcu krawędź tarasu i nikt tam
    nie chodzi, a do dachówek i tak byłoby jeszcze 10cm zapasu.

    --
    Janusz