  • 1. Data: 2024-05-18 02:17:17
    Temat: wojna wojno a kredyt trzeba spłacać
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    czy istnieje mozliwosc ubezpieczenia nieruchomosci od dzialan wojennych

    nie

    ale czy za lej po 2 tonowej bombie trzeba spłacać kredyt hipoteczny?

    tak

    :D

    https://www.onet.pl/biznes/forbes/wojna-a-kredyt-hip
    oteczny-prawdopodobnie-wydarzyloby-sie-to-samo-co-w-
    ukrainie/hjv7v07,1f375b38

    --
    Piter

    wszystkim fliperom najlepsze życzenia
    białaczki

  • 2. Data: 2024-05-18 13:39:27
    Temat: Re: wojna wojno a kredyt trzeba spłacać
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.05.2024 o 02:17, PiteR pisze:
> [...]
    > :D
    > https://www.onet.pl/biznes/forbes/wojna-a-kredyt-hip
    oteczny-prawdopodobnie-wydarzyloby-sie-to-samo-co-w-

    Tylko, że nie chce mi się szukać w obecnych przepisach, ale podczas I WS
    u mnie w mieście za zniszczone przez przeciwnika domy płacił samorząd, a
    pieniądze były ze Skarbu Państwa. Na pewno było tak podczas I Wojny
    Światowej, bo zachowały się te rachunki i są o tym wzmianki w
    literaturze oraz lokalnym archiwum.

    W wypadku II Wojny Światowej w 1939 roku nic nie zburzono. W 1945 roku
    sami sobie w ramach ruchu oporu wysadziliśmy "pół" miasta, zaś Rosjanie
    "celnym" ogniem artyleryjskim spalili jedyną cerkiew oraz budynek "Kasy
    Chorych". Odbudową Cerkwi nikt nie był zainteresowany (tak wynika z
    literatury), a "Kasę Chorych" przejął ZUS i tak do lat 90-tych w
    odbudowanym budynku mieli siedzibę. Teraz stoi pusty.

    O ile pamiętam, to podstawa prawna do tego jest w Międzynarodowym Prawie
    Wojny. Stąd reparacje wojenne. Za Warszawę płacili przykładowo Niemcy. I
    tu jest dość szeroka literatura na ten temat.

    Szkody spowodowane działaniami wojennymi są regulowane przez prawo
    międzynarodowe i krajowe. W przypadku zniszczeń domów prywatnych w
    wyniku działań wojennych, ofiary mogą ubiegać się o odszkodowanie na
    podstawie różnych aktów prawnych, takich jak:

    - Protokół dodatkowy I do Konwencji genewskiej z 1949 roku, który
    reguluje ochronę ofiar konfliktów zbrojnych.
    - Ustawa o ochronie praw obywateli w stanie wojennym (w Polsce), która
    może obejmować odszkodowania za zniszczone mienie prywatne.

    Nie chce mi się tego "rozbijać na atomy" i jedynie wzmiankuję, że w
    podlinkowanym przez Ciebie materiale silnie to uproszczono. Nie znam
    również ustawodawca Ukrainy w tym zakresie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 3. Data: 2024-05-18 17:51:54
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v2a41h$5uo$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    user Robert Tomasik pisze tak:

> [...]
    >
    > Nie chce mi się tego "rozbijać na atomy" i jedynie wzmiankuję, że
    > w podlinkowanym przez Ciebie materiale silnie to uproszczono.

    Już nie mam kredytów ale ciekaw byłem co napiszecie.
    np co jeśli miało się kredyt na dom w Białymstoku.

    Białystok trafił pod rusko okupację na 50 lat. Kredytobiorca ma
    40 lat, uciekł do Warszawy. Polska istnieje, bank istnieje.

