  • 11. Data: 2024-04-30 16:12:08
    Temat: Re: frankowicze odcinek NNN
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Apr 2024 14:35:05 +0200, Kamil Jońca wrote:

    > Tak.

    To jak jest?

    bo trzem sędziom konczyła się kadencja 6.11.2015,
    kolejnemu 2.12.2015, i Teresie Liszcz 8.12.2015

    25.06 uchwalono zmiane ustawy o TK, nazwijmy ja "drugą".

    8.10.2015 Sejm wybrał 5 nowych
    Roman Hauser, Krzysztof Ślebzak, Andrzej Jakubecki,
    Bronisław Sitek, Andrzej Sokala.

    i było to ostatnie posiedzenie tego Sejmu.
    Prezydent ich nie zaprzysięzył.

    23.10 posłowie PiS zaskarzyli "drugą" ustawę do TK, ale wniosek
    wycofali 10.11.

    25.10 były wybory, i od 12.11 zaczął prace nowy Sejm, 8 kadencji.

    17.11 posłowie PO i PSL złozyli swój wniosek do TK o zbadanie ustawy.

    19.11 Sejm uchwalił zmiane ustawy o TK, nazwijmy ją trzecią
    która przewidywała powtórny wybór sędziów, i wygaśniecie kadencji
    prezesa Replinskiego i wiceprezesa.

    Senat szybko zatwierdził, Duda podpisał, i 20.11 została opublikowana
    w DU.

    25.11 Sejm uchwalił 5 uchwał o "stwierdzeniu braku mocy prawnej" w
    sprawie wyboru tych 5 sedziów.

    2.12 sejm wybrał 5 nowych sedziów. To była godzina 19:26
    Henryk Cioch, Lech Morawski, Mariusz Muszyński, Piotr Pszczółkowski
    i Julia Przyłębska

    3.12 o godz 0.15 Duda zaprzysięzył 4 z nich, piatą 9.12

    3.12 TK wydał wyrok 34/15 w sprawie ustawy "drugiej", w którym uznał,
    ze wybory 3 sędziów z 8.10 były prawidłowe, a dwóch, tych kadencja od
    grudnia - nieprawidłowe.

    9.12 TK wydał wyrok 35/15 w sprawie "trzeciej" ustawy, gdzie uznał, ze
    przepisy o ponownym wyborze sędziów sa niekonstytucyjne.

    Wyroki Szydło opublikowała 16.12 i 18.12.2015, po przepychankach.

    potem była kolejna nowelizacja ustawy, kolejny wyrok TK, kolejny brak
    publikacji, itd

    "dublerzy" Morawski i Cioch zmarli w 2017. Na ich miejsce pisowski
    Sejm powołał nowych.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kryzys_wok%C3%B3%C5%82
    _Trybuna%C5%82u_Konstytucyjnego_w_Polsce

    Wyroki TK 34/15 i 35/15 zostały olane ?

    J.

  • 12. Data: 2024-05-01 08:57:42
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 30.04.2024 o 14:17, J.F pisze:
    > Sąd czy ugoda ... bez sądu?

    Sąd jest po to aby POSTRASZYĆ skoooooorwysynów ;-)

  • 13. Data: 2024-05-01 08:58:39
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > Czy dla PiS, ze do tego doprowadził ?

    Pamiętasz kto pierwszy wybrał sobie łamiąc konstytucję 3 sędziów?

    Chłosta dla całego POPISU

  • 14. Data: 2024-05-02 16:03:07
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 29.04.2024 o 14:54, r...@k...pl pisze:
    > Ale sędziami nie zostali,

    Ale Sejm to uchwalił.

  • 15. Data: 2024-05-02 16:04:58
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 30.04.2024 o 13:55, r...@k...pl pisze:
    > Bzdura. Sędziami nie zostali ci "źle" powołani. Ale sędziami nie zostali
    > również ci prawidłowo powołani, bo Sejm "unieważnił" uchwałę.

    Potwierdziłeś fakt prawny niekonstytucyjnej uchwały.

    To taka wystawiona pisowi piłka na 5 metrze od bramki ;-)

    Jak można było nie STRZELIĆ

    "A piłeczka w ta brameczka szuszuuuuu"

  • 16. Data: 2024-05-02 16:13:39
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 30.04.2024 o 10:52, J.F pisze:
    > -PiS w nowym Sejmie, w drodze uchwały unieważnił wybór trzech sędziów
    > i wybrał trzech nowych, swoich.

    Pryyyy SZALONY

    Nowy sejm unieważnił wybór sędziów czyli uchwałę starego sejmu.

    Mogli to naprawić i dopisać tylko 2 swoich. MOGLI

    Ale wykonali prawo jak to oni je rozumieli i LITERALNIE uchwalili nową
    uchwałę zamiast sprzecznej z konstytucją STAREJ.

    Czego nie rozumiesz albo jakie spustoszenia w Twojej głowie poczyzniły
    lata POwskiej propagandy? ;-)

  • 17. Data: 2024-05-06 10:12:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 1 May 2024 08:57:42 +0200, _Master_ wrote:

    > Sąd jest po to aby POSTRASZYĆ skoooooorwysynów ;-)

    Oni są wystarczająco postraszeni.
    Teraz oni straszą ciebie, żebyś zawarł ugodę bez sądu :-)

    Ale moze i racja, ze ugoda zawierana po złożeniu pozwu jest lepsza,
    niż ta przed :-)

    J.

  • 18. Data: 2024-05-06 10:15:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 May 2024 16:03:07 +0200, _Master_ wrote:

    > Ale Sejm to uchwalił.

    Napierw prezydent dał odpór i nie zaprzysiężył,
    potem (nowy pisowski) Sejm uchwalił, ze się nie liczy.

    Jak cytowałem - to jakby z naruszeniem Konstytucji, przynajmniej
    w stosunku do trzech.

    J.

  • 19. Data: 2024-05-06 10:20:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 May 2024 16:13:39 +0200, _Master_ wrote:

> [...]
    >
    > Ale wykonali prawo jak to oni je rozumieli i LITERALNIE uchwalili nową
    > uchwałę zamiast sprzecznej z konstytucją STAREJ.

    Nie, bo to było 5 osobnych uchwał.
    I potem 5 osobnych uchwał, o uchyleniu poprzednich.

    Z czego 3 wydawały sie jak najbardziej prawidłowe.

    > Czego nie rozumiesz albo jakie spustoszenia w Twojej głowie poczyzniły
    > lata POwskiej propagandy? ;-)

    No własnie - czego nie rozumiesz?

    J.

  • 20. Data: 2024-05-06 12:25:01
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 06.05.2024 o 10:20, J.F pisze:
    > Nie, bo to było 5 osobnych uchwał.
    > I potem 5 osobnych uchwał, o uchyleniu poprzednich.
    >
    > Z czego 3 wydawały sie jak najbardziej prawidłowe.

    Zwracam honor.

    Tak było 5 uchwał a ich podstawą była JEDNA poprawka do ustawy o TK.

    PiS zmienił ustawę o TK bo była NIEZGODNA z KONSTYTUCJĄ

    I zrobił SWÓJ PORZĄDEK.

    Co nie zmienia faktu że całą AWANTURĘ wywołał poseł Kropiwnicki z PO.

    https://www.rp.pl/sady-i-trybunaly/art39394591-jak-t
    o-bylo-z-sedziami-dublerami-w-trybunale-konstytucyjn
    ym