  • 1. Data: 2020-09-10 11:53:31
    Temat: help: jak najłatwiej sprowadzić z Czech, bez wyrejestrowania?
    Od: Whatloginatgmailcom <w...@g...com>

    Hej,

    Okazja czyni kredytobiorce :) mam znajomka w Czechach, który sprzedaje samochód
    idealny pod moje potrzeby, no i pewny. Dzięki temu, że jest to znajomy to możemy
    podejść do procedur na totalnym luzaku.
    Ma ktoś z Was doświadczenie jak to najłatwiej zrobić? Wszystkie fora skupiają się na
    zachodnich sąsiadach.

    Najbardziej urządzałoby spisanie umowy, wzięcie autka i przyjechanie do PL - tak jak
    bym kupował od rodaka. Bez wymeldowania, tymczasowych blach itp. Da się tak zrobić?
    Później mogę mu blachy oczywiście odesłać i sobie je wymelduje - nie ma tutaj
    problemu zaufania czy coś. Pytanie czy uda mi się tutaj zarejestrować samochód.

    Z netu zrozumiałem, że można np. tak kupić samochód w DE i w ciągu 30 dni
    przeprowadzić rejestrację i WK sam odeśle informację o wyrejestrowaniu.

    Jeżeli macie jakieś sugestie jak najprościej i najtaniej przeprowadzić operację to
    będę wdzieczny.

    Pozdrawiam,
    WH

  • 2. Data: 2020-09-10 16:38:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Whatloginatgmailcom" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
> [...]
    >skupiają się na zachodnich sąsiadach.

    >Najbardziej urządzałoby spisanie umowy, wzięcie autka i przyjechanie

    Uwazaj, bo jesli umowe spiszecie w Polsce, to sie zaraz okaze, ze
    trzebba PCC zaplacic, Czech jest sprowadzającym, wiec on musi oplaty
    rozne zaplacic, i kto wie jak z VAT wyjdzie ... bezpieczniej jednak
    jak ty "pojedziesz po auto".

> [...]

    >Z netu zrozumiałem, że można np. tak kupić samochód w DE i w ciągu 30
    >dni przeprowadzić rejestrację i WK sam odeśle informację o

    Tylko normalnie malo kto to robi, bo w Niemczech nie zwyczaju oddawac
    auta z tablicami.
    Wiec urzedy nieprzyzwyczajone, a informacje niepewne - to nie jest
    typowy sposob przywozu.

    J.

  • 3. Data: 2020-09-10 18:13:31
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-09-10 o 11:53, Whatloginatgmailcom pisze:

> [...]
    >
    > Z netu zrozumiałem, że można np. tak kupić samochód w DE i w ciągu 30 dni
    przeprowadzić rejestrację i WK sam odeśle informację o wyrejestrowaniu.

    Ja tak zrobiłem, przyjechałem na tablicach niemieckich oryginalnych
    i tu w PL po zarejestrowaniu nie ma opcji, że WK sam poinformuje stronę
    niemiecką.
    (kwestia zaufania do kupującego, że dopełni formalności i pójdzie do urzędu
    po stosowny kwit i go wyśłe)
    Dla sprzedawcy z Niemiec załatwiłem w WK taki właśnie kwit,
    że pojazd VIN o numerach rej takich a takich został w PL zarejestrowany
    a niemieckie tablice zostały zutylizowane.
    To zaświadczenie oczywiście w języku polskim.
    Wysłałem oryginał do Niemca - wolał wziąć swojego tłumacza
    i auto wyrejestrował.

    Zakładam, że na zasadzie wzajemności działa to samo miedzy
    Czechami a PL.

  • 4. Data: 2020-09-10 18:43:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >To zaświadczenie oczywiście w języku polskim.
    >Wysłałem oryginał do Niemca - wolał wziąć swojego tłumacza

    Ale czy Niemcowi to potrzebne ? U nich jakos sie wyrejestrowuje bez
    klopotu, a przeciez ma jeszcze umowe sprzedazy.

    Gorzej IMO z naszym urzedem - czy im wystarczy zwykly niemiecki DR do
    rejestracji.
    No i moze formalizmy u Niemcow - jak polski urzad zabierze DR i
    tablice.

    J.

  • 5. Data: 2020-09-10 22:54:02
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-09-10 o 18:43, J.F. pisze:
    > Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ale czy Niemcowi to potrzebne ? U nich jakos sie wyrejestrowuje bez
    > klopotu, a przeciez ma jeszcze umowe sprzedazy.