    --
    Piter

    nie chciało się nosić teczki
    teraz się nosi woreczki

  • 4. Data: 2024-05-18 20:43:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.05.2024 o 17:51, PiteR pisze:
    > Białystok trafił pod rusko okupację na 50 lat. Kredytobiorca ma
    > 40 lat, uciekł do Warszawy. Polska istnieje, bank istnieje.

    Kredyt wziął dom, czy kredytobiorca? Natomiast z tym różnie bywa. Miasto
    Nowy Sącz na początku XX wieku wzięło w austriackim banku kredyt na
    budowę wodociągów, który miało spłacać 100 lat. Po I Wojnie Światowej
    odzyskaliśmy niepodległość i kredytu nigdy nie spłacono, a wodociągi
    były własnością miasta do bodaj 2019 roku, kiedy ówcześni włodarze
    miasta postanowili go sprzedać, by zdobyć pieniądze na budowę boiska
    sportowego. Boiska niem ma i nie ma wodociągów (są prywatne i szantażują
    podwyżkami)
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 5. Data: 2024-05-18 23:05:03
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v2asta$5uo$3$RTomasik@news.chmurka.net>
    user Robert Tomasik pisze tak:

    > Kredyt wziął dom, czy kredytobiorca?

    Cesja polisy jest na dom czy na kredytobiorcę?

    Pogratulować rozsądku. Trawa za wodę.

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 6. Data: 2024-05-18 23:22:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.05.2024 o 23:05, PiteR pisze:

    > Cesja polisy jest na dom czy na kredytobiorcę?

    Podejrzewam, że na bank.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 7. Data: 2024-05-19 11:43:53
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v2b66b$5uo$4$RTomasik@news.chmurka.net>
    user Robert Tomasik pisze tak:

    > Podejrzewam, że na bank.

    tak na bank

    ale czy bank zabiera dom czy człowieka?
    który od teraz jest niewolnikiem banku i pracuje na plantacji bawełny.

    rozsądek podpowiada
    macie polisę
    proszę się odpimpać

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 8. Data: 2024-05-20 12:02:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 May 2024 01:17:17 +0100, PiteR wrote:
> [...]
    > :D
    >
    > https://www.onet.pl/biznes/forbes/wojna-a-kredyt-hip
    oteczny-prawdopodobnie-wydarzyloby-sie-to-samo-co-w-

    Ukraina jak Ukraina, jesli we wschodniej Polsce w dom trafi teraz
    rakieta, to:
    -wynik działań wojennych? chyba tak,
    -rosyjska rakieta, czy ukrainska? Kto powinien wypłacic odszkodowanie?
    -Rosjanie mogą mówić, że celowali w Ukrainę, a jeśli poleciała w złe
    miejsce, to wina Ukrainy i USA, bo zakłócali/ostrzeliwali,
    -Ukraina może odpowiedziec tak samo :-)

    -a może MON powinno wypłacic? Wszak ma w obowiązkach obronę kraju,
    i nie dopełniło :-)

    Ale ale:
    -jeśli będziesz w tym domu, to bankowi zostanie działka z lejem,
    -jeśli nie bedziesz ... to możesz wyjechać daleko, i bankowi zostanie
    działka z lejem :-)
    -do ukrainskiego lub rosyjskiego wojska możesz się zapisac, operatorem
    drona zostać, w centralę banku wycelować :-)

    J.

  • 9. Data: 2024-05-20 12:03:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 May 2024 16:51:54 +0100, PiteR wrote:
> [...]
    >
    > Białystok trafił pod rusko okupację na 50 lat. Kredytobiorca ma
    > 40 lat, uciekł do Warszawy. Polska istnieje, bank istnieje.

    A bank ma centrale/odział gdzie? W Warszawie, czy w Białymstoku? :-)

    J.

  • 10. Data: 2024-05-20 13:42:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 May 2024 23:22:19 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Podejrzewam, że na bank.

    Tak jest. A polisy są często dwie:
    -na dom,
    -na kredytobiorcę - na życie.