    From: " " <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: [hrdw] dlaczego dyski ssd nie sa szybsze od mechanizcnych
    Date: Sun, 12 Feb 2012 08:33:41 +0000 (UTC)

    [hrdw] dlaczego dyski ssd nie sa szybsze od mechanizcnych

    czy tez są?

    z tego co wiem dyski mechanizczne sa wolne wlasnie z
    powodu mechaniki, przy pbrotach 7200 na minute, 120
    na sekunde czyli 8 milisekund na obrot, dojechanie
    glowica do danych z pliku moze mw tyle zajmowac
    stad widac ze defragmentacja moze byc faktycznie
    istotna, o ile wiem dyski optyczne sa jeszcze wolniejsze
    bo procz tego dochodzi jeszcze problem stalej predkosci
    ruchu w poprzek i stalej predkosci w przod tj trzeba
    rozpedzac i zwalniac plyte w zaleznosci od R (fuj)

    dyski ssd powinny byc wydaje sie megaszybsze jako ze
    sa niemachaniczne (choc nie wiem wiele na ich temat
    kiedys pytalem kiedys czy sa szybsze to wychodzilo
    ze sladowo) czemu? (czy moze jednak sa/beda znzcznie
    szybsze?0