    Bez kłopotu jak oddasz tablice.
    Jak nie masz tablic, to nie wyrejestrujesz - ale nie wiem
    czy sie nie da prosto czy jest kosztowne.

    > Gorzej IMO z naszym urzedem - czy im wystarczy zwykly niemiecki DR do
    > rejestracji.

    Miałem komplet papierów, z Briefem, umową.
    Jaki miałby być problem- zarejestrowałem przecież.

  • 6. Data: 2020-09-11 07:33:40
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Czechy to przeciez UE

    Przy samochodach sprowadzonych do kraju z terytorium Unii Europejskiej, a więc
    również z Niemiec, niezbędne są m.in.:

    wniosek o rejestrację;
    potwierdzenie opłaty podatku akcyzowego (3,1% wartości pojazdu w przypadku silnika o
    pojemności do 2000 ccm lub 18,6% wartości przy większej pojemności);
    umowa kupna-sprzedaży lub faktura zakupu w tłumaczeniu na język polski;
    odpowiednik polskiego dowodu rejestracyjnego w oryginale i przetłumaczony na język
    polski;
    tablice rejestracyjne (ewentualnie oświadczenie o ich braku);
    zaświadczenie o aktualnym badaniu technicznym;
    dokument tożsamości właściciela lub dokument z CEIDG/KRS (dla osoby prawnej);
    potwierdzenie wniesienia opłat;
    wykupienie ubezpieczenia OC.

    nie musisz miec tablic bo np.
    -auto przyjechalo na lawecie
    -miales tymczasowe
    -miales od handlarza
    itd itd

    mam jeden komplet zoltych na krotkie przeloty idealne :-)

    z kolei jak rejestrowalem auto z Polski w DE to zabrali mi karte pojazdu i blachy i
    odeslali do WK w PL

  • 7. Data: 2020-09-11 21:27:06
    Od: Whatloginatgmailcom <w...@g...com>

    Hej,

    Dziękuję Wam bardzo panowie.
    Czyli wygląda na to, że nie będzie problemu z takim działaniem jak sobie wymyśliłem.
    Sprawdzę jeszcze jak z tym importerem jest i podatkami, natomiast chyba US nie sięga
    za granicę :)
    Ostatecznie mogę tu przyjechać, odesłać papiery i poczekać zwrotnie na papier z
    wymeldowaniem. Będzie jak sprowadzony lawetą.

    Najlepiej to by było w ogóle załatwić to korespondencyjnie i pojechać po autko z
    polskimi blachami :)

    Miłego weekendu!
    WH

  • 8. Data: 2020-09-12 08:39:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Sep 2020 12:27:06 -0700 (PDT), Whatloginatgmailcom
    napisał(a):
> [...]
    wymyśliłem. Sprawdzę jeszcze jak z tym importerem jest i podatkami, natomiast chyba

    I o to chodzi - jesli transakcja "zawarta w Polsce" to podpada pod
    polski US.

    > Ostatecznie mogę tu przyjechać, odesłać papiery i poczekać zwrotnie na papier z
    wymeldowaniem. Będzie jak sprowadzony lawetą.

    A US spyta "ile pan zaplacil za lawete" :-)

    > Najlepiej to by było w ogóle załatwić to korespondencyjnie i pojechać po autko z
    polskimi blachami :)

    I to jest ciekawostka - bo przeciez mogliscie zawrzec umowe przez
    internet, telefon, lub poczte - ty w Polsce, sprzedawca w Czechach.

    J.

  • 9. Data: 2020-09-12 08:59:17
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-09-11 o 21:27, Whatloginatgmailcom pisze:

    > Najlepiej to by było w ogóle załatwić to korespondencyjnie i pojechać po autko z
    polskimi blachami :)

    Nie wiem czy uznają u nas zagraniczne badanie techniczne,
    a tego raczej korespondencyjnie nie zrobisz.
    A do rejestracji jest konieczne.

  • 10. Data: 2020-09-12 09:21:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 Sep 2020 08:59:17 +0200, cef napisał(a):

    > Nie wiem czy uznają u nas zagraniczne badanie techniczne,
    > a tego raczej korespondencyjnie nie zrobisz.
    > A do rejestracji jest konieczne.

    Sa u nas blachy tymczasowe wlasnie na dojechanie do badania.
    Ale kosztu i zachodu tyle, ze prosciej lawete :-)

    J.